Συνθήκες κόλασης σε τρένα και ηλεκτρικό: Χωρίς κλιματισμό εν μέσω καύσωνα

«Βράζουν» τα βαγόνια - Λιποθύμησε οδηγός στον ηλεκτρικό

Parallaxi
συνθήκες-κόλασης-σε-τρένα-και-ηλεκτρι-1352899
Parallaxi

Τριτοκοσμικές εικόνες κατέγραψε επιβάτης στην αμαξοστοιχία Intercity 54 με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, καθώς το ταξίδι γίνεται χωρίς κλιματισμό, με τους επιβάτες να προσπαθούν με βεντάλιες να αντιμετωπίσουν την αφόρητη ζέστη.

Το Intercity 54 ξεκίνησε από την Αθήνα το μεσημέρι με μισή ώρα καθυστέρηση. Οι επιβάτες ενημερώθηκαν από την εταιρεία, ότι υπήρχε πρόβλημα στη λειτουργία του κλιματισμού κι ότι σε αυτό οφείλεται η καθυστέρηση. Όμως, όπως φαίνεται και στα πλάνα που εξασφάλισε το MEGA, το πρόβλημα φαίνεται να συνεχίστηκε και η βλάβη δεν αποκαταστάθηκε, με αποτέλεσμα το κατάμεστο από κόσμο τρένο να ταξιδεύει εν μέσω καύσωνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη χωρίς κλιματισμό.

Ανάμεσα στους επιβάτες του τρένου είναι ηλικιωμένοι, παιδιά κι όπως ανέφεραν στο MEGA και άνθρωποι που πάσχουν από άσθμα. Οι επιβάτες προσπαθούν με ανοιχτά παράθυρα και βεντάλιες να αντιμετωπίσουν την αφόρητη ζέστη, ενώ όπως καταγγέλλεται, η εταιρεία τους μοίρασε μπουκάλια νερού που ήταν ζεστά.

Λιποθύμησε οδηγός στον ηλεκτρικό – Στο «κόκκινο» η κατάσταση με τους συρμούς χωρίς κλιματισμό

Σοβαρά ερωτήματα για την κατάσταση του δικτύου της Γραμμής 1 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου προκαλεί περιστατικό λιποθυμίας ηλεκτροδηγού που σημειώθηκε πρόσφατα, μεταξύ των σταθμών Θησείου και Πειραιά, το οποίο έγινε γνωστό την Παρασκευή (25/7).

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες από το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ο οδηγός έχασε τις αισθήσεις του λόγω δυσλειτουργίας του κλιματισμού στον θάλαμο οδήγησης. Το σύστημα ακινητοποίησης του συρμού ενεργοποιήθηκε εγκαίρως, αποτρέποντας σοβαρό ατύχημα.

Παλαιοί συρμοί χωρίς κλιματισμό στον ηλεκτρικό

Η έλλειψη διαθέσιμων συρμών έχει οδηγήσει σε εκτεταμένη χρήση συρμών πρώτης γενιάς, οι οποίοι δεν διαθέτουν καθόλου κλιματισμό.

Τα οχήματα αυτά είχαν σχεδιαστεί αποκλειστικά για υπόγειες διαδρομές και διαθέτουν μικρά παράθυρα, γεγονός που τα καθιστά εξαιρετικά προβληματικά σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και υπέργειας κυκλοφορίας. Όταν υπερθερμαίνονται, τίθενται εκτός υπηρεσίας μέχρι να «δροσιστούν» σε υπόστεγα με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα.

Περιορισμένα συνεργεία και παροπλισμένοι συρμοί

Η συντήρηση του δικτύου βρίσκεται σε οριακό σημείο: μόλις δύο ψυκτικοί τεχνικοί είναι διαθέσιμοι καθημερινά για τη Γραμμή 1, ενώ οι εργολάβοι που έχουν την ευθύνη των συστημάτων κλιματισμού στους επιβατικούς χώρους φέρονται να απουσιάζουν.

Επιπλέον, προσπάθεια αναβάθμισης των συρμών του 2002 από τη Siemens δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αφήνοντας τουλάχιστον δέκα συρμούς εκτός κυκλοφορίας λόγω βλαβών στο σύστημα κλιματισμού.

Τα στοιχεία του ΟΑΣΑ

Πάντως, σε ενημέρωσή του, ο ΟΑΣΑ παρουσίασε δεδομένα για τον στόλο των μέσων μαζικής μεταφοράς:

  • Λεωφορεία: 529 νέα οχήματα διαθέτουν σύγχρονα συστήματα κλιματισμού, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 951 μέχρι το τέλος του 2025.
  • Γραμμές 2 και 3 του μετρό: Κυκλοφορούν 52 συρμοί, ενώ προβλέπεται ανάταξη και προμήθεια νέων μέσω ΕΣΠΑ.
  • Γραμμή 1 του ηλεκτρικού: Η ανακαίνιση 14 συρμών αναμένεται να ξεκινήσει το 2026. Σήμερα, τέσσερις συρμοί παραμένουν σε κυκλοφορία χωρίς κλιματισμό και, θεωρητικά, χρησιμοποιούνται μόνο σε ώρες μειωμένης θερμικής επιβάρυνσης.

Πηγές: tanea.gr, ieidiseis.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα