Σήραγγα Κατερίνης: Η ατέλειωτη κοροϊδία συνεχίζεται
Ακόμα μία παράταση για ένα έργο που ταλαιπωρεί με συνεχείς εκτροπές κυκλοφορίας στον ΠΑΘΕ
Υπομονή για ένα ακόμα τρίμηνο τουλάχιστον θα πρέπει να κάνουν οι χρήστες του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (που αποτελεί μέρος του κεντρικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ), καθώς μετατίθεται για το ερχόμενο φθινόπωρο η τελική παράδοση της αναβαθμισμένης σήραγγας Κατερίνης. Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι, ενώ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα απαραίτητα έργα, δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα τα τελικά δοκιμαστικά που απαιτούνται.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι διατηρείται για τέταρτο κατά σειρά καλοκαίρι η προβληματική πρόσβαση στην άκρως τουριστική ακτογραμμή της Πιερίας, που το καλοκαίρι κατακλύζεται από Έλληνες και Βαλκάνιους επισκέπτες.
Το ορόσημο του Ιουνίου που μετατέθηκε
Αρχικά, τα συγκεκριμένα δοκιμαστικά στα αναβαθμισμένα συστήματα επρόκειτο να πραγματοποιηθούν από τις 10 Ιουνίου μέχρι τις 10 Ιουλίου. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία, διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, μετατέθηκε για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, η απόφαση «κρίθηκε σκόπιμη για τη διευκόλυνση των ταξιδιωτών κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου», και ήρθε «κατόπιν σχετικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και σε ανταπόκριση αιτημάτων τοπικών τουριστικών φορέων».
Για την Ιστορία, να σημειωθεί ότι σε προηγούμενη ανακοίνωση της εταιρείας, από τον περασμένο Ιανουάριο, αναφερόταν ότι: «η κυκλοφορία θα διεξάγεται αμφίδρομα στο κλάδο προς Θεσσαλονίκη μόνο οχήματα με βάρος μέχρι 3,5 τόνους. Ο κλάδος προς Αθήνα θα παραμείνει αποκλεισμένος για επιπρόσθετες εργασίες μέχρι και τη 1 Σεπτεμβρίου. Τα οχήματα βάρους άνω των 3,5 τόνων θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά την Περιφερειακή Οδό Κατερίνης».
Δύο μήνες μετά, τον περασμένο Μάρτιο, δημοσιεύματα έκαναν λόγο για παράδοση εντός Ιουνίου της σήραγγας. Ωστόσο, όπως δείχνει η τελευταία ανακοίνωση, το ορόσημο του Σεπτεμβρίου επανήλθε, με το πρόσχημα της ανάγκης να γίνουν δοκιμές.
Οι πρώτες κατασκευές ρευμάτων στη γέφυρα Κατερίνης ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2022.
Τον Αύγουστο του 2023, τέθηκαν σε εφαρμογή κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, βάσει των οποίων τα οχήματα που κινούνταν προς Αθήνα εκτρέπονταν από τον Βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης και, μέσω παρακάμψεων, εισέρχονται στην εθνική οδό από τον Νότιο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης. Ανάλογες παρακάμψεις εφαρμόστηκαν για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα τον Οκτώβριο του 2023 και φέτος τον Απρίλιο.
Το Μάιο του 2024 δόθηκε στην κυκλοφορία ο αναβαθμισμένος κλάδος προς Θεσσαλονίκη και η κυκλοφορία και προς τις δύο κατευθύνσεις πραγματοποιούνταν μέσω αυτού. Πλέον, μένει η εκκρεμότητα του κλάδου προς Αθήνα, που όπως φαίνεται, πάει για το φθινόπωρο.
Τι περιλαμβάνουν τα έργα αναβάθμισης
Η αναβάθμιση της σήραγγας Κατερίνης περιελάμβανε εκτεταμένες τεχνικές παρεμβάσεις, με κύριο στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας και της ανθεκτικότητας της σήραγγας. Μεταξύ άλλων, εγκαταστάθηκαν πυράντοχα πάνελ, σύγχρονα συστήματα πυρανίχνευσης και αερισμού, νέα φωτιστικά LED, αλλά και προηγμένα συστήματα εποπτείας (κάμερες CCTV, SCADA), καθώς και τηλεφωνικές υποδομές έκτακτης ανάγκης. Οι παρεμβάσεις ευθυγραμμίζονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας για σήραγγες αυτοκινητοδρόμων.