Σταϊκούρας στη Βουλή: «Ναι, εγώ μετακινούμαι με τα τρένα» – Σχέδιο δράσης για το σιδηρόδρομο μέχρι τα τέλη του 2026
Όσα υποστήριξε ο Υπουργός από το βήμα της Βουλής για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο
«Μαγικές λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα δεν υπάρχουν, δεν λύνονται όλα μέσα σε ενάμιση χρόνο. Το σχέδιο δράσης για το σιδηρόδρομο έχει χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2026. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών. Και ναι, εγώ μετακινούμαι με τα τρένα».
Ο Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε σε πρόσφατο ατύχημα στην Ημαθία, τονίζοντας ότι οι αρμόδιες Αρχές είναι σε επαφή με τις οικογένειες των θυμάτων.
«Μίλησα και με τους δυο γονείς του παιδιού. Ενημερωθείτε για το τι γίνεται εκεί, για το εάν υπάρχει φυλασσόμενη ισόπεδη διάβαση στα 200 μέτρα. Υπάρχει κοινωνική ευαισθησία, έχουμε μιλήσει, και εγώ και ο βουλευτής της περιοχής, τουλάχιστον 5 φορές με τους γονείς», ανέφερε, απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης.
«Κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση – Τα αποτελέσματα βελτιώνονται»
Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι η κυβέρνηση υλοποιεί σημαντικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ασφάλειας, υπογραμμίζοντας ότι τα μέτρα που λαμβάνονται ήδη αποδίδουν καρπούς.
«Κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση, με απτά και όλο και καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά την ασφάλεια των μεταφορών», σημείωσε, υποστηρίζοντας ότι οι βελτιώσεις είναι συνεχείς.
Απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης, σύμφωνα με τις οποίες η ύπαρξη σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το δυστύχημα των Τεμπών, ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι τα συστήματα αυτά πλέον λειτουργούν και όπου δεν υπάρχουν, υλοποιούνται οι απαραίτητες πρωτοβουλίες.
«Υποστηρίζετε πως εάν υπήρχε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, πιθανόν να είχε αποφευχθεί το δυστύχημα. Σας λέω πως σήμερα υπάρχει σε όλο το τμήμα και στο τμήμα όπου δεν υπάρχει, έχουν ληφθεί ήδη οι πρωτοβουλίες», υπογράμμισε.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη ανάπτυξη του συστήματος GSM-R, το οποίο αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Το αργότερο έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2025, το GSM-R θα έχει ολοκληρωθεί στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πλην του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός», δήλωσε.
Πηγή: Έθνος