Λιανεμπόριο: Έτσι κινήθηκε τις πρώτες μέρες λειτουργίας του
Ιδιοκτήτες καταστημάτων μιλούν στην Parallaxi για τα προβλήματα και τις προοπτικές λειτουργίας της αγοράς στη Θεσσαλονίκη.
Σχεδόν δύο βδομάδες έχουν περάσει από το άνοιγμα του λιανεμπορίου με click inside στη Θεσσαλονίκη. Για πολλούς μήνες οι επιχειρηματίες του κλάδου υποχρεώθηκαν να βάλουν λουκέτα στα καταστήματα τους λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Μπορεί στα μεγάλα εμπορικά κέντρα να μην μπορείς να βρεις ραντεβού και οι ουρές που σχηματίζονται καθημερινά να είναι τεράστιες. Όμως, αυτό συνδέεται άμεσα με την αύξηση της εμπορικής κίνησης;
Εμείς μιλήσαμε με δύο ιδιοκτήτες καταστημάτων ανδρικής ένδυσης, οι οποίοι μας έδωσαν την εικόνα των πρώτων ημερών λειτουργίας των μαγαζιών τους. Μας εκμυστηρεύτηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, καθώς και το πως ο κόσμος αντιμετωπίζει το νέο καθεστώς του click inside.
«Δεν πηγαίνουν τόσο καλά τα πράγματα. Ακόμα ο κόσμος είναι διστακτικός. Δεν είναι ενημερωμένος για το καθεστώς του click inside, οπότε είναι επιφυλακτικός. Πιστεύω πως πρέπει να γίνει σωστή ενημέρωση των καταναλωτών και του κόσμου. Ακόμα έρχονται πελάτες και ρωτάνε “μπορώ να μπω μέσα;”» αναφέρει ο κ. Νίκος Σαμακοβλής.
Αναφορικά με το αν το άνοιγμα της εστίασης έχει βοηθήσει την εμπορική κίνηση ο κ. Σαμακοβλής αναφέρει πως είναι ακόμα πολύ νωρίς μιας και έχει μόλις λίγες μέρες που άνοιξε η εστίαση. Αυτό θα φανεί την Κυριακή που θα είναι παράλληλα ανοιχτή και η αγορά και η εστίαση.
«Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η απαγόρευση μετακίνησης από νομό σε νομό γιατί το αγοραστικό κοινό της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να σηκώσει την αγορά της πόλης. Πάντοτε δουλεύαμε και με την επαρχία.»
Μιλώντας για την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο που διανύουμε τονίζει πως δεν έχει παίξει κανέναν ρόλο και απορεί πως έγινε φέτος, ενώ είχαν πει πως θα καταργηθεί.
«Όλο τον χρόνο γίνονται εκπτώσεις , δεν νομίζω πως είναι κάτι σημαντικό, που θα φέρει κάποια αλλαγή στην κίνηση της αγοράς.» καταλήγει.
Ο κ. Ηλίας Καπράλος επισημαίνει πως η κίνηση τις πρώτες μέρες και γενικά μέσα στην Μεγάλη εβδομάδα ήταν απογοητευτική.
«Ο κόσμος δεν ήξερε πως μπορεί να μπει στα μαγαζιά και πως κλείνονται ραντεβού. Ένιωθε ακόμα πως δουλεύουμε με click away. Η αγορά δούλεψε καλά μόνο δύο μέρες την Μ. Βδομάδα. Όλοι είναι κουμπωμένοι, σαν να φοβούνται να ξοδέψουν χρήματα. Πολλοί φοβούνται να κατέβουν στο κέντρο λόγω του ιού με τα ΜΜΜ.»
Μάλιστα, αναφέρει πως ο κόσμος για να αγοράσει νέα ρούχα, πρέπει να έχει κάπου να τα βάλει.
«Αν είναι κλειστά τα νυχτερινά μαγαζιά, αν ο κόσμος δεν πάει διακοπές, αν όλες οι δραστηριότητες είναι περιορισμένες, τότε ο κόσμος θα φοράει τα ίδια γιατί δεν έχει κανένα λόγο να αγοράσει νέα.»
«Αν το άνοιγμα της εστίασης μας βοήθησε είναι νωρίς να το πούμε γιατί είμαστε λίγες μέρες ανοιχτά ταυτόχρονα. Αυτό θα φανεί σε δέκα μέρες. Μπορεί να βλέπουμε πως οι καφετέριες είναι γεμάτες, όμως αυτό δεν ισχύει γιατί είναι ο μισός κόσμος που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει η επιχείρηση.»
«Η εκπτωτική περίοδος του Μαΐου ανέκαθεν ήταν αστεία. Δεν μπορείς να έχεις εκπτώσεις στην αρχή της σεζόν. Είναι ένα τρικ όλου του εμπορικού κόσμου για να νομιμοποιήσει τις προσφορές, οι οποίες γίνονται όλο το χρόνο. Δεν έχει καμία ουσία όταν ξεκινάει η σεζόν, γιατί τώρα αρχίζει το καλοκαίρι, να βγάλουμε σε έκπτωση τα ρούχα ή τα προϊόντα, τα οποία έχουμε για το καλοκαίρι. Παρ’ όλα αυτά με μία μικρή έκπτωση μπορεί να γίνει λίγη παραπάνω δουλειά και περισσότερο στη ψυχολογία του κόσμου.»
Το τέλος του click away και του click inside θα δώσει μία ανάσα, σύμφωνα με τον κ. Καπράλο.
«Όμως πρέπει να ανοίξει ολοκληρωτικά ο τουρισμός. Να μπορέσει να δουλέψει ο μάγειρας του ξενοδοχείου, ο σερβιτόρος, το room service, ο παρκαδόρος. Και αφού όλοι αυτοί πληρωθούν, τότε θα μπορέσουν να μεταφέρουν τα χρήματα στην αγορά.»
Διαβάστε επίσης:
Το τέλος της πανδημίας θα είναι η αρχή του Γολγοθά του λιανεμπορίου της Θεσσαλονίκης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ