Γρίφος τα σχολεία – Τι προτείνουν οι ειδικοί, τι λέει το υπουργείο για άνοιγμα και ύλη
Άνοιγμα μετά τις 20 Ιανουαρίου προτείνουν οι ειδικοί
Σε σταυρόλεξο για γερούς λύτες εξελίσσεται το άνοιγμα των σχολείων, με την πιθανότητα για άνοιγμα στις 8 Ιανουαρίου να απομακρύνεται ακόμα περισσότερο, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Το δεύτερο κύμα της πανδημίας που εξακολουθεί να «χτυπά» σκληρά τη χώρα, η ενδεχόμενη αύξηση των κρουσμάτων με τις γιορτές και το μεταλλαγμένο στέλεχος του ιού ανησυχούν ιδιαίτερα τους επιστήμονες, μετατοπίζοντας κατά πάσα πιθανότητα το άνοιγμα των σχολείων αμέσως μετά τα Θεοφάνεια.
Πάντως, όπως ανέφερε και η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ακόμα δεν υπάρχει οριστική απόφαση, καθώς η συζήτηση για το άνοιγμα των σχολείων θα λάβει χώρα λίγο πριν τις 8 Ιανουαρίου. Η κ. Ζαχαράκη επανέλαβε την επιθυμία της κυβέρνησης που είναι η επιστροφή στις τάξεις.
Σύμφωνα με την υφυπουργό, ο κορωνοϊός και η πανδημία έχουν επηρεάσει την εκπαίδευση και έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Τα πράγματα φέτος είναι διαφορετικά.
Συγκεκριμένα, είναι υποχρεωτική η χρήση της τηλεκπαίδευσης με τα προβλήματα τα οποία αναδεικνύονται, αλλά σίγουρα έχουν εξομαλυνθεί και έχει γίνει πρόοδος στην κάλυψη της ύλης.
Ωστόσο, όπως υποστήριξε, είναι ακόμα νωρίς για να ξέρουμε ποιο κομμάτι της ύλης θα περικοπεί. Αυτό θα αποφασιστεί από την αξιολόγηση στα τέλη Ιανουαρίου.
«Τα παιδιά πρέπει να συνεχίσουν το διάβασμά τους στην ύλη που γνωρίζουν», συνέστησε στους μαθητές και τόνισε πως έγκαιρα θα ληφθεί η απόφαση για την ύλη.
Ωστόσο, επεσήμανε πως η λύση είναι η επιστροφή στις τάξεις γιατί είναι σημαντική η δια ζώσης εκπαίδευση.
Για τις αλλαγές στη διαμόρφωση των βάσεων, υποστήριξε πως αποφασίστηκε ο μέσος όρος των μαθήματων που εξετάζονται πανελλαδικώς να λαμβάνεται υπόψη ανά επιστημονικό πεδίο από το τμήμα το οποίο δηλώνει ο/η κάθε μαθητής/ρια και η βάση να αποφασίζεται από τον μέσο όρο των επιδόσεων.
Με αυτό τον τρόπο, σημείωσε, το πανεπιστήμιο αποκτά αξία και αυτονομία. Επίσης το παιδί έχει περισσότερες πιθανότητες να κάνει συνειδητή επιλογή και εν τέλει να αποφοιτήσει από τη σχολή που θα έχει επιλέξει.
«Αυτό που αλλάζει, είναι ο αριθμός των σχολών που θα δηλώνονται στο μηχανογραφικό, αν τελικά δεν πέτυχουν, θα υπάρχει και δεύτερη φάση συμπλήρωσης μηχανογραφικού», εξήγησε.
Σαρηγιάννης: Μετά τις 20 Ιανουαρίου να ανοίξουν τα σχολεία
Τη σημασία που έχει να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις 20 Ιανουαρίου και όχι στις 8 του μήνα όπως έχει προγραμματιστεί εξήγησε ο καθηγητής Υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα MEGA».
Σύμφωνα με τον κ. Σαρηγιάννη, εάν τα σχολεία ανοίξουν στις 8 Γενάρη, τα ημερήσια κρούσματα κοροναϊού στο τέλος Μαρτίου θα είναι 900.
Αντιθέτως, εάν τα σχολεία ανοίξουν μετά τις 20 Γενάρη, όπως ο ίδιος προτείνει, τα ημερήσια κρούσματα στα τέλη Μαρτίου θα είναι περί τα 600.
«Έτσι θα υπάρξει συνολικότερη αποσυμπίεση του ΕΣΥ και θα χρησιμοποιήσουμε πιο θετικά την στρατηγική του εμβολιασμού» εξήγησε.
Όπως ανέφερε ο καθηγητής, η διασπορά στα σχολεία σχετίζεται με τη κινητικότητα των γονέων αλλά και τις δραστηριότητες γύρω από το σχολείο.
Γαργαλιάνος: Aν τηρήσουμε τα μέτρα, τα σχολεία θα ανοίξουν 8 Ιανουαρίου
Την ανάγκη να κάνουμε λίγη υπομονή παραπάνω για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Λοιμώξεων και Μέλος Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Παναγιώτης Γαργαλιάνος.
Ο καθηγητής τόνισε στον ΑΝΤ1 πως «αν τηρήσουμε τα μέτρα, τα σχολεία θα ανοίξουν 8 Ιανουαρίου»
Ερωτηθείς για το αν το νέο στέλεχος του κορωνοϊού είναι πιο μεταδοτικό, είπε πως, «δεν υπάρχουν δεδομένα ότι τα παιδιά μολύνονται πιο εύκολα, αλλά εικασίες».
ΠΗΓΗ: in.gr