Πότε αρχίζουν οι θερινές εκπτώσεις – Η Κυριακή με ανοιχτά εμπορικά καταστήματα
Αναλυτικά τα ωράρια και οι ημερομηνίες.
Λιγότερες από επτά ημέρες απομένουν για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων 2024, οι οποίες κάνουν πρεμιέρα την ερχόμενη Δευτέρα (8/7).
Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 31 Αυγούστου, ενώ τα καταστήματα θα έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν -προαιρετικά- ανοιχτά την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξη των εκπτώσεων, δηλαδή στις 14 Ιουλίου.
Επίσης, το ωράριο λειτουργίας των μαγαζιών την Κυριακή 14/7 ξεκινά από τις 11:00 το πρωί και φτάνει έως τις 20:00 το βράδυ, ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προτείνει τη λειτουργία των καταστημάτων από τις 11:00 έως 18:00.
Τι θα γίνει με τα σούπερ μάρκετ την Κυριακή 14/7
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των σούπερ μάρκετ δεν ακολουθεί το λιανεμπόριο όλες τις προτεινόμενες Κυριακές.
Ειδικά σε περιόδους που δεν είναι εορταστικές, μένουν κλειστά, ωστόσο υπάρχουν μερικά υποκαταστήματα σε ορισμένες περιοχές που ανοίγουν, αλλά και η Lidl που έχει ανακοινώσει ότι ανοίγει πάντα, καθώς και τα καταστήματα Shop&Go του Βασιλόπουλου.
Οι επόμενες Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά το 2024
- Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
- Η πρώτη Κυριακή μετά τη Black Friday
- Η προτελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα
- Η τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα
- Η τελευταία Κυριακή του κάθε έτους (αν πέφτει αργία τότε δεν είναι ανοιχτά τα καταστήματα)
Τι πρέπει να προσέχουμε στις εκπτώσεις
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) παρέχει οδηγίες προς τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους σε όλη τη χώρα, ώστε να ενημερώνουν τα μέλη τους για τις υποχρεώσεις του νόμου αναφορικά με τις θερινές εκπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα, κατά την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα ακόλουθα:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών, διότι τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.