Ελλάδα

Σπίρτζης για Τέμπη: Είμαι στη διάθεση της Δικαιοσύνης για τα έργα που έγιναν όταν υπηρέτησα ως υπουργός

Οι λόγοι που ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στο αίτημα σύστασης προανακριτικής επιτροπής για το πρόσωπό του.

Parallaxi
σπίρτζης-για-τέμπη-είμαι-στη-διάθεση-τ-1137210
Parallaxi

Στους λόγους για τους οποίους ζήτησε από τον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα, να συσταθεί προανακριτική επιτροπή για το πρόσωπό του αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών αναφέρθηκε, μιλώντας στο MEGA, ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως αναφέρει ο ίδιος προέβη στη συγκεκριμένη ενέργεια για να συμμετάσχει και να συμπαρασταθεί «στον αξιοπρεπέστατο αγώνα που δίνουν οι γονείς και οι συγγενείς των θυμάτων. Αυτό οφείλουμε να το κάνουμε όλοι και είναι το πιο σημαντικό».

Ο δεύτερος λόγος, σύμφωνα με τον πρώην υπουργό, έχει να κάνει με τον ίδιο. «Έχω το χρέος να συμβάλω σε αυτό, τουλάχιστον για το πρόσωπό μου, και αυτός ήταν ο λόγος που είπα, από την αρχή, ότι πρέπει να ελεγχθούν, και είμαι στη διάθεση και της Δικαιοσύνης και του Κοινοβουλίου, για οποιοδήποτε έργο έγινε κατά την περίοδο που υπηρέτησα εγώ ως υπουργός».

Ο Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε επίσης πως αισθάνεται ότι δεν έχει ευθύνη, λέγοντας, ωστόσο, ότι αυτό θα κριθεί από τη Δικαιοσύνη. «Σε κάθε περίπτωση, δεν γίνεται μετά από 57 νεκρούς που είχαμε και μετά από όλα όσα έχουν ειπωθεί, να υπάρχει οποιαδήποτε σκιά ή γκρίζα ζώνη, είτε στον σιδηρόδρομο είτε στο δυστύχημα των Τεμπών που να μη ριχτεί άπλετο φως», επισήμανε.

«Ο σιδηρόδρομος -είτε είχε γίνει η 717 είτε όχι- όφειλε να λειτουργεί με ασφάλεια και τα μέτρα για να λειτουργεί με ασφάλεια χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η 717 δεν ελήφθησαν. Αν η καθυστέρηση οποιουδήποτε έργου σημαίνει ότι δε λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, η αεροπλοΐα, το οδικό δίκτυο με ασφάλεια, τότε οφείλεις να σταματήσεις τη λειτουργία του. Θα έπρεπε να ληφθούν τα μέτρα εκείνα και οι ασφαλιστικές δικλείδες που υπήρχαν για να λειτουργεί με ασφάλεια», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Εξαπολύοντας βολές στη ΝΔ για την άρνησή της να κάνει προανακριτική επιτροπή για τα Τέμπη αλλά και για το πόρισμα που προέκυψε από την Εξεταστική Επιτροπή ο πρώην υπουργός κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι οι ευκαιρίες που δόθηκαν στη ΝΔ για να διερευνηθούν όλα είναι πολλές. «Η ΝΔ είναι σε παραζάλη με το συγκεκριμένο θέμα. Ζήτησε το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ να γίνει προανακριτική όταν ήρθε ο φάκελος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας. Εγώ πήγα στη Βουλή και ζήτησα να σταθεί προανακριτική και μάλιστα ζήτησα και δύο πρόσθετα πράγματα. Το ένα είναι να ενεργοποιηθεί η παράγραφος που είχε θεσπίσει ο Χάρης Καστανίδης στον νόμο περί ευθύνης υπουργών, ώστε να υπάρχουν τρεις ανώτατοι δικαστικοί να συνδράμουν τη λειτουργία της προανακριτικής και να μη ζήσουμε αυτήν την απαξίωση που παρακολούθησε ο ελληνικός λαός στην Εξεταστική. Το δεύτερο που ζήτησα ήταν να υπάρχει νομοθετική τροποποίηση ώστε να μην υπάρχει παραγραφή για όσους έχουν διατελέσει υπουργούς, όπως εγώ. Η ΝΔ απέρριψε και τις δύο προτάσεις για την προανακριτική, απέρριψε και δεν βρήκε να υιοθετήσει τίποτα για να διερευνηθεί στην Εξεταστική».

Στη συνέχεια, ο Χρήστος Σπίρτζης συμπλήρωσε πως «δεν υπάρχει ούτε έγγραφο από το υπουργείο Μεταφορών το 2015 – 2019 από υπάλληλο, όχι δική μου, που να αφορά την 717 γιατί δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου, ήταν της ΕΡΓΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ η ίδια ήταν και προϊσταμένη αρχή. Άρα, θεωρητικά, κάποια παράλειψη έχω κάνει. Η ευρωπαία εισαγγελέας δεν τεκμηριώνει αυτό που λέει «διερευνήστε τον πρώην υπουργό Χρήστο Σπίρτζη για παράβαση καθήκοντος». Δε λέει δηλαδή έχει προκύψει για αυτήν του την παράλειψη ή για αυτήν του την πράξη. Δεν το έχει ερευνήσει».

Ο ίδιος τόνισε επιπλέον πως «υπήρχαν εξαγγελίες και από τον κ. Μητσοτάκη και από τον κ. Καραμανλή ότι θέλουν ένα μεγάλο κομμάτι της συντήρησης, για να μην πω και της λειτουργίας του σιδηροδρόμου, να το δώσουν μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε ιδιώτη. Άρα δεν έκαναν προσλήψεις. Φτάσαμε τους 1.400 εργαζόμενους που υπήρχαν το 2019, να τους πάνε στους 750. Είχαμε μια συνολική κατάρρευση των συνθηκών ασφαλείας λειτουργίας του σιδηροδρόμων, πέραν των άλλων. Επί υπουργίας μου ήταν πιο ασφαλής ο σιδηρόδρομος».

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατέληξε υποστηρίζοντας ότι «αυτά τα θέματα δεν έχουν να κάνουν με το χρώμα οποιοδήποτε κόμματος, έχουν να κάνουν με τη συνείδηση κάθε ανθρώπου που έχει υπηρετήσει σε τέτοια θέση ή υπηρετεί. Αν το Κοινοβούλιο δεν ανταποκριθεί στο αίτημά μου, θα πάρω και άλλες πρωτοβουλίες. Θα είναι στην κατεύθυνση του να δικαιωθεί ο αγώνας των οικογενειών για να υπάρχει πλήρης διαλεύκανση και σε ό,τι έχει σχέση με τον σιδηρόδρομο και σε ό,τι έχει σχέση με το δυστύχημα των Τεμπών».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα