Με ένα ξεχωριστό installation στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, η Α21 ενημερώνει για την εμπορία ανθρώπων
Ένα glass box/εκθετήριο, στο τμήμα μεταξύ Μητροπόλεως και Λεωφόρου Νίκης, στην «καρδιά» της πόλης, προσελκύει τα βλέμματα των περαστικών για καλό σκοπό.
Ένα glass box/εκθετήριο, στο τμήμα μεταξύ Μητροπόλεως και Λεωφόρου Νίκης, στην «καρδιά» του κέντρου της Θεσσαλονίκης προσελκύει τα βλέμματα των περαστικών. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό installation της οργάνωσης Α21, που στο πλαίσιο της διοργάνωσης του 15ου Διεθνούς Μαραθωνίου Μέγας Αλέξανδρος και του Διεθνούς Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης, την προσεχή Κυριακή, θέλει να ενημερώσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης αλλά και όλους όσοι δώσουν το «παρών» στη διοργάνωση για το μείζον ζήτημα της εμπορίας ανθρώπων (human trafficking) στην Ελλάδα.
Η δράση αυτή της Α21 (φορέας κοινωνικής προσφοράς του μαραθωνίου) γίνεται με αφορμή και δύο ακόμη ξεχωριστές ημέρες του Νοεμβρίου, τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών (25 Νοεμβρίου) και την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Κακοποίησης των Παιδιών (19 Νοεμβρίου).
To θέμα της κατασκευής είναι βασισμένο στο νέο τηλεοπτικό σποτ της Α21 και της 1109 Γραμμής Πληροφόρησης για την Εμπορία Ανθρώπων και περιγράφει ένα κλασικό σενάριο στρατολόγησης πιθανών θυμάτων εμπορίας ανθρώπων στη χώρα μας. Όπως και στο βίντεο, το glass box «αφηγείται» το πώς κάποιος που θέλει να στρατολογήσει κάποιο ευάλωτο άτομο του «πουλά» έρωτα προκειμένου να το πείσει να έρθει στη χώρα, με σκοπό μόλις αφεθεί με εμπιστοσύνη σε αυτόν, να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον ίδιο ή να πουληθεί σε τρίτους.
Η κατασκευή χωρίζεται χρωματικά σε τρεις «ζώνες», που δείχνουν τις φάσεις της εξαπάτησης. Η ροζ ζώνη είναι η κατάσταση του πιθανού θύματος στη χώρα καταγωγής του και η εξ αποστάσεως στρατολόγησή του. Η γκρι ζώνη είναι η περίοδος της παραπλάνησης, όπου ο στρατολόγος προσποιείται τον ερωτευμένο, ενώ ετοιμάζει το έδαφος για την απομόνωση και εξαπάτηση. Η μαύρη ζώνη είναι η περιγραφή της εκμετάλλευσης, που στη συγκεκριμένη ιστορία αφορά μια ιστορία σεξουαλικής εκμετάλλευσης (sex trafficking).
Στο μπροστινό και το πίσω μέρος του instalation υπάρχει η ενθάρρυνση στο κοινό να καλέσει στην 24ωρη γραμμή 1109 και να αναφέρει τις υποψίες του για πιθανές περιπτώσεις εμπορίας ανθρώπων, ενώ σκανάροντας το QR code που υπάρχει, μπορεί ο περαστικός να παρακολουθήσει το σχετικό βίντεο που αφηγείται την ιστορία.
Η γραμμή 1109 σε νούμερα για το έτος 2020
Σύμφωνα με στοιχεία από την Α21, η γραμμή 1109 δέχτηκε 1095 κλήσεις, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 60% ήταν σχετικές με εμπορία ανθρώπων. Επίσης, ταυτοποίησε και παρέπεμψε σε υπηρεσίες φροντίδας 25 επιζήσαντες εμπορίας ανθρώπων.
Το 77,2% των υποθέσεων αφορούσαν ενήλικα πιθανά θύματα, το 75% αφορούσε υποθέσεις sex trafficking, ενώ το 70% αφορούσε σε πιθανά θύματα γυναίκες. Στις περιπτώσεις αντρών πιθανών θυμάτων, το 40% αφορούσε εργασιακό trafficking. Η καταγωγή των πιθανών θυμάτων ήταν από 16 διαφορετικές εθνικότητες, με την Ελλάδα να κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες προέλευσης των πιθανών θυμάτων.
Οι κυριότεροι μέθοδοι αλίευσης των πιθανών θυμάτων που χρησιμοποίησαν οι διακινητές ήταν η υπόσχεση για ψευδή εργασία και η υπόσχεση για μία καλύτερη ζωή, ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων που κάλεσαν τη γραμμή (ποσοστό 46,8%) ήταν απλοί πολίτες.
Η Α21 είναι ένας διεθνής μη κερδοσκοπικός και μη κυβερνητικός οργανισμός που ιδρύθηκε το 2008 στη Θεσσαλονίκη και αυτή τη στιγμή δραστηριοποιείται σε 19 τοποθεσίες σε 14 χώρες του κόσμου. Το όνομα A21 – Καταργώντας τη Δουλεία στον 21ο αιώνα (Abolishing Slavery in the 21st Century) εκφράζει το όραμα του οργανισμού για έναν κόσμο χωρίς δουλεία.
Η στρατηγική της Α21 για την καταπολέμηση του φαινομένου της εμπορίας ανθρώπων επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς τομείς δράσης: την Ενημέρωση, την Ταυτοποίηση και την Αποκατάσταση των ανθρώπων.
Πηγή: ΑΠΕ
Δείτε επίσης: