Τον Φεβρουάριο θα αναλάβει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η νέα διοίκηση
Επειτα από την πώληση του 67% στην κοινοπραξία DIEP GmbH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd.
Τον Φεβρουάριο του 2018 αναμένεται να αναλάβει το «τιμόνι» του λιμένος της Θεσσαλονίκης, η νέα διοίκηση, έπειτα από την πώληση του 67% στην κοινοπραξία DIEP GmbH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd, εάν τηρηθεί και για τον ΟΛΘ το χρονοδιάγραμμα που είχε ισχύσει στην περίπτωση της παραχώρησης του λιμένος του Πειραιά.
Στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης περιλαμβάνεται η ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας του λιμανιού. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον συντονιστή της κοινοπραξίας, Σωτήρη Θεοφάνη, θα αντικατασταθούν μία ή δύο γερανογέφυρες, σε ορίζοντα 18 μηνών, ενώ εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018 «είναι κρίσιμο να ξεκινήσουν και τα έργα στην 6η προβλήτα, ούτως ώστε να μη χαθεί κι άλλο τμήμα της αγοράς για τον ΟΛΘ». Σε ορίζοντα τετραετίας, πρόσθεσε, ο παραχωρησιούχος θα έχει ολοκληρώσει το σύνολο των επενδύσεων για τις οποίες έχει δεσμευθεί.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), με τη συμμετοχή του κ. Θεοφάνη και αντικείμενο τη στρατηγική ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και την αντιμετώπιση των προβλημάτων λειτουργίας του.
Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Θεοφάνης ανέφερε, ότι για την ανάκτηση της απολεσθείσας διεθνούς ανταγωνιστικότητας του λιμένα της Θεσσαλονίκης τα προηγούμενα χρόνια, θα πρέπει να επιλυθεί άμεσα το θέμα των καθυστερήσεων στις φορτώσεις των πλοίων.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, σήμερα τα πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι αναμένουν σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 120 ώρες μέχρι να ξεφορτώσουν, ενώ ο στόχος της κοινοπραξίας είναι ο χρόνος αυτός να μειωθεί σε οκτώ ώρες, που είναι και ο μέσος όρος διεκπεραίωσης παρόμοιων εργασιών διεθνώς. Σε κάθε περίπτωση, η ταχύτητα των φορτοεκφορτώσεων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας του ΟΛΘ και για την προσέλκυση νέων πελατών και αποτελεί σαφή λειτουργική προτεραιότητα για την Κοινοπραξία.
Κορυφαίος στρατηγικός στόχος για τη νέα διοίκηση είναι η διακράτηση αρχικά και η αύξηση στη συνέχεια του μεριδίου αγοράς, με βελτιώσεις στη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και με αύξηση σε ποσοστό 30% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων προς τις γειτονικές χώρες σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Κομβικής σημασίας για την επιτυχή ανάπτυξη των εργασιών του λιμένος, αποτελεί η ολοκλήρωση της συμφωνίας για τη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού με τα αντίστοιχα δίκτυα.
Σε σχέση με τον προβληματισμό επιχειρήσεων- μελών του ΣΒΒΕ για ενδεχόμενη ανταγωνιστική λειτουργία του λιμένος του Πειραιά με αυτόν της Θεσσαλονίκης, ο κ. Θεοφάνης υποστήριξε ότι τα δύο λιμάνια απευθύνονται σε διαφορετικές αγορές και ως εκ τούτου δεν είναι ανταγωνιστικά. Οι αγορές- στόχοι του ΟΛΘ είναι η Βουλγαρία και η πΓΔΜ κατά κύριο λόγο, η νότια Ρουμανία και σημαντικό μέρος της Σερβίας.
Πηγή: ΑΠΕ