New York Times: Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας στα πιο επικίνδυνα της Ευρώπης

Δημοσίευμα - κόλαφος στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών

Parallaxi
new-york-times-το-σιδηροδρομικό-δίκτυο-της-ελλάδα-979361
Parallaxi

Το γύρο του κόσμου κάνει η πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών το βράδυ της περασμένης Τρίτης που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα, ενώ 56 είναι αγνοούμενοι.

Οι New York Times σε σημερινό τους δημοσίευμα αναφέρονται στο δυστύχημα και σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων της Ευρώπης.

Το δημοσίευμα αναφέρει:

Η ελληνική κυβέρνηση υποτίθεται ότι θα εγκαθιστούσε ένα σύστημα ασφαλείας πριν από σχεδόν τρία χρόνια, το οποίο σχεδιάστηκε για την πρόληψη θανατηφόρων σιδηροδρομικών ατυχημάτων.

Αντίθετα, οδηγώντας σε μια καταστροφική μετωπική σύγκρουση τρένου αυτή την εβδομάδα, οι σιδηροδρομικοί αξιωματούχοι έπρεπε να βασιστούν σε ένα υποτυπώδες σύστημα που δεν ήταν πλήρως λειτουργικό, αφήνοντας τον πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό διάδρομο της Ελλάδας ευάλωτο σε ανθρώπινο λάθος.

Πολλά από τα όσα συνέβησαν πριν από τη σύγκρουση, στην οποία σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι, παραμένουν ασαφή. Αλλά οι αξιωματούχοι και οι ειδικοί συμφώνησαν σε ένα πράγμα: Εάν ένα σύγχρονο σύστημα ασφαλείας είχε εφαρμοστεί όπως είχε προγραμματιστεί, θα ήταν εντελώς αδύνατο για ένα φορτηγό τρένο να καταλήξει στην ίδια γραμμή με ένα γεμάτο επιβατικό τρένο.

Το σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας κατατάσσεται σταθερά μεταξύ των πιο επικίνδυνων της ηπείρου παρά το γεγονός ότι έχει λάβει κατά την περασμένη δεκαετία 700 εκατομμύρια δολάρια από την ΕΕ για να εκσυγχρονιστεί. Η εγκατάσταση του νέου συστήματος ασφαλείας καθυστέρησε τόσο πολύ που ένας ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος παραιτήθηκε πέρυσι για να διαμαρτυρηθεί για τις «αδικαιολόγητες καθυστερήσεις» όπως αποκάλεσε.

Πλαίσιο: Η Ε.Ε. αναμένει από τα 27 κράτη μέλη του να εφαρμόσουν εξελιγμένες νέες διαδικασίες γνωστές ως Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων έως το τέλος της δεκαετίας. Αυτό το σύστημα παρακολουθεί τα τρένα και παίρνει τον έλεγχο όταν πηγαίνουν πολύ γρήγορα, περνούν από κόκκινα φώτα ή καταλήγουν σε λάθος γραμμές.

Η εφαρμογή του ήταν ασυνεπής σε ολόκληρο το δίκτυο.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα