“Η πόλη δεν θα καταστραφεί” – Οι αφίσες του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων για τα αρχαία της Βενιζέλου

Οι διαδικτυακές αφισέτες δηλώνουν την αξία που έχει το Βυζαντινό Σταυροδρόμι για την ιστορία της Θεσσαλονίκης

Parallaxi
η-πόλη-δεν-θα-καταστραφεί-οι-αφίσε-671320
Parallaxi

Συνεχίζοντας την εκστρατεία ενάντια στην απόφαση της διάλυσης του αρχαιολογικού χώρου στον Σταθμό Βενιζέλου ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων δημιούργησε διαδικτυακές αφισέτες με το σύνθημα «η πόλη δεν θα καταστραφεί» και οι οποίες δηλώνουν την αξία που έχει το Βυζαντινό Σταυροδρόμι για την ιστορία της Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων καλεί όλους και όλες, Θεσσαλονικείς και μη, να ενισχύσουν τον αγώνα, ώστε η καρδιά αυτής της ιστορικής βυζαντινής πόλης να μην καταστραφεί. Το Βυζαντινό Σταυροδρόμι της Βενιζέλου και ο αρχαιολογικός χώρος που το περιβάλλει δεν είναι απόσπασμα της πόλης, είναι η ίδια η καρδιά της Θεσσαλονίκης, αναλλοίωτη έως σήμερα.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων συνεχίζει την εκστρατεία ενάντια στην απόφαση της διάλυσης του αρχαιολογικού χώρου στον Σταθμό Βενιζέλου. Οι διαδικτυακές αφισέτες με το σύνθημα «η πόλη δεν θα καταστραφεί» δηλώνουν την αξία που έχει το Βυζαντινό Σταυροδρόμι για την ιστορία της Θεσσαλονίκης.

Πάνω από τον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου, εικονίζεται μια ιερή μορφή που προέρχεται από το ψηφιδωτό της Μονής Λατόμου στην Άνω Πόλη (5ος-6ος αι. μ.Χ.). Ο εικονιζόμενος (προφήτης ή ευαγγελιστής) με τη στάση του σώματός και τις χειρονομίες του δηλώνει εκστασιασμένος μπροστά από το εύρημα, όπως ακριβώς όλοι όσοι αντίκρυσαν για πρώτη φορά αυτό το αναπάντεχο ως προς την έκταση και την κατάσταση διατήρησής του εύρημα.

Εικονίζεται ο πολιούχος Άγιος Δημήτριος να πορεύεται έφιππος πάνω στον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου. Σε αυτήν τη σύνθεση δεν παρουσιάζεται απλά η σχέση του αγίου με την πόλη, αλλά και η σχέση του με τον ίδιο τον δρόμο, από τον οποίο πιθανόν διέρχονταν λιτανευτικές πομπές προς τιμήν του. Η μορφή του αγίου, πλαισιωμένη από την τειχισμένη «Σαλονίκη», προέρχεται από εικόνα που φυλάσσεται στο Μουσείο Αντιβουνιώτισσας στην Κέρκυρα και χρονολογείται στον 16o- 17ο αιώνα.

Πάνω από τον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου, εικονίζεται η προσωποποίηση της πόλης Θεσσαλονίκης. Το μετάλλιο προέρχεται από το Μικρό Τόξο του Γαλερίου (σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης) και ανήκει στον ίδιο αιώνα, δηλαδή τον 4ο μ.Χ, οπότε ξεκίνησαν μεγάλα οικοδομικά προγράμματα για την πόλη, όπως και το Βυζαντινό Σταυροδρόμι.

Διαβάστε επίσης: 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα