Μεγάλα ερωτηματικά για το ναυάγιο

Ο Βίνσετ Κότσετελ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN, αναφέρει με σαφήνεια πως οι επιβάτες θα έπρεπε να είχαν διασωθεί και δεν κρύβει την ανησυχία του για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι Αρχές το συμβάν.

Parallaxi
μεγάλα-ερωτηματικά-για-το-ναυάγιο-1021064
Parallaxi

Καθηγητής Πανεπιστημίου του Όσλο: Έπρεπε να γίνει διάσωση στην Πύλο σύμφωνα με το Ναυτικό Δίκαιο Στο μικροσκόπιο του διεθνούς Τύπου οι εξελίξεις με το ναυάγιο στην Πύλο. Όσα ανέφερε ο Erik Rosaeg για το τι έπρεπε να κάνει το ΛΣ.

Έως και 500 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται από το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, αναφέρει η υπηρεσία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Όπως σημειώνει το BBC μεγάλος αριθμός γυναικών και παιδιών είναι μεταξύ των αγνοουμένων της «φρικτής τραγωδίας» που άφησε πίσω της 78 νεκρούς, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τζέρεμι Λόρενς.

Η τρομακτική απώλεια ανθρώπινων ζωών υπογράμμισε την ανάγκη να οδηγηθούν οι διακινητές ανθρώπων στη δικαιοσύνη, πρόσθεσε.Αλλά κατέστησε επίσης σαφές ότι η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα αποτελεί «νομική και ανθρωπιστική επιταγή».

Καθηγητής στο Όσλο: Οι ελληνικές Αρχές «είχαν καθήκον να ξεκινήσουν διαδικασίες διάσωσης» Ναυαγιο, Πυλος, Διασωση

Την ίδια ώρα ο καθηγητής Erik Rosaeg από το Ινστιτούτο Ιδιωτικού Δικαίου του Πανεπιστημίου του Όσλο δήλωσε ότι το ναυτικό δίκαιο θα υποχρέωνε τις ελληνικές αρχές να επιχειρήσουν διάσωση αν το σκάφος κρινόταν μη ασφαλές, ανεξάρτητα από το αν οι επιβαίνοντες το είχαν ζητήσει ή όχι.

Οι ελληνικές αρχές «είχαν καθήκον να ξεκινήσουν διαδικασίες διάσωσης» δεδομένης της κατάστασης της μηχανότρατας, δήλωσε ο Røsæg στο Associated Press, προσθέτοντας ότι η άρνηση του καπετάνιου να δεχθεί βοήθεια θα μπορούσε να ακυρωθεί εάν θεωρηθεί παράλογη – κάτι που, όπως είπε, φαινόταν να είναι.

Έρευνα και διάσωση για να αποφευχθεί η απώλεια ανθρώπινων ζωών Σημειώνεται πως σε κοινή δήλωση με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, η υπηρεσία προσφύγων δήλωσε ότι οποιαδήποτε δράση έρευνας και διάσωσης πρέπει να διεξάγεται για να αποφευχθεί η απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Από τότε που το αλιευτικό σκάφος που μετέφερε έως και 750 άτομα βυθίστηκε 50 ναυτικά μίλια από την Πύλο στη νότια Ελλάδα, ο ρόλος του Λιμενικού Σώματος βρίσκεται στο μικροσκόπιο. Ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός της Ελλάδας, Ιωάννης Σαρμάς, δήλωσε ότι θα διεξαχθεί «ενδελεχής έρευνα των πραγματικών γεγονότων» για να διαπιστωθεί τι προκάλεσε τη βύθιση του σκάφους. Έλληνες αξιωματούχοι έχουν διαψεύσει μια σειρά από δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι βυθίστηκε μετά τις 02:00 της Τετάρτης επειδή προσδέθηκε σχοινί από τους λιμενικούς. Δύο από τους 104 επιζώντες του ναυαγίου έχουν περιγράψει πώς το ιδιαίτερα πολυπληθές σκάφος τούμπαρε από τη μία πλευρά στην άλλη.

Αρχικά η ακτοφυλακή δήλωσε ότι είχε κρατήσει «διακριτική απόσταση» από το σκάφος. Στη συνέχεια, όμως, όπως αναφέρει το BBC επικαλούμενο ελληνικό μέσο τόνισε πως το εν λόγω μέσο επικαλέστηκε πηγή που ανέφερε ότι μέλη του λιμενικού είχαν δέσει ένα σχοινί στο σκάφος, ώστε το πλήρωμά του να ελέγξει τις συνθήκες και τους επιβαίνοντες και στη συνέχεια το έδεσαν για να συνεχίσουν να κατευθύνονται προς την Ιταλία. Το περιστατικό αυτό θεωρείται ότι έλαβε χώρα γύρω στις 23:00, τρεις ώρες πριν από τη βύθιση του σκάφους.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Σιακαντάρης επιβεβαίωσε την Παρασκευή ότι το λιμενικό «χρησιμοποίησε ένα σχοινί για να σταθεροποιηθεί, να πλησιάσει, να δει αν ήθελαν βοήθεια». «Δεν υπήρχε σχοινί πρόσδεσης», υποδηλώνοντας ότι δεν έγινε προσπάθεια να ρυμουλκηθεί το σκάφος ή να δεθεί για κάποιο χρονικό διάστημα.

«Το αρνήθηκαν, είπαν “δεν θέλουμε βοήθεια, πάμε στην Ιταλία” και συνέχισαν το δρόμο τους».

Το ερώτημα για το σχοινί Το ερώτημα για το αν είχε δεθεί σχοινί στη βάρκα των μεταναστών τέθηκε για πρώτη φορά από μια ακτιβίστρια πρόσφυγα, η οποία είπε ότι οι επιβαίνοντες της είπαν ότι φοβόντουσαν ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει το ιδιαίτερα γεμάτο σκάφος τους να αναποδογυρίσει. Το λιμενικό τόνισε ότι το περιπολικό σκάφος της είχε για λίγα λεπτά «ρίξει ένα μικρό σχοινί στο αλιευτικό σκάφος για να διαπιστώσει την τρέχουσα κατάσταση του σκάφους και των επιβατών».

Στη συνέχεια κάποιοι από τους επιβαίνοντες το έλυσαν προκειμένου να συνεχίσουν τη διαδρομή τους προς βορρά, προς την Ιταλία και η περίπολος «απομακρύνθηκε για να παρακολουθεί από κοντινή απόσταση».

Όμως από τότε που εκτυλίχθηκε η τραγωδία, το χρονοδιάγραμμα και ο απολογισμός της έχουν αμφισβητηθεί. Το λιμενικό τόνισε ότι από την πρώτη στιγμή που ήρθε σε επαφή με το πλήρωμα δεν υποβλήθηκε κανένα αίτημα για βοήθεια και περαιτέρω επανειλημμένες προσφορές βοήθειας απορρίφθηκαν.

Μια οργάνωση που παρέχει υποστήριξη σε μετανάστες στη θάλασσα, η Alarm Phone, έστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το απόγευμα της Τρίτης προειδοποιώντας την ακτοφυλακή και άλλους ότι στο πλοίο επέβαιναν έως και 750 άτομα και ότι ζητούσαν επειγόντως βοήθεια.

Δύο μαρτυρίες επιζώντων έδειξαν ότι η πρόσδεση ενός σχοινιού στο αλιευτικό σκάφος μπορεί να οδήγησε στη βύθισή του. Η μία προέρχεται από έναν τοπικό σύμβουλο στην πόλη-λιμάνι της Καλαμάτας, ο οποίος είχε μιλήσει νωρίτερα με έναν 24χρονο Σύρο. «Το σκάφος του λιμενικού τους έδεσε με κάποιο σχοινί και προσπάθησε να τους ρυμουλκήσει προς τα αριστερά. Για άγνωστο λόγο το σκάφος έστριψε δεξιά και ξαφνικά βυθίστηκε», δήλωσε ο Τάσος Πολυχρονόπουλος.

Παρόμοια εκδοχή στον Αλέξη Τσίπρα Ένας άλλος επιζών έδωσε μια παρόμοια εκδοχή στον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Καλαμάτα την Πέμπτη. «Η ελληνική ακτοφυλακή ζήτησε από το σκάφος να τους ακολουθήσει, αλλά δεν μπορούσαν», είπε ένας μεταφραστής στον κ. Τσίπρα. «Το λιμενικό έριξε τότε ένα σχοινί, αλλά επειδή δεν ήξεραν πώς να τραβήξουν το σχοινί, το σκάφος άρχισε να κουνιέται δεξιά και αριστερά».

«Το σκάφος της ακτοφυλακής πήγαινε πολύ γρήγορα, αλλά το σκάφος κουνιόταν ήδη προς τα αριστερά και έτσι βυθίστηκε». Εννέα άτομα, μεταξύ των οποίων και αρκετοί Αιγύπτιοι, έχουν συλληφθεί ως ύποπτοι για εμπορία ανθρώπων, αναφέρει το BBC επικαλούμενο τα ελληνικά μέσα.

Γυναίκες και παιδιά δεν μπόρεσαν εγκαίρως να εγκαταλείψουν το σκάφος Ο Γεώργιος Βασιλάκος, εθελοντής γιατρός διάσωσης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, δήλωσε στο BBC ότι δεν υπήρχαν γυναίκες και παιδιά μεταξύ των επιζώντων.

Είπε ότι οι επιζώντες ανέφεραν ότι «όλες οι γυναίκες και τα παιδιά ήταν απομονωμένα κάτω από το κατάστρωμα».

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, λόγω της ταχείας εξέλιξης των γεγονότων και της ταχείας ανατροπής του σκάφους, δεν μπόρεσαν να βγουν εγκαίρως», είπε. Οι άνθρωποι στο σκάφος έπιναν θαλασσινό νερό για τουλάχιστον δύο ημέρες πριν βυθιστεί, είπε.

Οι οικογένειες ορισμένων από τους αγνοούμενους έχουν φτάσει στην Καλαμάτα για να αναζητήσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα. «Οι συγγενείς μου ήταν στο σκάφος», δήλωσε ο Aftab, ο οποίος είχε ταξιδέψει από το Ηνωμένο Βασίλειο και είπε ότι τουλάχιστον τέσσερις από τους συγγενείς του από το Πακιστάν αγνοούνται.

Ένας Σύρος από την Ολλανδία κατέρρευσε καθώς αποκάλυψε ότι η σύζυγος και ο κουνιάδος του αγνοούνται.

«Οι αρχές αναζητούν τα πτώματά τους στη θάλασσα… Ψάχνουν στα νοσοκομεία, ψάχνουν ανάμεσα στα πτώματα και ανάμεσα στους επιζώντες», δήλωσε ο Kassam Abozeed.

Όπως σημειώνει το βρετανικό μέσο η Ελλάδα αποτελεί μία από τις κύριες οδούς εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση για πρόσφυγες και μετανάστες από τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Αφρική.

Τον περασμένο μήνα η ελληνική κυβέρνηση δέχτηκε διεθνή κριτική για βίντεο που φέρεται να έδειχνε τη βίαιη απώθηση μεταναστών που βρέθηκαν στη θάλασσα.

Πηγή: ieidiseis.gr

Ναυάγιο στην Πύλο: Έως και 500 οι αγνοούμενοι – Ντοκουμέντο πριν την τραγωδία

Κρίσιμα ερωτήματα για τους χειρισμούς της ελληνικής ακτοφυλακής, αλλά και της Frontex, παραμένουν αναπάντητα για το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου. Έως και 500 οι αγνοούμενοι σύμφωνα με τον ΟΗΕ. news24717 Ιουνίου 2023 07:27 Έως και 500 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται από το σκάφος που βυθίστηκε στα ανοικτά της Πύλου, σύμφωνα με το γραφείο του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ώρα που πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα και αφορούν τόσο τον χρόνο κινητοποίησης των ελληνικών Αρχών όσο και τις ενέργειες στις οποίες προχώρησε το Λιμενικό.

Μεγάλος αριθμός γυναικών και παιδιών είναι μεταξύ των αγνοουμένων της “φρικτής τραγωδίας” που άφησε πίσω της 78 νεκρούς, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τζέρεμι Λόρενς, όπως αναφέρει το BBC.

Τόνισε, δε, πως η απώλεια ζωών υπογράμμισε την ανάγκη να οδηγηθούν οι διακινητές μεταναστών στη δικαιοσύνη. Αλλά κατέστησε, επίσης, σαφές ότι η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα αποτελεί “νομική και ανθρωπιστική επιταγή”.

Την ίδια ώρα, επείγουσα και αποφασιστική δράση ζητά ο ειδικός απεσταλμένος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στη Μεσόγειο και μεταφέρει ανησυχητικές μαρτυρίες για την τραγωδία με τη βύθιση του αλιευτικού.

Ο Βίνσετ Κότσετελ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN, αναφέρει με σαφήνεια πως οι επιβάτες θα έπρεπε να είχαν διασωθεί και δεν κρύβει την ανησυχία του για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι Αρχές το συμβάν.

«Γνωρίζουμε ότι ένα εμπορικό πλοίο πλησίασε το σκάφος και οι επιβαίνοντες αρνήθηκαν βοήθεια. Όμως, οι συνθήκες της βύθισης, σύμφωνα με ορισμένους μάρτυρες, δείχνουν ότι υπήρξε μανούβρα από το ελληνικό Λιμενικό Λιμενικό προκειμένου να βγει το σκάφος από τα ελληνικό SAR και να συνεχίσει την πορεία του σε άλλη χώρα» αναφέρει, ζητώντας παράλληλα ανεξάρτητη έρευνα για να διαπιστωθεί τι ακριβώς συνέβη.

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και ο ΔΟΜ παρενέβησαν για τη βύθιση του αλιευτικού σκάφους σημειώνοντας την «υποχρέωση να διασώζονται χωρίς καθυστέρηση οι άνθρωποι που κινδυνεύουν στη θάλασσα» καθώς «είναι θεμελιώδης κανόνας του διεθνούς ναυτικού δικαίου».

Οι δύο οργανισμοί ζητούν «επείγουσα και αποφασιστική δράση» για να διευκρινιστούν τα αίτια της τραγωδίας.

Σοκαριστικές μαρτυρίες Αποκαλυπτικές είναι, σε κάθε περίπτωση, οι μαρτυρίες των επιζώντων. Μπορεί να κατάφεραν να σωθούν αλλά είδαν τις οικογένειες τους, τις γυναίκες και τα παιδιά τους, να βυθίζονται στα νερά της Μεσογείου μαζί με το σαπιοκάραβο που ξεκίνησαν να ταξιδεύουν για μία καλύτερη ζωή. Στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον, χωρίς σωσίβια και για μέρες δίχως νερό.

«Άκουσα από το δορυφορικό κανάλι μεγάλο πλοίο να ρωτάει αν χρειαζόμαστε βοήθεια και ο καπετάνιος μας απάντησε, όχι», αναφέρει χαρακτηριστικά 24χρονος Πακιστανός, ο οποίος αναγνώρισε μεταξύ των διασωθέντων μέλη της ομάδας των διακινητών.

“Ο χειριστής και ο μηχανικός του σκάφους μάλλον θα πνίγηκαν. Υπήρχαν όμως δύο άτομα που έκαναν κουμάντο. Μας έλεγαν να κάτσουμε σε συγκεκριμένες θέσεις για να μη γέρνει το σκάφος, μας φοβέριζαν συνέχεια και μας έδιναν να πιούμε βρώμικο νερό ενώ αυτοί έπιναν καθαρό. Ένα άτομο μόνο φορούσε σωσίβιο, το οποίο το είχε φέρει μόνος του. Στο σκάφος δεν υπήρχαν σωσίβια. Στην αρχή είχαν πει ότι θα ταξιδεύαμε 400 άτομα και τελικά ήμασταν 700” αποκαλύπτει ένας εκ των διασωθέντων.

Τοπικός παράγοντας της Καλαμάτας μίλησε με διασωθέντα, ο οποίος του περιέγραψε: «Όταν έφευγαν είπαν “750 άτομα κλείσαμε”. Είναι σίγουρα πολλοί στο αμπάρι, πιέστηκε και αυτός να μπει στο αμπάρι, αρνήθηκε και αυτό τον έσωσε».

Σύμφωνα με μαρτυρίες, οι συνθήκες κατά τη διάρκεια του πενταήμερου ταξιδιού ήταν δραματικές: “Υπήρχε άτομο που επισκεύαζε τη μηχανή αλλά συνέχεια χάλαγε. Όταν ένα πλοίο μας πέταξε νερό το πήραν όλο οι Αιγύπτιοι. Τσακωθήκαμε και μετά μας έδωσαν. Μας έδινε φαγητό μόνο εάν του δίναμε λεφτά, μας έβριζε και μας χτυπούσε. Έκανε παρέα με τον καπετάνιο“.

Βίντεο – ντοκουμέντο Στο μεταξύ, βίντεο που έχει ληφθεί από μέλος πληρώματος του πρώτου φορτηγού πλοίου που προσέγγισε το μοιραίο αλιευτικό δείχνει τις συνθήκες που επικρατούσαν λίγες ώρες πριν τη βύθιση, ενώ άξιον απορίας παραμένει πώς δεν υπάρχει αντίστοιχο βιντεοληπτικό υλικό από το Λιμενικό ούτε από τη Frontex που διαθέτουν υπερσύγχρονες κάμερες μέρας και νύχτας.

πηγή: news247

Βερολίνο: Σολτς και Φέζερ για το ναυάγιο στην Πύλο

Καθώς περνούν οι μέρες, πληθαίνουν οι αντιδράσεις για την τραγωδία στην Πύλο. Τα βλέμματα στραμμένα στην κοινή πολιτική ασύλου και την επίτευξη νόμιμων οδών διαφυγής.

Συγκλονισμένος μπροστά στην ανείπωτη προσφυγική τραγωδία στα ανοιχτά της Πύλου εμφανίστηκε ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς κατά τη χθεσινοβραδινή συνέντευξη Τύπου μετά τη διάσκεψη στην καγκελαρία με τους πρωθυπουργούς των κρατιδίων, όπου βασικό θέμα ήταν μεταξύ άλλων το μεταναστευτικό. Σχετικά με το πολύνεκρο ναυάγιο δήλωσε: «Είναι θλιβερό και μας υπενθυμίζει ότι πρέπει όλοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε, προκειμένου να διασφαλίσουμε πώς οι άνθρωποι δεν θα επιλέγουν αυτές τις επικίνδυνες οδούς διαφυγής». Ο Όλαφ Σολτς υπογράμμισε μάλιστα ότι θα επιθυμούσε μια λύση με τη βοήθεια ενός κοινού και αλληλέγγυου «συστήματος αντιμετώπισης» της μετανάστευσης στην Ευρώπη.

Από την πλευρά της σε μια εκτενή τοποθέτηση και η Γερμανίδα υπ. Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ εμφανίστηκε «βαθιά συγκλονισμένη» από το ναυάγιο της Πύλου και μεταξύ άλλων δήλωσε: «Δεν πρέπει να είμαστε μουδιασμένοι ενώπιον αυτού του γεγονότος, αλλά θα πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε επίμονα για τη δημιουργία νόμιμων οδών μετανάστευσης, καθώς και για τη σύναψη μεταναστευτικών συμφωνιών που σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου».

Η Γερμανίδα υπ. Εσωτερικών τονίζει και σε ανάρτησή της στο twitter ότι «θα πρέπει να καταστραφεί το επιχειρηματικό μοντέλο των διακινητών που μεταφέρουν ανθρώπους μέσω επικίνδυνων οδών στην Ευρώπη». Για την ίδια καθίσταται πλέον σαφές ότι πρέπει να «συνεχίσουμε να στηρίζουμε τα κράτη-μέλη της ΕΕ που βρίσκονται στη Μεσόγειο και να δεχόμαστε με αλληλεγγύη ανθρώπους που έχουν διασωθεί στη θάλασσα. Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε πλέον συμφωνήσει σε έναν μόνιμο μηχανισμό αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών της ΕΕ».

Δεν προσδιορίζει η γερμανική κυβέρνηση αν θα δεχθεί πρόσφυγες Σε ερώτηση του δημοσιογράφου Γιώργου Παππά σχετικά με ενδεχόμενες ευρωπαϊκές ευθύνες για το ναυάγιο στην Πύλο στο σημερινό κυβερνητικό μπρίφινγκ στο Βερολίνο, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος της καγκελαρίας, αφού εξέφρασε τη βαθιά θλίψη του για τους νεκρούς, τα συλλυπητήριά του προς τις οικογένειες των θυμάτων, αλλά και την ανησυχία για τους αγνοούμενους, παρέπεμψε στις χθεσινοβραδινές δηλώσεις του καγκελαρίου δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη του «κοινού ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου». Αντίστοιχα στις δηλώσεις της Νάνσι Φέζερ παρέπεμψε εκ νέου και το γερμανικό υπ. Εσωτερικών.

Επιζώντες από το ναυάγιο της Πύλου στην ΚαλαμάταΕπιζώντες από το ναυάγιο της Πύλου στην Καλαμάτα Επιζώντες από το ναυάγιο της Πύλου στην ΚαλαμάταΕικόνα: Angelos Tzortzinis/Pool/AFP/Getty Images Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του υπ. Εξωτερικών ανέφερε ότι ακόμη δεν έχουν διευκρινιστεί οι αιτίες του ναυαγίου, «τι ακριβώς συνέβη και ποιες δυνατότητες φυσικά υπήρχαν για να αποφευχθεί αυτό το ναυάγιο», υπογραμμίζοντας ότι μεταξύ άλλων είναι θέμα των αρμόδιων ελληνικών αρχών «σε συνεργασία με την ευρωπαϊκή υπηρεσία προστασίας των συνόρων».

Ως προς το κατά πόσο η Γερμανία προσέφερε στην Ελλάδα βοήθεια στο πλαίσιο του ισχύοντος μέχρι τώρα μηχανισμού αλληλεγγύης και ειδικότερα αν πρόκειται να αναλάβει την υποδοχή κάποιων εκ των ναυαγών-προσφύγων, η εκπρόσωπος του υπ. Εσωτερικών επιβεβαίωσε ότι οι γερμανικές αρχές βρίσκονται σε επικοινωνία με τις ελληνικές αρχές και ότι «η γερμανική προσφορά βοήθειας ισχύει καταρχήν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πρέπει πάντως πραγματικά να περιμένουμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση».

Πηγή: dw

Ομολόγησε ένας εκ των συλληφθέντων για το ναυάγιο στην Πύλο

Οι αρχές συλλέγουν συνεχώς νέα στοιχεία για τη δράση των εννέα συλληφθέντων Ομολόγησε ότι είναι διακινητής, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ένας εκ των εννέα Αιγυπτίων συλληφθέντων για το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου.

Περιέγραψε μάλιστα τι προηγήθηκε του απόπλου από την Αίγυπτο και τι ακολούθησε επάνω στο αλιευτικό μέχρι τη στιγμή της βύθισης του σκάφους. Αντίθετα, οι υπόλοιποι αρνούνται ότι είναι μέλη του κυκλώματος διακίνησης, και επιμένουν ότι δεν έχουν καμία ανάμειξη με την υπόθεση.

Οι αρχές συλλέγουν συνεχώς νέα στοιχεία για τη δράση των εννέα συλληφθέντων.

Στα κρατητήρια του Λιμεναρχείου Καλαμάτας θα παραμείνουν έως τη Δευτέρα οι 8 από τους 9 κατηγορούμενους διακινητές. Ο 9ος νοσηλεύεται, φρουρούμενος. Είναι όλοι τους Αιγύπτιοι, από 20 έως 40 ετών. Αντιμετωπίζουν ανάμεσα σε άλλα, τα κακουργήματα της πρόκλησης ναυαγίου και της εγκληματικής οργάνωσης. Πήραν προθεσμία και θα απολογηθούν τη Δευτέρα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης, μιλώντας στην ΕΡΤ, επανέλαβε ότι το Λιμενικό προσέγγισε το μοιραίο αλιευτικό, δύο ώρες πριν το ναυάγιο και δεν έχει καμία σχέση με τη βύθιση του σκάφους.

Πηγή: ertnews.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα