Τι αλλάζει στην αστική συγκοινωνία στον Δήμο Θέρμης
Τα αποτελέσματα της συνάντησής του με τον Πρόεδρο του ΟΑΣΘ και τις ενδεχόμενες αλλαγές στην αστική συγκοινωνία παρουσία χθες βράδυ στο δημοτικό συμβούλιο ο Δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
Για τις επικείμενες αλλαγές στην αστική συγκοινωνία οι οποίες προέκυψαν κατά την πρόσφατη συνάντηση εργασίας με τον Πρόεδρο του ΟΑΣΘ ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο Θέρμης κατά τη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση, ο Δήμαρχος Θέρμης κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
Κατά την ενημέρωση, αναφερόμενος στις πιθανές αλλαγές στην αστική συγκοινωνία, εξέφρασε την άποψη ότι η επιχειρούμενη ανάθεση του έργου στο ΚΤΕΛ θα είναι θετική για τους μετακινούμενους του δήμου μας, με την προϋπόθεση ότι θα ισχύσουν οι δεσμεύσεις του προέδρου του ΟΑΣΘ, δηλαδή ότι θα εκτελείται το σύνολο των δρομολογίων, ότι δεν θα τροποποιηθούν οι διαδρομές και οι στάσεις και ότι δεν θα αυξηθεί το κόμιστρο.
Αναλυτικά, κατά την πρόσφατη συνάντηση του Προέδρου ΟΑΣΘ και του Δημάρχου Θέρμης που πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία του Οργανισμού, ο κ. Γιώργος Σκόδρας παρουσίασε τις προτάσεις του υπουργείου Μεταφορών για την εκχώρηση γραμμών του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και γραμμές αστικής συγκοινωνίας που εξυπηρετούν το δήμο Θέρμης. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Γεώργιος Σπανός.
Στο πλαίσιο αυτής ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ ενημέρωσε τον δήμαρχο Θέρμης ότι ο Οργανισμός διαθέτει σήμερα για τη λειτουργία του περίπου 60%-70% από τα απαιτούμενα λεωφορεία και εξήγησε πως με αυτό το δεδομένο δεν είναι δυνατόν να εκτελούνται όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια. Σημείωσε πως αρκετά λεωφορεία δεν είναι σε καλή κατάσταση και υπάρχουν συνεχώς βλάβες και αποσύρσεις ακόμη και κατά τη διάρκεια των δρομολογίων και τόνισε πως σήμερα από τα 497 που έχει στη διάθεσή του ο Οργανισμός και που θα πρέπει να εξυπηρετούν τους πολίτες, δυστυχώς μόνο τα 336 λειτουργούν σε καθημερινή βάση. Όλα αυτά μαρτυρούν αναμφισβήτητα μία αδυναμία του ΟΑΣΘ να ανταπεξέλθει στο έργο του, σημείωσε ο Πρόεδρος του Οργανισμού, κατά τη συνάντησή του με τον κ. Παπαδόπουλο και ξεκαθάρισε πως το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει την ανάθεση του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούν την περιοχή του δήμου Θέρμης στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικά, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε για εκτέλεση όλων των δρομολογίων που σήμερα δεν πραγματοποιούνται, για το ότι οι γραμμές – διαδρομές και οι στάσεις θα παραμείνουν οι ίδιες και πως το ΚΤΕΛ θα προμηθευτεί λεωφορεία αστικού τύπου για την εκτέλεση αυτών των δρομολογίων όπως ήδη έχει γίνει στις γραμμές της δυτικής Θεσσαλονίκης τις οποίες έχει αναλάβει από τον περασμένο Ιούνιο, ενώ το εισιτήριο θα εξακολουθήσει να επιδοτείται από το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή η τιμή του δεν πρόκειται να αυξηθεί.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η δημοτική αρχή Θέρμης, σχετικά με τις υπό παραχώρηση λεωφορειακές γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν την περιοχή, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται απώλεια δρομολογίων έως και 33% και συγκεκριμένα στις γραμμές : Λεωφορειακή γραμμή 66 (Χαριλάου-Θέρμη) από τα 4 λεωφορεία που εξυπηρετούσαν με 68 δρομολόγια τους συνδημότες μας πριν την αποκρατικοποίηση, σήμερα στη συγκεκριμένη γραμμή κινούνται 3 λεωφορεία με 51 δρομολόγια. Στη Λεωφορειακή γραμμή 67 (ΙΚΕΑ-Τριάδι), πρίν εκτελούνταν 62 δρομολόγια από 3 λεωφορεία που υπήρχαν στη γραμμή ενώ σήμερα 50 από 2 λεωφορεία και στη Λεωφορειακή γραμμή 69 (ΙΚΕΑ-Επανομή), πριν εξυπηρετούσαν τους πολίτες 5 λεωφορεία με 55 δρομολόγια ενώ σήμερα 4 με 44 δρομολόγια.
Ωστόσο, στις λεωφορειακές γραμμές 87 (ΙΚΕΑ-Βασιλικά) και 88 (ΙΚΕΑ-Μεσημέρι) δεν έχει μειωθεί ο αριθμός των λεωφορείων (4 λεωφορεία, 41 δρομολόγια ημερησίως και 3 λεωφορεία 28 δρομολόγια ημερησίως αντίστοιχα).