Μένουμε Θεσσαλονίκη: Λιμουζίνες αντί για βούτυρο;
«Τα όσα ισχυρίστηκε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος μάλλον εκθέτουν τη διοίκηση Ζέρβα».
Τριγμούς συνεχίζει να προκαλεί η τοποθέτηση του πρώην προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Δρόσου Τσαβλή, ότι από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης περνάει θέμα, που αφορά στην δωρεά λιμουζίνας από ιδιώτη προμηθευτή του Δήμου στην διοίκηση.
Σε δήλωση του για το θέμα ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης, Εφραίμ Κυριζίδης, είχε επισημάνει:
«Η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης έκρινε πως ο δεύτερος μεγαλύτερος Δήμος της χώρας θα ήταν σκόπιμο να αποκτήσει κατάλληλο όχημα για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών (μετακίνηση και συνοδεία επίσημων προσκεκλημένων, μετάβαση σε άλλες περιοχές της χώρας, κοκ), καθώς δεν υπάρχει σήμερα αντίστοιχο στον στόλο του.
Για να μην επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός του Δήμου, αναζητήθηκε πιθανή χορηγία–δωρεά και παράλληλα υποβλήθηκε σχετικό αίτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών για τη δυνατότητα να υπάρξει ανάλογη αδειοδότηση απόκτησης ενός τέτοιου οχήματος.
Η σχετική αποδοχή δωρεάς ενός οχήματος υψηλότερου κυβισμού και αξίας τέθηκε αρχικά ως θέμα στην Οικονομική Επιτροπή, αλλά αποσύρθηκε από τη Διοίκηση του Δήμου, με στόχο τη διασαφήνιση του ζητήματος από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης λειτούργησε θεσμικά και όχι εν κρυπτώ, ακολουθώντας όλες τις νόμιμες οδούς. Σε κάθε περίπτωση οποιοδήποτε όχημα πιθανά αποκτηθεί στο μέλλον δεν προορίζεται προς κάλυψη των μετακινήσεων του Δημάρχου, καθώς ο τελευταίος κινείται με ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, που παραχωρήθηκε κατά χρήση ως χορηγία εταιρείας αυτοκινήτων».
Θέση για το ζήτημα πήρε και η παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη» που σε ανακοίνωση της αναφέρει:
«Η αποκάλυψη του πρώην προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Δρόσου Τσαβλή, ότι από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης περνάει θέμα, που αφορά στην δωρεά λιμουζίνας από ιδιώτη προμηθευτή του Δήμου στην διοίκηση, αντικατοπτρίζει πλήρως την απουσία πολιτικής συνείδησης, προσανατολισμών και στρατηγικής από την πλευρά της. Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος απέσυρε το θέμα «για διευκρινήσεις» και εξήγησε ότι το όχημα αποτελεί πάγια ανάγκη του οργανισμού για τις μετακινήσεις επίσημων προσκεκλημένων ή για τη μετάβασή τους σε άλλες περιοχές της χώρας.
Ωστόσο, τα όσα ισχυρίστηκε μάλλον εκθέτουν τη διοίκηση Ζέρβα. Κατά την εκτίμησή μας, ο Δήμος της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να έχει διαφορετική αντίληψη σχετικά με τις κάθε είδους χορηγίες ιδιωτών ή άλλων φορέων.
Προτείνουμε:
Να δημιουργηθεί ένα Ειδικό Ταμείο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και να οριστούν συγκεκριμένες προτεραιότητες για τις χορηγίες.
Σε μια τέτοια ιεράρχηση, το περιβάλλον, η κοινωνική αλληλεγγύη και ο πολιτισμός έχουν προτεραιότητα. Περιμέναμε λοιπόν από τον εν λόγω εργολάβο, που δραστηριοποιείται στο πλαίσιο των υπηρεσιών καθαριότητας, να συμβάλει στην ίδρυση ενός αστικού κήπου (καλλιεργητικού ή καλλωπιστικού), στην λειτουργία κάποιου κοινωνικού ιατρείου, ή στην χρηματοδότηση κάποιας δράσης για την διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Όσο για τις μετακινήσεις υψηλών προσώπων προς άλλες περιοχές της χώρας, πολλοί Δήμοι εξασφαλίζουν δωρεάν ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα στο πλαίσιο προγραμμάτων προώθησης της οικολογικής μετακίνησης. Εμείς όμως το πάμε «παραδοσιακά», με τη μέθοδο της παλαιοπολιτικής του 1950: «εργολάβος-χορηγία-λιμουζίνα».
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, η ίδρυση Ταμείου Κοινωνικής Ευθύνης με όρους διαφάνειας, και κοινωνικής, περιβαλλοντικής και πολιτιστικής αποτελεσματικότητας των χρηματοδοτήσεων που θα υλοποιήσει, αποτελεί βασική προϋπόθεση μιας χρηστής διαχείρισης και κοινωνιοκεντρικής διακυβέρνησης».