Ναυάγιο στην Πύλο: Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό αγνοούμενων

Τη Δευτέρα απολογούνται οι συλληφθέντες.

Parallaxi
ναυάγιο-στην-πύλο-συνεχίζονται-οι-έρε-1020083
Parallaxi

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό αγνοούμενων από το πολύνεκρο ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου, που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης. Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί νεκροί 78 άνθρωποι, ενώ αγνοούνται 568 άτομα, σύμφωνα με εκτίμηση του Λιμενικού.

Όπως προκύπτει από την τελευταία ενημέρωση του Λ.Σ., Ακτοφυλακής, η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Στην περιοχή επιχειρούν μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, τέσσερα παραπλέοντα πλοία, ενώ επιχείρησαν ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα ελικόπτερο Λιμενικού Σώματος.

Το έργο των διασωστών δυσκολεύουν οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή, όπου πνέουν δυτικοί – βορειοδυτικοί άνεμοι, εντάσεως 6-7 μποφόρ.

Απολογούνται τη Δευτέρα οι συλληφθέντες

Αξίζει να σημειωθεί πως οι αρχές έχουν προχωρήσει στη σύλληψη 9 ατόμων που κατηγορούνται για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης που αφορά παράνομη διακίνηση παράτυπων μεταναστών, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και έκθεση ζωής σε κίνδυνο. Οι κατηγορούμενοι θα οδηγηθούν το πρωί της Δευτέρας στην εισαγγελία Καλαμάτας.

Οι ρόλοι των μελών του κυκλώματος

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, ο καπετάνιος, ο οποίος φέρεται να έχει πεθάνει, παρέμεινε στην καμπίνα του σκάφους. Μεταξύ των συλληφθέντων ήταν ο μηχανικός του πλοίου και ο βοηθός του καπετάνιου. Το τελευταίο άτομο ήταν υπεύθυνο για την έκδοση εντολών στους επτά μπράβους του κυκλώματος. Τα άτομα αυτά, χρησιμοποιώντας αυτοσχέδιο καμουφλάζ από τα σχοινιά του πλοίου, υπέβαλαν τους επιβαίνοντες σε βασανιστήρια προκειμένου να διατηρήσουν τον έλεγχο στο πλοίο.

Τρεις ώρες πριν από τη βύθιση του σκάφους, περιπολικό του Λιμενικού πλησίασε και έδεσε μια μικρή βάρκα στο αλιευτικό σκάφος για να εκτιμήσει την κατάσταση στο σκάφος. Η διαδικασία αυτή διήρκεσε λίγα λεπτά και αφού οι μετανάστες έλυσαν τη βάρκα, το περιπολικό απομακρύνθηκε και παρατηρούσε από μικρή απόσταση.

Στο μεταξύ, ενώ οκτώ από τους κατηγορούμενους αρνούνται τις κατηγορίες, ένα άτομο φέρεται να έχει ομολογήσει. Ισχυρίστηκε ότι είναι απλό μέλος της οργάνωσης και παραδέχτηκε ότι πληρώθηκε για τη μεταφορά της βάρκας από τις ακτές της Λιβύης στην Ιταλία. Επιπλέον, ανέφερε ότι το σκάφος είχε αναχωρήσει από την Αίγυπτο άδειο και ταξίδεψε μέχρι το Τομπρούκ, όπου και επιβίβασε εκατοντάδες άτομα.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Να χυθεί άπλετο φως στα αίτια που προκάλεσαν την πολύνεκρη τραγωδία ανοικτά της Πύλου ζητά ο ειδικός απεσταλμένος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στη Μεσόγειο Vincent Cochetel, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι το ναυάγιο θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.

Μάλιστα, σε συνέντευξή του στο CNN μετέφερε και μία μαρτυρία που κάνει λόγο για ελιγμό από σκάφος της ελληνικής ακτοφυλακής, προκειμένου να απομακρύνει το πλοίο από την ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης.

“Δεν είναι ξεκάθαρες όλες οι λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή. Αυτό που ξέρουμε μέχρι στιγμής είναι ότι κάποιοι άνθρωποι που βρίσκονταν πάνω στο πλοίο ανέφεραν το περιστατικό, το οποίο έγινε γνωστό στις ελληνικές αρχές. Είναι επίσης γνωστό πως κάποια στιγμή κάποια εμπορικά σκάφη και κάποια ακόμη του λιμενικού προσέγγισαν το πλοίο και σύμφωνα με αναφορές κάποιοι άνθρωποι πάνω σε αυτό αρνήθηκαν τη βοήθεια. Ωστόσο, σχετικά με τις συνθήκες γύρω από τις οποίες το πλοίο βυθίστηκε, κάποιες μαρτυρίες αναφέρουν πως εκείνη τη στιγμή υπήρξε ελιγμός από σκάφος της ακτοφυλακής ώστε να το απομακρύνει το πλοίο από την ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης ώστε να κατευθυνθεί σε άλλη χώρα. Αυτό είναι ανησυχητικό, γι’ αυτό και ζητάμε ανεξάρτητη έρευνα. Δεν υπήρχε πρόβλημα εντοπισμού. Είχε εντοπιστεί το σημείο στο οποίο βρισκόταν”, είπε για να προσθέσει:

“Πολλές τραγωδίες στη Μεσόγειο δεν μπορούν να αποφευχθούν. Αυτό, όμως, μπορούσε να αποφευχθεί. Ήταν ένα μεγάλο πλοίο, θα μπορούσε να είχε εντοπιστεί από τις αρχές της Λιβύης και ήταν προφανές πως δεν ήταν ένα πλοίο με τουρίστες. Ήταν υπερβολικά γεμάτο, υπήρχαν άνθρωποι κλειδωμένοι στα χαμηλότερα επίπεδα και είναι ξεκάθαρο πώς θα μπορούσε να έχει διασωθεί”.

Ύπατη Αρμοστεία και ΔΟΜ: Η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα αποτελούν νομική και ανθρωπιστική επιταγή

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ) ζητούν επείγουσα και αποφασιστική δράση για να αποτραπούν περαιτέρω θάνατοι στη θάλασσα μετά την πρόσφατη τραγωδία στη Μεσόγειο, τη χειρότερη των τελευταίων χρόνων.

«Η ΕΕ πρέπει να θέσει την ασφάλεια και την αλληλεγγύη στο επίκεντρο της δράσης της στη Μεσόγειο. Καθώς υπάρχουν αυξημένες μετακινήσεις προσφύγων και μεταναστών στη Μεσόγειο, είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να σωθούν ανθρώπινες ζωές να υπάρξουν συλλογικές προσπάθειες, όπως μεγαλύτερος συντονισμός μεταξύ όλων των μεσογειακών κρατών, αλληλεγγύη και επιμερισμός της ευθύνης, όπως αντικατοπτρίζονται στο Σύμφωνο της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το Άσυλο. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός περιφερειακού μηχανισμού αποβίβασης και ανακατανομής που έχει συμφωνηθεί από κοινού για τους ανθρώπους που φθάνουν μέσω θαλάσσης, τον οποίο συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε», δήλωσε η Gillian Triggs, Βοηθός Ύπατη Αρμοστής του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε θέματα Προστασίας.

«Είναι σαφές ότι η τρέχουσα προσέγγιση στη Μεσόγειο δεν είναι αποτελεσματική. Χρόνο με το χρόνο, συνεχίζει να είναι η πιο επικίνδυνη μεταναστευτική δίοδος στον κόσμο, με το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας. Τα κράτη πρέπει να ενωθούν και να αντιμετωπίσουν τα κενά στην προληπτική έρευνα και διάσωση, τη γρήγορη αποβίβαση και τις ασφαλείς οδούς μετανάστευσης. Αυτές οι συλλογικές προσπάθειες θα πρέπει να έχουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των μεταναστών και τη διάσωση ζωών στο επίκεντρο οποιασδήποτε ενέργειας», δήλωσε ο Federico Soda, Διευθυντής του Τμήματος Έκτακτης Ανάγκης του ΔΟΜ.

Πηγή: news247

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα