«Ο νέος χάρτης των πτήσεων»; Από την είσοδο και το ckeck in μέχρι την πτήση

Οι προτάσεις της ΙΑΤΑ σε έκθεσή της που έδωσε στη δημοσιότητα με τίτλο «Βιοασφάλεια για τις Αεροματοφορές: Ένας οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση των πτήσεων».

Parallaxi
ο-νέος-χάρτης-των-πτήσεων-από-την-είσ-598678
Parallaxi
ΕΙΚΟΝΑ ΑΡΧΕΙΟΥ UNSPLASH

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) ανακοίνωσε τις συστάσεις της για τη διεξαγωγή των πτήσεων μετά την εποχή της πανδημίας και ενώ ολοένα και περισσότερες χώρες αίρουν τους περιορισμούς, με σκοπό να θέσει τη βάση συζήτησης σε διεθνές επίπεδο για να μπορέσει να βρεθεί η φόρμουλα για την ολική επανέναρξή τους. 

Η ΙΑΤΑ, σε έκθεσή της που έδωσε στη δημοσιότητα με τίτλο «Βιοασφάλεια για τις Αεροματοφορές: Ένας οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση των πτήσεων», περιγράφει με λεπτομέρειες την διαδικασία – προτάσεις που αφορούν στις πτήσεις και τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να λαμβάνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση ενός αεροπορικού ταξιδιού.

Πριν από την πτήση

  • H πρόσβαση στον τερματικό σταθμό (αφίξεις, αναχωρήσεις) θα πρέπει να περιορίζεται στους εργαζομένους στο αεροδρόμιο/ αερομεταφορέα και τους ταξιδιώτες.
  • Καταγραφή της θερμοκρασίας στα σημεία εισόδου στον τερματικό σταθμό, από προσωπικό που έχει εκπαιδευτεί από κυβερνητικό φορέα.
  • Τήρηση αποστάσεων σε όλες τις διαδικασίες που ακολουθούν οι επιβάτες, όπως στις σειρές («ουρές»)
  • Χρήση καλυμμάτων προσώπου για τους επιβάτες και μασκών για το προσωπικό, όπως ορίζει η τοπική νομοθεσία
  • Να δοθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δυνατότητα self-service για το check-in επιβατών, ώστε να μειωθούν τα σημεία επαφής και οι ουρές.
  • Απομακρυσμένο check-in (ηλεκτρονικά ή με boarding pass που έχει τυπωθεί στο σπίτι), αυτοματοποιημένα σημεία παράδοσης αποσκευών (bag drops) και boarding δίχως την επαφή με υπάλληλο.
  • Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με ανασχεδιασμένες πύλες, προτεραιότητες επιβίβασης που μειώνουν το συνωστισμό και περιορισμούς στις χειραποσκευές.
  • Ο καθαρισμός και η απολύμανση των σημείων/περιοχών με τα οποία έρχεται σε επαφή πολύς κόσμος θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες των τοπικών Αρχών. Πρέπει να είναι ευρέως διαθέσιμα τα αντισηπτικά χεριών.

Κατά την διάρκεια της πτήσης

  • Καλύμματα προσώπου (σ.σ. και υφασμάτινα) για τους επιβάτες και μάσκες για το πλήρωμα.
  • Απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας και προσυσκευασμένα γεύματα, ώστε να μειωθεί η επαφή ανάμεσα στους επιβάτες της πτήσης και το προσωπικό
  • Πρέπει να περιορίζεται ο συνωστισμός επιβατών στην καμπίνα. Για παράδειγμα, να μην επιτρέπονται οι ουρές για τις τουαλέτες.
  • Να χρησιμοποιούνται βελτιωμένες μέθοδοι καθαρισμού της καμπίνας.

Αφίξεις

  • Θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)
  • Αυτοματοποιημένες διαδικασίες τελωνειακού και διασυνοριακού ελέγχου. Συστήνεται η χρήση εφαρμογών κινητών τηλεφώνων και βιομετρικών τεχνολογιών (ήδη χρησιμοποιούνται από κάποιες κυβερνήσεις)
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών και συλλογής αποσκευών ώστε να επιτυγχάνεται η κοινωνική αποστασιοποίηση, μέσω της μείωσης συνωστισμού και των ουρών
  • Δηλώσεις υγείας από τους επιβάτες και να διεξάγεται ενδελεχής ιχνηλάτηση – ανίχνευση επαφών από τις κυβερνήσεις για τη μείωση του κινδύνου εισαγόμενων αλυσίδων μετάδοσης κορονοϊού.

Να σημειωθεί ότι η ΙΑΤΑ θεωρεί ότι το μέτρο του κενού μεσαίου καθίσματος στις πτήσεις καθίσταται περιττό από τη χρήση μασκών.

Τεστ προ των πτήσεων – ταξιδιών

Η ΙΑΤΑ εκφράζει την εκτίμηση ότι θα ήταν σημαντικό ένα γρήγορο και ακριβές τεστ ενώ θεωρεί ότι θα βοηθούσε η δημιουργία διαβατηρίων ανοσίας έχοντας ως βασική προϋπόθεση πως η συγκεκριμένη τακτική θα έχει τη σύμφωνη γνώμη της επιστημονικής κοινότητας και των κυβερνήσεων.

*ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΑΤΑ ΕΔΩ

*Με πληροφορίες από Έθνος, Καθημερινή

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα