Ελλάδα

Σωκράτης, Πλάτωνας και Αριστοτέλης «στολίζουν» ένα Γυμνάσιο στην Αλεξανδρούπολη

Η μεταμόρφωση του 6ου Πειραματικού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολη από τον εικαστικό και τοιχογράφο Ιωάννη Μητρουλάκη, συνδέοντας το παρόν με το παρελθόν μέσα από την τέχνη

Χρυσάνθη Αρχοντίδου
σωκράτης-πλάτωνας-και-αριστοτέλης-σ-1362305
Χρυσάνθη Αρχοντίδου

Συνδέοντας το παρόν με το παρελθόν και με τίτλο «Η γνώση που ριζώνει, τα όνειρα που ακμάζουν», ένα σχολείο στην Αλεξανδρούπολη άλλαξε ολοκληρωτικά μορφή και έγινε τόπος τέχνης και έμπνευσης.

Σωκράτης, Πλάτωνας και Αριστοτέλης… Τρεις φωνές που αντηχούν στους αιώνες υπενθυμίζοντας πως η αλήθεια κατακτάται με κόπο, διάλογο και εσωτερική αναζήτηση. Τρεις κοσμοθεωρίες, τρεις τρόποι να βλέπει κανείς τον εαυτό του και τον κόσμο.

Ο εικαστικός και τοιχογράφος Ιωάννης Μητρουλάκης και η ομάδα του, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 6ου Πειραματικού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, κατάφεραν να φέρουν μέσα από την τέχνη τους τρεις σημαντικούς Έλληνες φιλοσόφους στον χώρο εκμάθησης των παιδιών και να μεταμορφώσουν τους γκρίζους τοίχους του σε καμβάδες γεμάτους νόημα και ελπίδα.

Ο Ιωάννης Μητρουλάκης και η ομάδα του, μέσα από το project «Τέχνη και Χρώμα στα σχολεία της Ελλάδας», τα τελευταία 8 χρόνια, μεταμορφώνουν σχολεία της Βόρειας Ελλάδας, συνδέοντας τη γνώση με το όνειρο.

Το σχολείο δεν είναι χώρος μετάδοσης στείρας γνώσης αλλά πεδίο γόνιμου διαλόγου.

Ο δημιουργός της τοιχογραφίας, Ιωάννης Μητρουλάκης που στολίζει την όψη του κτιρίου αναφέρει χαρακτηριστικά στην Parallaxi ότι στόχος του έργου ήταν η διάδοση ενός αισιόδοξου μηνύματος στους μαθητές, μέσα από την τέχνη: 

«Πριν από περίπου ένα χρόνο δημιουργήθηκε η ιδέα από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να αλλάξουν την όψη του κτιρίου. Είδανε τα έργα του project «Τέχνη και Χρώμα στα σχολεία της Ελλάδας», ένα εγχείρημά μας να δημιουργήσουμε ουσιαστικές τοιχογραφίες σε σχολεία που απευθύνονται σε παιδιά, ενώ ταυτόχρονα αλλάζει και ο σχολικός όγκος. 

Για την συγκεκριμένη τοιχογραφία, μελετήσαμε την ιδιότητα του κτιρίου – δηλαδή το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πειραματικό Γυμνάσιο με πολύ παλιά όψη και θέλαμε να την κάνουμε πρόσοψη. Μετά από πολλές συζητήσεις και ιδέες, καταλήξαμε ότι θέλουμε να δώσουμε ένα αισιόδοξο μήνυμα μέσα από την τέχνη».

Η σύνδεση του παρόντος με το παρελθόν γίνεται κατανοητή μέσα από τις τρεις φιλοσοφικές φιγούρες αλλά και τα γεωμετρικά σχήματα με τόνους του μπλε, που στολίζουν τώρα τους κάποτε γκρίζους τοίχους του Γυμνασίου, σύμφωνα με τον κ. Μητρουλάκη:

«Στη σύγχρονη εποχή που βρισκόμαστε, τα παιδιά ζούνε μέσα σε ένα τεχνολογικό περιβάλλον που πρέπει να αποδεχτούμε, αλλά ταυτόχρονα να κοιτάξουμε πίσω και στις ρίζες που έχουμε ως πολιτισμός. Με τον τίτλο «Η γνώση που ριζώνει, τα όνειρα που ακμάζουν» συνδέουμε το παρόν -που έχει το τεχνολογικό στοιχείο- με τις ρίζες του παρελθόντος. Στο γυμνάσιο, όπου τα παιδιά αρχίζουν να διερωτώνται και να ξεκινά η αναζήτησή τους, τοποθετήσαμε τις προτομές του Σωκράτη, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη, για να μπορέσουν να γνωρίσουν και να έχουν αυτήν την καθημερινή επαφή με τους σημαντικούς φιλόσοφους, ενώ ταυτόχρονα να έχουν ένα πιο μοντέρνο κτίριο για την εκπαίδευσή τους». 

«Η γειτονιά έχει αγκαλιάσει το έργο – όταν ολοκληρώθηκε, ο κόσμος έβγαινε στο μπαλκόνι και μας έδινε συγχαρητήρια. Τα σχολεία είναι μέσα στον αστικό χώρο και είναι σημαντική η όψη τους. Θέλουμε και τα παιδιά, με το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού τον Σεπτέμβρη να βρούνε κάτι όμορφο στο σχολείο τους και να το εκτιμήσουν», καταλήγει ο ίδιος.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα