Ισχυρό κίνητρο για την συμμετοχή της Γερμανίας στην 85η ΔΕΘ η ελληνική διαχείριση της πανδημίας

Τι λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο H.Hey της Koelnmesse.

Parallaxi
ισχυρό-κίνητρο-για-την-συμμετοχή-της-γ-567857
Parallaxi

Ισχυρό κίνητρο για την αταλάντευτη αποφασιστικότητα της Γερμανίας να συμμετάσχει στην 85η ΔΕΘ ως τιμώμενη χώρα, αποτέλεσε ο τρόπος με τον οποίο η Ελλάδα διαχειρίστηκε την πανδημική κρίση, όπως επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χόλγκερ Χέι, επικεφαλής του εκθεσιακού οργανισμού Koelnmesse για τη γερμανική εκθεσιακή παρουσία παγκοσμίως. Πρόσθεσε ότι η παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία παρακολουθεί με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τα δρώμενα στη Θεσσαλονίκη, καθώς η 85η ΔΕΘ είναι μια από τις πρώτες διεθνείς εκθέσεις, που θα πραγματοποιηθούν με τα νέα υγειονομικά μέτρα στην Ευρώπη, ίσως και παγκοσμίως, δίνοντας το σήμα ότι επανεκκινεί όχι μόνο η αγορά των εκθέσεων, αλλά και η οικονομία, κι ότι επανασυνδέονται οι ευρωπαϊκές χώρες, που είχαν κλείσει τα σύνορά τους, στο πλαίσιο των μέτρων για την αποφυγή της εξάπλωσης της Covid-19.

Απαντώντας σε ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, σχετικά με το αν οι διοργανωτές της γερμανικής συμμετοχής σκέφτηκαν σε οποιαδήποτε φάση να ακυρώσουν την παρουσία της Γερμανίας στη ΔΕΘ, ο κ.Χέι σημείωσε χαρακτηριστικά: «αν υπήρχε μια χώρα στην Ευρώπη, που μπορούσαμε να έχουμε την αίσθηση ότι προετοιμάζει με ασφάλεια μια έκθεση, αυτή ήταν η Ελλάδα (…) Ευχαριστούμε την Ελλάδα για τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας, γιατί ήταν ένας από τα βασικά κίνητρα για εμάς, ώστε να πιστεύουμε πάντα στην υλοποίηση της γερμανικής συμμετοχής στη ΔΕΘ». Ο κ.Χέι έκανε ακόμα ιδιαίτερη μνεία στον επαγγελματισμό και την ευγένεια που έδειξαν οι άνθρωποι της ΔΕΘ- HELEXPO ΑΕ, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε η εταιρεία τις τιμώμενες χώρες της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης στο παρελθόν. «Χρειάζεται ένα χειροκρότημα για τη ΔΕΘ, αλλά και για την Ελλάδα» είπε.

Η Covid-19 έκανε τη ΔΕΘ πολύ μεγαλύτερο σύμβολο

Κατά τον κ.Χέι, αρχικά, η συμμετοχή της Γερμανίας ως τιμώμενης χώρας στη ΔΕΘ ήταν για τη γερμανική πλευρά «ένα σύμβολο, για να δείξουμε ότι οι περιφερειακές συνεργασίες παραμένουν ισχυρές. Τώρα όμως, με την Covid-19 η εικόνα έγινε πολύ ευρύτερη. Η 85η ΔΕΘ είναι μια από τις πρώτες διεθνές εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν και η βιομηχανία των εκθέσεων στρέφει το βλέμμα της σε αυτή με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Η 85η ΔΕΘ είναι ένα σήμα ότι επανεκκινούν η εκθεσιακή βιομηχανία και η οικονομία. Ο νέος κορονοϊός έκανε τη ΔΕΘ πολύ μεγαλύτερο σύμβολο».

Πρόσθεσε ότι «η συμμετοχή της Γερμανίας ως τιμώμενης χώρας στη ΔΕΘ μάς έκανε να δούμε ότι, με κάποιον τρόπο, η Γερμανία, αλλά και η Ευρώπη γενικά, δεν έχουν “εκπαιδεύσει” αρκετά το βλέμμα τους ως προς τη στρατηγική θέση της Ελλάδας στο επίπεδο της οικονομίας, ως μέρος της Ευρώπης. Μάθαμε ότι η Θεσσαλονίκη δεν είναι απλά μια πόλη, είναι και ένα hub για (επιχειρηματίες από) τις χώρες των Βαλκανίων, που έρχονται εδώ για να κάνουν δουλειές ή για να τις αναπτύξουν, ότι η πρόσβαση μέσω Ελλάδας σε αυτές τις χώρες είναι πολύ σημαντική. Ανακαλύπτουμε πιθανώς πολλές πτυχές και προοπτικές που δεν τις βλέπαμε πριν, όπως ο ρυθμός ψηφιοποίησης της χώρας και το γεγονός ότι μπορεί να λειτουργήσει ως startup hub. Η Ελλάδα είχε παραμεληθεί από εμάς. Χάρη στη συμμετοχή μας στη ΔΕΘ και την προηγούμενη σχέση μας με τη ΔΕΘ-Helexpo, αλλά χάρη και στην Covid-19, αυτό άλλαξε. To ερώτημα είναι τώρα ποια θα είναι η συνέχεια, αν θα ενδυναμωθούν οι συνεργασίες μεταξύ των Ελλήνων και των Γερμανών solution givers (δημιουργών λύσεων) ή αν όλο αυτό θα είναι μια ιστορία διάρκειας μίας εβδομάδας, όσο η διάρκεια της ΔΕΘ. Ελπίζω πως το τελευταίο δεν θα ισχύσει».

Η Γερμανία δεν είναι απλά κατασκευάστρια φανταστικών αυτοκινήτων

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αρχιτέκτονας Τόνι ντε Ταράντο αποκάλυψε πως το βασικό concept για το γερμανικό περίπτερο είχε αναπτυχθεί πριν από έναν χρόνο, αλλά προσαρμόζεται καλά στις νέες ανάγκες λόγω πανδημίας. «Θέλαμε να δείξουμε στη ΔΕΘ όχι ένα διαφορετικό είδος Γερμανίας, αλλά τη Γερμανία όπως θα έπρεπε να ειδωθεί, ως μια πολύ πιο “απαλή” και ήπια Γερμανία. Η Γερμανία δεν είναι απλά η κατασκευάστρια φανταστικών αυτοκινήτων, είναι μια πολύ πιο ευρεία όψη της χώρας που δείχνουμε στη ΔΕΘ. Θέλουμε να δείξουμε ότι η Γερμανία έχει μια ολιστική προσέγγιση για τα πράγματα και η πανδημική κρίση το υπογραμμίζει αυτό. Βρίσκω υπέροχο τον τρόπο με τον οποίο ο γερμανικός λαός κι η κυβέρνηση λένε “ναι, πρέπει να λύσουμε το πρόβλημα με τον κορονοϊό, αλλά είναι ευκαιρία να δούμε ταυτόχρονα και την περιβαλλοντική διάσταση. Αφού (εξαιτίας της πανδημίας) αναθεωρείς νόμους και προσεγγίσεις, κάνε το και για την κλιματική αλλαγή, κάνε ταυτόχρονα και τα δύο”. Αυτό το διάστημα μπορείς να δεις live πώς αλλάζει ο κόσμος και το βρίσκω συναρπαστικό. Όλο αυτό προσπαθούμε να το δείξουμε στο περίπτερό μας στη ΔΕΘ, που δεν είναι τόσο έκθεση, όσο εμπειρία, με πλατείες, σκηνή κ.ά. Στόχος είναι να είναι διασκεδαστικό και να επιτρέπει ματιές στο μέλλον».

Ο κ.Χέι επισήμανε από την πλευρά του ότι στο επίκεντρο του γερμανικού περιπτέρου βρίσκεται η αειφορία. «Το μόνο που δεν θέλουμε για τη ΔΕΘ είναι να δούμε τον εαυτό μας ως μια παρουσίαση από τα ’90s» σημειώνει χαρακτηριστικά και προσθέτει: «φυσικά, είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε τη δυνατότητα να παρουσιάζουμε την ετικέτα “made in Germany”, ως πολύ γνωστό brand σε όλον τον κόσμο, αλλά είναι σημαντικό για εμάς να δείξουμε επίσης παράγοντες καινοτομίας από την αυτοκινητοβιομηχανία, την εκπαίδευση, τη χημεία και τη φαρμακοβιομηχανία. Μαζί με τους 63 εκθέτες μας, είμαστε πρόθυμοι και νομίζω ικανοί, να δείξουμε στην έκθεση αυτή ένα μίγμα μεταξύ των διάφορων πτυχών της γερμανικής οικονομίας, όπως η βαριά βιομηχανία, η μικρομεσαία βιομηχανία κι η λειτουργία της Γερμανίας ως startup hub». Μεταξύ άλλων, στο γερμανικό περίπτερο θα υπάρχει ένας “έξυπνος” τοίχος, όπου θα προτείνεται η καλύτερη χρήση ενέργειας σε ιδιωτικά και δημόσια κτήρια, ενώ θα παρουσιάζεται και η σχολική τάξη του μέλλοντος. Παράλληλα, στο περίπτερο 13, όπου θα φιλοξενείται σε εμβαδόν 6000 τετραγωνικών η γερμανική συμμετοχή, θα γίνεται διάλογος μεταξύ ελληνικών και γερμανικών νεοφυών επιχειρήσεων με υβριδικό και εικονικό τρόπο, ως ένα μίγμα κανονικής και εικονικής έκθεσης.

Μεγαλύτεροι διάδρομοι, εναλλακτικά σημεία πρόσβασης κι ένα περίπτερο που είναι της Γερμανίας, αλλά δεν είναι απλά …γερμανικό

«Έχουμε πλήρη επίγνωση όλων των επιταγών ασφάλειας, που θα τηρηθούν από όλες τις πλευρές. ‘Ολοι όσοι συμμετέχουν στη ΔΕΘ τις γνωρίζουν πολύ καλά. Επίσης, στον σχεδιασμό του περιπτέρου από το αρχιτεκτονικο γραφείο gtp2 του Ντίσελντορφ, προβλέπονται δημιουργικές λύσεις όπως μεγαλύτεροι διάδρομοι κι εναλλακτικά σημεία πρόσβασης, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να τηρούν τις αποστάσεις και ταυτόχρονα να βλέπουν και να συμμετέχουν ενεργά στις εκδηλώσεις και τον διάλογο. Θέλω επίσης να υπογραμμίσω ότι αυτό είναι μεν ένα γερμανικό περίπτερο στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση στην Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι απλά ένα γερμανικό περίπτερο, είναι μια γέφυρα μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας κι αυτό θα το δείτε και στο ντιζάιν και στο περιεχόμενο. Θέλουμε να δείξουμε περισσότερο από ποτέ ότι ανάμεσα σε αυτά τα δύο έθνη υπάρχει ένας μεγάλος και σημαντικός διάλογος» σημείωσε ο κ.Χέι.

Βάσει αριθμού επισκεπτών, η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη διοργανώτρια εκθέσεων στον πλανήτη, ενώ η εκθεσιακή δραστηριότητα διασφαλίζει την απασχόληση 230.000 ανθρώπων και αποδίδει φορολογικά έσοδα ύψους 4,5 δισ. ευρώ ετησίως. Πώς επηρέασε τη γερμανική οικονομία η ακύρωση εκθέσεων λόγω της πανδημίας; Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Συνδέσμου Γερμανικής Εκθεσιακής Βιομηχανίας (AUMA), οι απώλειες συνολικά για τη γερμανική οικονομία, εξαιτίας της ακύρωσης δεκάδων εκθέσεων, εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στο εύρος των 13 δισ.- 15 δισ. ευρώ (13 δισ. αν γίνουν όλες οι εκθέσεις-κι όσες ακυρώθηκαν- το φθινόπωρο και 15 δισ. αν το φθινόπωρο πραγματοποιηθούν μόνο όσες ήταν έτσι κι αλλιώς προγραμματισμένες για τότε). «Είδαμε τρεις-τέσσερις μήνες χωρίς σχεδόν καμία έκθεση μέσα στη Γερμανία. Αναπτύσσουμε κι εμείς πολύ αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας, που θα μας επιτρέψουν να ξεκινήσουμε, ελπίζουμε τον Σεπτέμβριο, με τις πρώτες εκθεσιακές δραστηριότητες στην Κολωνία, νομίζω όμως πως κάποιες θα γίνουν και τον Αύγουστο, όπως η έκθεση του ‘Εσεν. Η αγορά κάνει tuning (συντονίζεται), ώστε να επανέλθει» εξήγησε ο Χόλγκερ Χέι.

Το μέλλον των εκθέσεων

Ποιο θα είναι το μέλλον των εκθέσεων μετά την πανδημία; «Πιστεύω πως οι εκθέσεις δεν θα αλλάξουν τόσο πολύ. Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να συναντούν ο ένας τον άλλον, ενώ οι επαφές μεταξύ επιχειρηματιών ποτέ δεν μπορούν να γίνουν μόνο σε μια οθόνη. Η οθόνη είναι μεν ένα νέο σημείο πρόσβασης, αλλά οι μικρές επιχειρήσεις χρειάζονται τις διεθνείς εκθέσεις, για να παρουσιάσουν τις καινοτομίες και τα νέα προϊόντα τους, να κάνουν τις πρώτες πωλήσεις και επαναπωλήσεις των προϊόντων τους. Πιθανώς βέβαια θα έχουμε περισσότερες υβριδικές λύσεις» σημειώνει, ενώ ερωτηθείς πότε εκτιμά ότι η εκθεσιακή δραστηριότητα θα μπορούσε να επανέλθει σε σχετική κανονικότητα, απαντά πως η απάντηση είναι δύσκολη κι αν δεν βρεθεί αγωγή ή εμβόλιο για την Covid-19, ουδείς μπορεί να προβλέψει την εξέλιξη.

Κατά τον αρχιτέκτονα του περιπτέρου, Τόνι ντε Ταράντο, «σύμφωνα με τη νευροεπιστήμη, αν απλά κοιτάξεις ένα αντικείμενο, ο εγκέφαλός σου κινητοποιείται μεν, αλλά αν το πιάσεις στα χέρια σου ενεργοποιείται 30% μεγαλύτερη δυναμικότητά του, κάτι που δείχνει την αξία της επαφής. Οπότε λέω, “ναι, οι εκθέσεις θα συνεχίσουν”. Νομίζω πως υπάρχει τεράστιο μέλλον για τις εκθέσεις, ιδίως για περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη, όπου δημιουργείται το νέο εκθεσιακό κέντρο. Ο on-line κόσμος ποτέ δεν θα μπορέσει ν’ ανταγωνιστεί τις εκθέσεις, απλά θα δράσει συμπληρωματικά. Αυτό νομίζω πως είναι το μέλλον. Το real thing ποτέ δεν θα εξαφανιστεί».

Πηγή: ΑΠΕ, Αλεξάνδρα Γούτα

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα