Μπροστά σε απεργία διαρκείας οι αυτοκινητιστές

Με εκκίνηση την 13η Απριλίου απειλούν να μπλοκάρουν την εφοδιαστική αλυσίδα και ενόψει του Πάσχα - Ζητούν λύσεις στο θέμα των καυσίμων

Φίλιππος Δεργιαδές
μπροστά-σε-απεργία-διαρκείας-οι-αυτοκ-914492
Φίλιππος Δεργιαδές

Επί ποδός απεργιακών κινητοποιήσεων διαρκείας, βρίσκονται οι αυτοκινητιστές  εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών της χώρας.

 Ζητούν από την κυβέρνηση λήψη μέτρων για τη στήριξη του κλάδου που διέρχεται μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο λόγω των αυξήσεων στα καύσιμα που έχουν εκτινάξει τα μεταφορικά έξοδα σε ασύμφορες τιμές.

Στις 27 Μαρτίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της στη Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση του κλάδου, με πρωτοβουλία της «Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών», στην οποία συμμετείχαν εκατοντάδες αυτοκινητιστές από όλη την Ελλάδα.

Στη συνέλευση επιβεβαιώθηκε η βούληση των επαγγελματιών του μεταφορικού έργου να προχωρήσουν δυναμικά στην διεκδίκηση των αιτημάτων τους και, αν τελικά χρειαστεί, να προχωρήσουν ακόμα και σε απεργιακές κινητοποιήσεις.

Οι κυβερνητικοί βουλευτές Θεσσαλονίκης, κ.κ. Κούβελας και Σιμόπουλος, παρόντες στη συνέλευση, υποσχέθηκαν ότι θα μετέφεραν τα αιτήματα των αυτοκινητιστών και θα ασκούσαν πίεση προς το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να γίνει διάλογος για τα προβλήματα και να αναζητηθούν λύσεις. Ωστόσο από τότε, «ούτε φωνή ούτε ακρόαση», όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Μεταφορών και η κυβέρνηση προσπαθούν να «φρενάρουν» τα πράγματα και να κερδίσουν χρόνο και εν τέλει, αν μπορέσουν, να αποφύγουν το διάλογο και τις διαπραγματεύσεις με επαγγελματικές ομάδες που διατυπώνουν αιτήματα σχετικά με το ενεργειακό και τα καύσιμα.

 Παράλληλα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών εκτιμά ότι ο κλάδος των αυτοκινητιστών είναι πολιτικά και συνδικαλιστικά απροετοίμαστος και συνεπώς κατακερματισμένος και ανήμπορος να υποστηρίξει μία κινητοποίηση διαρκείας.

forthga.jpg

Ωστόσο το κρίσιμο ζήτημα για την κυβέρνηση, ιδίως στην παρούσα φάση, με την ενεργειακή κρίση να έχει πάρει τη μορφή «πανδημίας», είναι ότι δεν μπορεί να υποκύψει σε κανένα αίτημα για μειώσεις στα καύσιμα, καθώς αυτό θα δημιουργήσει μία αλυσίδα αντιδράσεων από όλους τους κλάδους που προβάλουν ανάλογα αιτήματα.

Αν ικανοποιήσει τους αυτοκινητιστές για τα καύσιμα, θα πρέπει να ικανοποιήσει και τα αιτήματα και άλλων κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων που ζητούν, αντίστοιχα, μειώσεις στα καύσιμα, όπως οι αγρότες, οι ιδιοκτήτες ταξί, οι πλοιοκτήτες, οι πωλητές των λαϊκών αγορών κ.λ.π, όπως και όλα τα επαγγέλματα που χρησιμοποιούν επαγγελματικά οχήματα.

Από την πλευρά τους πάντως οι αυτοκινητιστές δηλώνουν αποφασισμένοι να τραβήξουν χειρόφρενο, και αν χρειαστεί, να σταματήσουν το μεταφορικό έργο ακόμα και μέσα στο Πάσχα μπλοκάροντας την εφοδιαστική αλυσίδα. Μετά τη γενική συνέλευση, η ΟΦΑΕ έχει ξεκινήσει ένα αγώνα δρόμου προκειμένου να προετοιμάσει τους χιλιάδες αυτοκινητιστές ανά την Ελλάδα, ώστε στις 13 Απριλίου να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση.

Κλιμάκια της ΟΦΑΕ ήδη έχουν ξεκινήσει περιοδείες στους νομούς, προκειμένου να συντονίσουν τους αυτοκινητιστές για την κινητοποίηση, αλλά και για να ορίσουν τους χώρους στις οδικές αρτηρίες και κόμβους, όπου θα παρατάξουν μαζικά τα φορτηγά, τις νταλίκες, τα ψυγεία ή τα λεωφορεία.

Όπως τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, που εκπροσωπεί 11.000 αυτοκινητιστές που ασχολούνται με τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές, «εμείς θα κινητοποιηθούμε στους χώρους εργασίας μας και αυτοί είναι οι δρόμοι και τα οδικά δίκτυα. Εκεί θα παραταχθούμε στις άκρες των δρόμων, κυρίως στις μεγάλες πόλεις, Ήδη οργανωνόμαστε και κάνουμε συσκέψεις ανά περιοχές και βλέπουμε ένα μεγάλο ρεύμα αγανάκτησης. Ξεκινήσαμε αργά, διότι πιστεύαμε ότι η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπουργοί θα μας καλούσαν σε συνάντηση, αλλά μάταια».

“Χωρίς τις μεταφορές σταματάει η οικονομία”

Παράλληλα αναφέρει ότι η απεργία δεν θα είναι 24ωρη, και αν ξεκινήσει θα εξελιχθεί σε διαρκείας, γεγονός που θα έχει επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της οικονομίας. «Εμείς μεταφέρουμε τα πάντα, από την αλυσίδα τροφίμων μέχρι τις πρώτες ύλες για τις κατασκευές και τη βιομηχανία. Χωρίς τις μεταφορές σταματάει η οικονομία και για αυτό στην Ευρώπη από νωρίς προσπάθησαν με παρεμβάσεις να σταθεροποιήσουν το μεταφορικό κόστος. Στην Ελλάδα η κυβέρνηση μας αγνοεί επιδεικτικά, λες και δεν υπάρχουμε. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε», τονίζει και αναφέρει ότι το ελληνικό κράτος αδιαφορεί παντελώς για αυτό που συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους, όπου κυκλοφορούν οχήματα παλαιάς τεχνολογίας ενώ το μεταφορικό έργο είναι ανεξέλεγκτο.

«Ο ελληνικός στόλος των φορτηγών είναι παλιός, είμαστε πρωταθλητές με μέσο όσο ηλικίας των οχημάτων τα 21,5 χρόνια. Μιλάμε για αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες για μείωση των ρύπων», τονίζει και σημειώνει πως θα έπρεπε να υπάρχουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης, ώστε να ανανεωθεί ο ελληνικός μεταφορικός στόλος. Όσο για τους ελέγχους τονίζει ότι το κράτος δεν ασκεί κανένα έλεγχο. «Ποιος μεταφέρει τι, ποια εμπορεύματα είναι δηλωμένα και ποια αδήλωτα, είναι ένα μεγάλο θέμα που το έχουμε θίξει επανειλημμένα, αλλά ουδείς ακούει» τονίζει.

21-20-20160830-kt-3162-sooc1472542816.jpg

Σε ότι αφορά την ανανέωση του στόλου των μεταφορών, αξίζει να αναφέρουμε πως πρόκειται για ένα δαπανηρό εγχείρημα. Μόνο το αυτοκίνητο – τράκτορας κοστίζει γύρω στις 110 χιλιάδες ευρώ. Γύρω στις 30 χιλιάδες κοστίζουν οι καρότσες ενώ τα ψυγεία και τα βυτία κοστίζουν 60-80 χιλιάδες ευρώ. Δηλαδή μία νταλίκα με συρμό μπορεί να κοστίζει από 150 έως και 200 χιλιάδες ευρώ.

Σε πρόσφατη επιστολή που είχε στείλει στον πρωθυπουργό η ΟΦΑΕ, είχε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις:

  • Απαλλαγή ή επιστροφή ποσοστού του ειδικού φόρου καυσίμων
  • Απαλλαγή ή επιστροφή ποσοστού διοδίων
  • Χρηματοδοτικά πακέτα (χαμηλότοκα για απόσυρση παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων και αγορά νέων οχημάτων πιο φιλικών προς το περιβάλλον (π.χ. κατηγορίας EURO 6plus, εναλλακτικών καυσίμων, ηλεκτρικά)
  • Λειτουργία Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου (ΜΚΕ) για τον αποτελεσματικό οδικό έλεγχο της παράνομης Μεταφοράς (υποχρεωτική συμμετοχή τελωνειακού ή εφοριακού υπαλλήλου όπως γίνεται παντού) για τον υγιή ανταγωνισμό και την ενίσχυση δημοσίων εσόδων από την είσπραξη προστίμων.
  • Προσαρμογή των εθνικών εργασιακών κι ασφαλιστικών διατάξεων με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την εναρμόνιση των αυτοκινητιστών με τις διατάξεις των λοιπών Κ-Μ, σύμφωνα με τον νέο θεσμικό πλαίσιο περί απόσπασης εργασίας.
  • Βελτίωση συνθηκών διαμονής, υγιεινής, ασφάλειας και τήρηση ωρών αναχωρήσεων και αφίξεων
  • Επαναπροσδιορισμός της επίσημης θέσης της Ελλάδας στις διμερείς διαπραγματεύσεις με τρίτες χώρες για τον καθορισμό των όρων διενέργειας και επιμερισμού του όγκου μεταφοράς μας. Ρύθμιση ποσοστώσεων αδειών μεταφοράς βασισμένες στην Αρχή της Αμοιβαιότητας.
  • Στοχευμένα κίνητρα για την δημιουργία συνεργιών-συγχωνεύσεων σε εταιρικά σχήματα, με σκοπό την αντιμετώπιση του κατακερματισμού και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.
  • Ανάπτυξη προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης νέων οδηγών βαρέων οχημάτων και μείωση του κατώτατου ορίου ηλικίας για την απόκτηση επαγγελματικής άδειας οδήγησης.
  • Άρση περιορισμών κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων και σε τμήματα του παράπλευρου οδικού δικτύου στην Βόρειο Ελλάδα, και συγκεκριμένα κατά μήκος της Εγνατίας Οδού όπου υπάρχει έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού καυσίμου και εξυπηρέτησης πολιτών.

Αναστέλλουν την απεργία οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων μετά τις υποσχέσεις Γεωργιάδη

Στο μεταξύ χθες στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Συνδέσμου Ελληνικών Μεταφορικών Επιχειρήσεων Προϊόντων Πετρελαιοειδών (ΣΕΜΕΠΠΕ – Αθήνα) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων «Ο Φίλιππος» από τη Θεσσαλονίκη, με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των κομίστρων για τη μεταφορά υγρών καυσίμων.

vitiofora.jpg

Να σημειωθεί ότι η πραγματοποιήθηκε δύο ημέρες πριν την πανελλαδική απεργία που είχαν εξαγγείλει οι μεταφορείς υγρών καυσίμων, δηλαδή για αύριο Παρασκευή 8 Απριλίου.

Τελικά όπως τόνισε στην Parallaxi, ο Άγγελος Φαλάρης, πρόεδρος του ΣΕΜΕΠΠΕ, «αναστείλαμε την απεργία διότι υπήρξε γραπτή δέσμευση του υπουργού για παρέμβαση προς τις εταιρίες πετρελαιοειδών για αυξήσεις στα κόμιστρα αναλογικά με τις ανατιμήσεις στα καύσιμα.

Επίσης σε ανακοίνωση του και «ο Φίλιππος», πως καθώς «υπήρξε δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας των αρμοδίων Υπουργείων για έκδοση διευκρινιστικής απόφασης σχετικά με την προσαρμογή των κομίστρων μας προς τις ανατιμήσεις των καυσίμων, δεν συντρέχει πλέον λόγος απεργιακής κινητοποίησης εν αναμονή εκδόσεως των σχετικών αποφάσεων και δεδομένης της άμεσης ανταπόκρισης των αρμοδίων Υπουργών για την επίλυση των προβλημάτων μας».

Ωστόσο τον τελευταίο λόγο, μάλλον, θα τον έχουν οι εταιρείες πετρελαιοειδών…

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα