Κ. Καραμανλής για μετρό: Έτοιμο εντός 2023- Να αφήσουμε μιζέρια και διχασμό

Οι δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού για την ολοκλήρωση του έργου.

Parallaxi
κ-καραμανλής-για-μετρό-έτοιμο-εντός-2023-ν-813743
Parallaxi
Εικόνα: Πρακτορείο SOOC

Στο τέλος του 2023 μεταφέρει η κυβέρνηση την παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης, επιχειρώντας μάλιστα να χρεώσει την καθυστέρηση, στις προσφυγές των πολιτών και των φορέων κατά της απόσπασης των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου.

Ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, σε δηλώσεις του σήμερα το μεσημέρι, στα εγκαίνια του περιπτέρου του υπουργείου στη ΔΕΘ, αρχικά είπε ότι θα παραδώσουμε το έργο «κανονικά», στα χρονοδιαγράμματα που έχουν οριστεί από την παρούσα κυβέρνηση και άφησε αιχμές κατά της προηγούμενης κυβέρνησης λέγοντας ότι «εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε ποτέ μουσαμάδες» και πως «εμείς λέμε πάντα συγκεκριμένα πράγματα και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα». Επίσης επιτέθηκε και στους αντιδρώντες στο «ξήλωμα» των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, κάνοντας λόγο για πρόκληση διχασμού και μιζέρια. Όπως είπε «αυτό που θέλουμε είναι να αφήσουμε πίσω το διχασμό και τις διαφωνίες και να ξεκινήσει η διαδικασία της απόσπασης η οποία κρίθηκε στο ΣτΕ», ενώ αναφέρθηκε και στην επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, η οποία όπως είπε «δείχνει πως η διαδικασία της απόσπασης αποδίδει».

Σε ερώτηση από την “Parallaxi”, για το ακριβές χρονοδιάγραμμα παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης σε λειτουργία, απάντησε πως «παρά τις λυσσαλέες αντιδράσεις δεν αλλάζουμε τη δέσμευση μας να παραδώσουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο 2023». Τόνισε δε, πως παρά τις καθυστερήσεις από τις προσφυγές στη δικαιοσύνη, δεν αλλάζει ο σχεδιασμός και πως «η πόλη μπορεί να έχει και αρχαία και σύγχρονο μετρό, αλλά πρέπει να αφήσουμε τη μιζέρια και τον διχασμό».

Αργότερα στελέχη της Αττικό Μετρό διευκρίνισαν πως το «μέσα στο 2023», επί της ουσίας σημαίνει στο τέλος του 2023. «Και η 31η Δεκεμβρίου 2023 είναι μέσα στο 2023» ήταν το χαρακτηριστικό σχόλιο.

Δηλαδή με λίγα λόγια, η κυβέρνηση προσπαθεί να κερδίσει χρόνο στην παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης, διαγράφοντας και αφήνοντας πίσω τις εξαγγελίες για παράδοση του έργου την άνοιξη του 2023, ενώ επιρρίπτει την καθυστέρηση στις προσφυγές των πολιτών. Ταυτόχρονα δε, με πρόσχημα την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Αγίας Σοφίας, έργο που είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, επιχειρεί να δικαιολογήσει την αβάσιμη και αντιεπιστημονική θέση της για την απόσπαση του αρχαιοτήτων που βρίσκονται στο σταθμό Βενιζέλου.

Δηλαδή η κυβέρνηση παραδέχεται πως θα υπάρξει καθυστέρηση και εμμέσως πλην σαφώς, δεν αποκλείει, πάντα λόγω των προσφυγών, η παράδοση του έργου του Μετρό να μετατεθεί για το 2024…

Για τα άλλα μεγάλα έργα είπε πως προγραμματίζονται μεγάλα έργα προϋπολογισμού 13 δισ., και έκανε ειδική μνεία σιδηροδρομικών έργα αναφέροντας πως πρόκειται να δημοπρατηθούν, έργα ύψους 3,3 δισ. στην περιοχή της Θεσσαλονίκης στα οποία περιλαμβάνεται ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης, η σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο του ΟΣΕ και η νέα χάραξη Θεσσαλονίκη – Τοξότες Ξάνθης. Επίσης εξήρε το έργο της διοίκησης του ΟΑΣΘ και τόνισε πως αμέσως επόμενο διάστημα η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει 500 αστικά λεωφορεία.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα