Επικαιρότητα

Μαθητές σε ρόλο διαμεσολαβητή για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας

Σε τροχιά υλοποίησης ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης στα σχολεία της Β. Ελλάδας.

Parallaxi
μαθητές-σε-ρόλο-διαμεσολαβητή-για-την-717562
Parallaxi

Να χτυπηθεί στη ρίζα του το φαινόμενο της βίας, εκεί στα πρώιμα στάδια εμφάνισής του στο σχολείο, στοχεύει ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης, ο οποίος με μπροστάρη τον τομέα Μακεδονίας-Θράκης του υπουργείου Εσωτερικών, αναμένεται να διαχυθεί σε όλη την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Βόρειας Ελλάδας.

Αυτό επισήμανε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας ότι «είναι αποδεδειγμένο διεθνώς, ότι η πολιτική της σχολικής διαμεσολάβησης, είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε τη βία στα πρώιμα στάδια, εκεί που εμφανίζεται στο σχολείο».

Οι δηλώσεις του έγιναν στο περιθώριο της σημερινής πρώτης ημερίδας εξοικείωσης και ενημέρωσης των εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης για το θεσμό της σχολικής διαμεσολάβησης,«σύμφωνα με τον οποίο, ο μαθητής θα μάθει να χειρίζεται και να διαχειρίζεται συγκρουσιακές καταστάσεις που διαμορφώνονται μεταξύ των συμμαθητών του», τόνισε ο κ. Καλαφάτης. Γνωστοποίησε, ότι αντίστοιχη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα και στη Δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ φιλοδοξία αποτελεί, να εκπαιδευτούν ως σχολικοί διαμεσολαβητές «μαθητές σχολικών μονάδων όλης της Βόρειας Ελλάδας».

Στη σημερινή ημερίδα, 140 διευθυντές σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μυήθηκαν στον κόσμο του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης και αφού μεταλαμπαδεύσουν την «γνώση» στους υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων, θα εντοπιστούν οι κατάλληλοι μαθητές που θα φέρουν τον τίτλο, αναλαμβάνοντας βέβαια και τον ρόλο. Άλλωστε «ο μαθητής θα είναι ο διαμεσολαβητής των αντικοινωνικών συμπεριφορών και για αυτό στόχος είναι να θωρακιστεί με όλες τις δεξιότητες και στρατηγικές που απαιτούνται», σημείωσε ο κ. Καλαφάτης, προσθέτοντας ότι «είμαστε αποφασισμένοι να ενδυναμώσουμε, στηρίξουμε και αναδείξουμε το θεσμό αυτό, που σε κάποιες μορφές του ήδη υπάρχει».

Στην ομιλία του, ο κ. Καλαφάτης σημείωσε ότι σκοπός της δράσης είναι η μείωση των αντικοινωνικών και επιθετικών συμπεριφορών στα σχολεία, αλλά και «να απελευθερώσουμε τους δασκάλους και τους καθηγητές από το ρόλο του αστυνόμου».

Την αισιοδοξία της για την επιτυχία του εγχειρήματος, εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Μαρία Πρωτοπαπαδάκη, λέγοντας: «Τα παιδιά έχουν καταπληκτικές ικανότητες, τις οποίες πολλές φορές δεν τις έχουν συνειδητοποιήσει ούτε τα ίδια ή δεν τις έχει αντιληφθεί ούτε το περιβάλλον τους. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ικανότητες, σαφώς και τα μικρά παιδιά και θα δείτε θα μας εκπλήξουν ευχάριστα».

Ο θεσμός της διαμεσολάβησης αφορά σε μια εξωδικαστική μέθοδο επίλυσης διαφορών, «με πάρα πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που απομακρύνει τους ανθρώπους από την κουλτούρα μιας κλασικής αντιδικίας και βοηθά τα πρόσωπα να κατανοήσουν τις ανάγκες και τα συμφέροντά τους», επισήμανε η κ. Πρωτοπαπαδάκη.

Υπενθυμίζεται ότι για την υλοποίηση της δράσης, πρόσφατα υπογράφηκε σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Τομέα Μακεδονίας και Θράκης του υπουργείου Εσωτερικών, του Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΑΠΕ

Διαβάστε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα