Θεσσαλία: Η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας παραμένει εκτός λειτουργίας

Λόγω εκτεταμένων ζημιών από τις πλημμύρες – Εκτός και το ιστορικό τρενάκι του Πηλίου

Parallaxi
θεσσαλία-η-σιδηροδρομική-γραμμή-βόλο-1078887
Parallaxi

Στην κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία αναφέρονται σε σχετική ερώτηση τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Α. Μεϊκόπουλος και Χ. Μαμουλάκης, τονίζοντας ότι ακόμα από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, η  σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας παραμένει εκτός λειτουργίας λόγω εκτεταμένων βλαβών σε όλο το εύρος της ενώ και στη γραμμή που εκτελεί το ιστορικό Τρενάκι του Πηλίου, στη γραμμή Άνω Λεχωνίων – Μηλιές, είναι αδύνατο να εκτελεστούν δρομολόγια.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ερώτηση στη Βουλή:

Τεράστιες είναι οι ζημίες που έχει υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της Μαγνησίας σε όλο το εύρος του Νομού από τις καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν την περιοχή το μήνα Σεπτέμβριο (φαινόμενα Daniel και Elias).

Η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας παραμένει εκτός λειτουργίας λόγω εκτεταμένων βλαβών σε όλο το εύρος της ενώ και στη γραμμή που εκτελεί το ιστορικό Τρενάκι του Πηλίου, στη γραμμή Άνω Λεχωνίων – Μηλιές, είναι αδύνατο να εκτελεστούν δρομολόγια.

Πάνω από τριάντα (30) κατολισθήσεις έχουν προκληθεί από τα ορμητικά νερά σε πολλά σημεία της γραμμής Άνω Λεχωνίων – Μηλιές με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στο 25ο χιλιομετρικό σημείο. Η αποκατάσταση της γραμμής στο σημείο αυτό είναι δεδομένο ότι θα χρειαστεί και εκπόνηση ειδικής μελέτης.

Η μόνη ενέργεια που μέχρι στιγμής έχει γίνει προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης των ζημιών στη γραμμή είναι αυτή της αυτοψίας που διενεργήθηκε από κλιμάκια του ΟΣΕ, ωστόσο δεν ανακοινώθηκε κανένα χρονοδιάγραμμα για την έναρξη και ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης της γραμμής.

Άγνωστο παραμένει αν ο ΟΣΕ έχει δρομολογήσει τις εργασίες και αν έχει λάβει προσφορές από εργοληπτικές εταιρίες για την ανάθεση των έργων αποκατάστασης και καθαρισμού της γραμμής.

Το Τρενάκι του Πηλίου εκτελούσε το ιστορικό του δρομολόγιο μέσα από τις γραφικές διαδρομές του Πηλίου κάθε σαββατοκύριακο αλλά και με έκτακτα δρομολόγια εξυπηρετώντας πλήθος γκρουπ επισκεπτών και σχολικών εκδρομών ενισχύοντας την τουριστική προσέλευση στην περιοχή.

Η μεγάλη καθυστέρηση στην αποκατάσταση της γραμμής και στην επαναλειτουργία των δρομολογίων του Τρένου του Πηλίου πλήττει το ήδη «πληγωμένο» από τις επιπτώσεις των πλημμυρών τουριστικό προϊόν της Μαγνησίας και μάλιστα σε ένα χρονικό σημείο που η αποκατάσταση του τουριστικού brand του Νομού θα έπρεπε να αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την Πολιτεία.

Η ίδια εγκληματική καθυστέρηση στην αποκατάσταση των βλαβών εντοπίζεται και αναφορικά με τη σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας που αποτελεί τη μόνη σιδηροδρομική σύνδεση της Μαγνησίας με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα και η οποία εδώ και σχεδόν δύο μήνες βρίσκεται εκτός λειτουργίας.

Ενώ οι εργασίες επισκευής της γραμμής Δομοκού – Λάρισας έχουν ξεκινήσει, η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά και χωρίς πειστική αιτιολογία να προχωρήσει παράλληλα και τις εργασίες αποκατάστασης των περιφερειακών σιδηροδρομικών γραμμών (σ.σ. Βόλου – Λάρισας και Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας).

Η διακοπή λειτουργίας της γραμμής Βόλου – Λάρισας έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις τόσο στην καθημερινότητα των πολιτών που μετακινούνται μεταξύ των δύο πόλεων και οι οποίοι αποκλείονται από ένα βασικό μέσο μεταφοράς αλλά και στην ομαλή λειτουργία του σιδηρόδρομου.

Η επικοινωνία μεταξύ των εργοστασίων βάσεως της HellenicTrain και του ΟΣΕ που βρίσκονται στον Βόλο και του Οργανισμού με τις υπόλοιπες υπηρεσίες του είναι αδύνατη εδώ και μήνες με αποτέλεσμα να υπάρχουν επιπτώσεις στο κομμάτι της αναχορηγίας βαγονιών και μηχανημάτων επισκευής γραμμής.

Μη εξυπηρετούμενο από την σιδηροδρομική γραμμή συνεχίζει να παραμένει και το ΠΕΒ-304 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης με ότι αυτό συνεπάγεται για την αποτελεσματική λειτουργία της κρίσιμης στρατιωτικής εγκατάστασης.

Η εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου της Μαγνησίας και οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην αποκατάσταση του δικτύου μετά τις καταστροφικές πλημμύρες δημιουργούν αλυσιδωτά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών και την οικονομική ζωή της περιοχής. Μόνη λύση πολιτικής ευθύνης η άμεση και ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Μαγνησίας.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Για ποιο λόγο παρατηρούνται τόσο μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών αποκατάστασης της γραμμής Άνω Λεχωνίων – Μηλιές που αποτελεί το δρομολόγιο του ιστορικού Τρένου του Πηλίου;

Πότε αναμένεται να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν οι εργασίες επισκευής της γραμμής;

Αναγνωρίζει ότι η καθυστέρηση στην επισκευή της γραμμής που εκτελεί αποκλειστικά δρομολόγια τουριστικής ανάδειξης της περιοχής πλήττει το ήδη «πληγωμένο» από τις επιπτώσεις των πλημμυρών τουριστικό προϊόν του Πηλίου;

Για ποιο λόγο παρατηρούνται τόσο μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών αποκατάστασης της γραμμής Βόλου – Λάρισας που αποτελεί τη μόνη σιδηροδρομική σύνδεση της Μαγνησίας με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα;

Προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να ξεκινήσουν χωρίς άλλη καθυστέρηση οι εργασίες αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Μαγνησίας προκειμένου ο σιδηρόδρομος να επαναλειτουργήσει άμεσα και με ασφάλεια, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των πολιτών και ενισχύοντας την οικονομική ζωή του τόπου;

Οι ερωτώντες Bουλευτές Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος – Μαμουλάκης Χάρης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα