Τι απαντούν ΕΛΑΣ – Πυροσβεστική για την απίστευτη ταλαιπωρία στην Αθηνών-Κορίνθου

Στην αντικειμενική δυσκολία της μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου 7,2 τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου, ήρθε να προστεθεί και το έλλειμμα οργάνωσης

Parallaxi
τι-απαντούν-ελασ-πυροσβεστική-για-τη-1045647
Parallaxi

Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν στη 1 μετά τα μεσάνυχτα η ΕΛΑΣ και η Πυροσβεστική στην οποία περιγράφουν το χρονικό του επτάωρου θρίλερ της εξαιρετικά «λεπτής» επιχείρησης μεταφοράς του υγροποιημένου αερίου από το βυτιοφόρο που παραδόθηκε στις φλόγες το μεσημέρι της Πέμπτης, στη νέα εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου.

Στην αντικειμενική δυσκολία της μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου 7,2 τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου, ήρθε να προστεθεί και έλλειμμα οργάνωσης με αποτέλεσμα χάος και ταλαιπωρία για εκατοντάδες οδηγούς και επιβάτες.

Από τις 12 το μεσημέρι οπότε και σημειώθηκε η διαρροή και η πυρκαγιά στο βυτιοφόρο στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, πέρασαν ώρες κατά τις οποίες φαίνεται ότι δεν ελήφθησαν επαρκή μέτρα για να μην εγκλωβιστούν οχήματα. Με καθυστέρηση καταγγέλλουν οι εγκλωβισθέντες ότι ξεκίνησε έστω και μερική διανομή νερού από Τροχαία και Πυροσβεστική, ενώ η θερμοκρασία ήταν υψηλή.

Επί της ουσίας, στην Αθηνών- Κορίνθου μέσα στο κατακαλόκαιρο έγιναν τα ίδια σφάλματα που είχαν σημειωθεί και στην Αττική Οδό με χιόνια: Επί ώρες άφηναν τα οχήματα να διέρχονται από τα διόδια (αρχικά πληρώνοντας και εν συνεχεία δωρεάν), χωρίς ουσιαστική ενημέρωση πως ο δρόμος ήταν κλειστός, χωρίς κάποιο σχέδιο για την εκτροπή ή αναστροφή της κίνησης και ενώ είχε ήδη ξεκινήσει η προσπάθεια άντλησης του επικίνδυνου φορτίου.

Η μόνη ενημέρωση που φέρονται να είχαν οι οδηγοί ήταν μία αναφορά στους ηλεκτρονικούς πίνακες πως λόγω πυρκαγιάς σε βυτιοφόρο στην Κινέτα θα υπήρχε παράκαμψη από την παλιά εθνική οδό. Το δε τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης 1025 ήταν συνεχώς κατειλημμένο, σύμφωνα με καταγγελίες. Τελικά με καθυστέρηση η Τροχαία έδωσε εντολή για υποχρεωτική αναστροφή στα διόδια Ελευσίνας και Ισθμού.

Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά η Αθηνών- Κορίνθου να φρακάρει, ενώ την ίδια στιγμή ανοιγόκλεινε η παλιά εθνική οδός, όπου επίσης επικράτησε το αδιαχώρητο. Σημειωτέον ότι ΚΤΕΛ και πουλμαν αναχωρούσαν κανονικά από Πελοπόννησο προς Αθήνα και αντιστρόφως. Εν τω μεταξύ περνούσαν οι ώρες και μηχανές του ΕΚΑΒ παρείχαν βοήθεια σε πολίτες που είχαν μείνει πέντε, έξι και επτά ώρες εγκλωβισμένοι κάτω από τον καυτό ήλιο. Τα πρατήρια είχαν ξεμείνει από νερό και τα ΙΧ άρχισαν να ξεμένουν από βενζίνη, καθώς αναγκαστικά δούλευαν συνεχώς τον κλιματισμό.

Τελικά η μετάγγιση του επικίνδυνου φορτίου ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις εννέα το βράδυ και αφού διασφαλίστηκε ότι δεν υπήρχε κίνδυνος έκρηξης άνοιξε ξανά η νέα εθνική οδός καταρχήν στο ρεύμα προς Αθήνα.

Σημειώνεται ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η κοινή ανακοίνωση ΕΛΑΣ-Πυροσβεστικής:

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μορέα, και της Γέφυρας, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα