ΚΕΠ Plus για επιχειρήσεις
Νέα εποχή για τα ΚΕΠ με στόχο την εξυπηρέτηση πολιτών, αλλά και επιχειρηματιών.
Νέα εποχή για τα ΚΕΠ με στόχο την εξυπηρέτηση πολιτών, αλλά και επιχειρηματιών. Σύμφωνα με το πρόγραμμα ΚΕΠ Plus που ανέπτυξε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Κοινωνία της Πληροφορίας, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, αναβαθμίζονται ξεκινώντας ένα πρόγραμμα διερεύνησης επιχειρησιακών αναγκών προκειμένου να αναζητηθούν και να δοθούν οι λύσεις.
Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης «από την πρώτη στιγμή είχαμε σχεδιάσει για τα ΚΕΠ εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας τους και βελτίωση των υπηρεσιών τους. Είναι από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του ελληνικού κράτους και γι’ αυτό απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών. Σε συνεργασία με τον υφυπουργό Γιώργο Γεωργαντά, ενδυναμώνουμε και αξιοποιούμε τα ΚΕΠ. Επεκτείνουμε διαρκώς τις υπηρεσίες τους, βελτιώνουμε τις ήδη υφιστάμενες και τώρα, με τα ΚΕΠ Plus, ερχόμαστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στις ανάγκες των επιχειρήσεων, με στόχο πάντα μια βιώσιμη ανάπτυξη».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς λέει ότι «τα KEΠ αναβαθμίζονται συνεχώς, ώστε να συμβαδίζουν με τη νέα πραγματικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι στρατηγική μας επιλογή να αποτελέσουν και επιταχυντές της νεοφυούς επιχειρηματικότητας αλλά και του επιχειρείν συνολικά. Ξεκινάμε λοιπόν ένα διάλογο με την αγορά σε όλη την Ελλάδα, εμπλέκοντας νέους επιχειρηματίες, τοπικές αρχές αλλά και επιμελητήρια, προκειμένου να κατανοήσουμε τις ανάγκες τους και να προωθήσουμε ανάλογες λύσεις».
Στον σχεδιασμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να αντιστραφεί ο τρόπος εργασίας, ξεκινώντας από τη ζήτηση της αγοράς στην προσφορά των υπηρεσιών από το κράτος κι όχι από την προσφορά, δηλαδή τι παρέχουν τα υπουργεία. Με αυτόν τον τρόπο, αφού καταγραφεί τι ακριβώς ζητούν οι επιχειρηματίες, τα συναρμόδια υπουργεία θα διαμορφώσουν λύσεις που θα ανταποκρίνονται σε αυτές τις ανάγκες.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα προβλέπει τη διερεύνηση όλων των πεδίων αξιοποίησης του πανελλαδικού δικτύου των ΚΕΠ για την ενίσχυση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας αλλά και ευρύτερα του επιχειρείν, αναζητώντας τόσο το μείγμα των διαδικασιών και της πληροφόρησης που επιθυμούν οι νέες επιχειρήσεις να λαμβάνουν από τα ΚΕΠ, όσο και το περιβάλλον στο οποίο τα ΚΕΠ θα πρέπει να λειτουργούν σύμφωνα με τις σύγχρονες δυνατότητες και ανάγκες ώστε να είναι φιλικά προς τους επιχειρηματίες.
Στόχος του ΚΕΠ Plus είναι η δημόσια διοίκηση να συμβάλλει εποικοδομητικά με νέες, σύγχρονες υπηρεσίες για αυτό και κρίνεται χρήσιμη η ανάπτυξη ενός προγράμματος διερεύνησης και σχεδίασης πρότυπων φυσικών σημείων εξυπηρέτησης (one stop shops) για επιχειρήσεις, μέσα από την επαφή και συνεργασία με τους πλέον αξιόπιστους φορείς γύρω από την επιχειρηματικότητα αλλά και τους ίδιους τους επιχειρηματίες.
Το έργο
1. Διοργάνωση δύο συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή εξειδικευμένων ακαδημαϊκών, εκπροσώπων οργανισμών, ΟΤΑ και επιμελητηρίων, εκπροσώπων του οικοσυστήματος της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, πολυεθνικών εταιριών συμβουλευτικής και εκπροσώπων από οργανισμούς με σημαντικές παρεμφερείς δράσεις.
2. Έρευνα σε 50+ νεοφυείς επιχειρήσεις με στόχο να εντοπίσουμε τα σημεία-κλειδιά για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μέσα από την αξιοποίηση εργαλείων εξυπηρέτησης πολιτών, με την συνεργασία καταξιωμένων οργανισμών με σημαντική παρουσία στο οικοσύστημα της επιχειρηματικότητας.
3. Διοργάνωση κύκλου συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης με ΟΤΑ και τοπικά επιμελητήρια σε 12+ πόλεις σε όλη την Ελλάδα με διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε να σκιαγραφηθεί μία αρχική εικόνα γύρω από την διείσδυση της επιχειρηματικότητας σε περιφερειακό επίπεδο, εντοπίζοντας ειδικά εργαλεία που τυχόν να απαιτούνται.
Να αναφέρουμε ότι οι πόλεις που συμμετέχουν είναι η Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Κιλκίς, Καστοριά, Ιωάννινα, Τρίκαλα, Αρχαία Ολυμπία, Ναύπλιο, Σπάρτη, Χανιά, Ρέθυμνο, Αχαρνές, Μαρούσι, Αγία Βαρβάρα, Βάρη-Βούλα- Βουλιαγμένη και Ηλιούπολη.