Top

«Όχι» Μητσοτάκη σε υποχρεωτικούς εμβολιασμούς εκπαιδευτικών

Με εργαστηριακά τεστ στις τάξεις οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί - Πάρτε πίσω για φέτος την ΕΒΕ το μήνυμα Τσίπρα στον πρωθυπουργό.

Parallaxi
όχι-μητσοτάκη-σε-υποχρεωτικούς-εμβ-590974
Parallaxi

«Αποφάσισα ότι δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση» ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ο πρωθυπουργός πριν από λίγο από το βήμα της Βουλής.

«Αν το 70% έχει εμβολιαστεί υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών που δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας ότι «θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη» και κάλεσε τα κόμματα να στείλουμε από κοινού μήνυμα υπέρ του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών ώστε να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι το πρώτο μέλημα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, καθώς για δύο χρονιές η εκπαίδευση λειτούργησε με περιορισμούς λόγω της πανδημίας.

Ενώ η τηλεκπαίδευση, παρά την προσφορά της αυτή την περίοδο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Ειδικότερα για το θέμα του εμβολιασμού εκπαιδευτικών ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε συγκεκριμένα:

«Θα πρέπει όλοι σε αυτή την αίθουσα να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα να εμβολιαστούν.

»Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. ‘Ανω του 70% έχει εμβολιαστεί. Σημαντικός αριθμός δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση. Θα πρέπει να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα σήμα που αυτό εγκυμονεί για την υγεία των εκπαιδευτικών.

Όσοι δεν εμβολιαστούν θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία

»Γνωρίζουμε ότι η πανδημία, το 4ο κύμα αφορά πρώτα και πάνω από όλα τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας. Έχουν ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, απέναντι στην οικογένειά τους και απέναντι στα παιδιά. Η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι εύκολη ύποθεση.

»Θέλω να επαναλάβω την έκκλησή μου στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί να σπεύσουν να το κάνουν.

»Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστουν, είναι βέβαιο ότι θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη.

»Έχει ανοίξει η πλατφόρμα για εφήβους 15-17 ετών και από την Παρασκευή από 12-15 ετών. Είναι μια προσωπική απόφαση, κάθε οικογένεια θα κάνει αυτό που θεωρεί σωστό. Αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα δισταγμό να το εμβολιάσω».

Μεταρρύθμιση

Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο και συνολικά την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε στο γεγονός των 11.700 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι το νομοσχέδιο που θα γίνει νόμος του κράτους, αποτελεί μια μεταρρύθμιση που προσφέρει ανοιχτή γνώση στα παιδια, εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και προσφέρει ανεξαρτησία στη δράση κάθε σχολείου αλλά και λογοδοσία στους συντελεστές του.

«Οι ρυθμίσεις για το νέο σχολείο έρχονται να συμπληρώσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δηλώνουν κυρίως την πολιτική μας επιλογή η οποία είναι και προσωπική μου επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα, να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλους και καταλύτης για τη συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας. Οργανώνει σε σύγχρονα πρότυπα τη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης» είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Σε αυτή την επιχείρηση αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου αξιοποιούνται όλες οι δυνάμεις. Περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Έγιναν για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια έγιναν 11700 μόνιμοι διορισμοί. Σε συνέχεια 4500 προσλήψεων που έγιναν στην ειδική αγωγή», σχολίασε ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:

« Ταυτόχρονα καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγεία, 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες, εργαστήρια, νέος ψηφιακός εξοπλισμός, μαθήματα δεξιοτήτων παντού, επιμόρφωση διδασκόντων και διπλάσια πρότυπα και σχολεία και επαγγελματικά λύκεια. Μόνο φέτος για 4039 θέσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεια κατατέθηκαν παραπάνω από 13.000 μοναδικές αιτήσεις. Στα 6 πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, από την πρώτη φάση ήδη έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων που είχε συμπληρωθεί ολόκληρη τη χρονιά πέρσι».

»Η κοινωνία δεν είναι απλά πια πιο ώριμη από ποτέ για αυτές τις αλλαγές, τις επιζητά με ένταση. Καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθερώσης των εκπαιδευτικών. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Την ανάγκη για διαρκή επιμορφωση των διδασκόντων, την αξιολόγησή τους και ενίσχυση εκπαιδευτικών δομών. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο.

»Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει ανοικτή γνώση στα παιδιά και επιδεικνύει μεγάλη εμπιστοσύνη στους δασκάλους και καθηγητές μας».

Αυτονομία σχολικών μονάδων

Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας ότι η Ελλάδα είναι σήμερα ουραγός καθώς από το 80% των αποφάσεων για τη λειτουργία του σχολείου λαμβάνονται από το υπουργείο παιδείας και όχι από τους διδάσκοντες και το διευθυντή τους.

Με λίγα λόγια, συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης, αυτοί που έχουν λόγο είναι όχι όσοι μοχθούν στις τάξεις αλλά κάποιοι άλλοι από τα γραφεία τους. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο, τόνισε αναφερόμενος στην εισαγωγής της επιλογής του πολλαπλού βιβλίου.

Κέντρο βάρους των αποφάσεων το αυτόνομο σχολείο

Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε τομή του νομοσχεδίου το ότι το κέντρο βάρους των αποφάσεων μεταφέρεται από το υπουργείο Παιδείας στο «αυτόνομο σχολείο» και κάλεσε τα κόμματα να τοποθετηθούν πάνω σε αυτό το ζήτημα κάνοντας λόγο για την ανάγκη διακομματικής συνεννόησης.

Αξιολόγηση η άλλη όψη της αυτονομίας

Η άλλη όψη της αυτονομίας είναι η αξιολόγηση συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης ώστε να υπάρχει πλαίσιο ελέγχου και μια δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων και κατάχρησης μιας θέσης. Συμπλήρωσε ότι η αξιολόγηση είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Σχολική μονάδα και δάσκαλοι και καθηγητές είναι τα δύο επίπεδα που αφορούν την αξιολόγηση, σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Επιμόρφωση

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται και τα αποτελέσματα θα οδηγούν σε επιμόρφωση. Αλλά και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται με βάση την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας. Η ανατροφοδότηση και η αυτοβελτίωση γίνεται κανόνας είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε περιττό να απαντήσει στην κριτική της αντιπολίτευσης κατά της αξιολόγησης και επικαλέστηκε δημοσκοπικά στοιχεία λέγοντας ότι οι πολίτες στην πλειοψηφία τους μεταξύ αυτών και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ της αξιολόγησης.

Ο διευθυντής του σχολείου και ο σχολικός σύμβουλος μπορούν να αξιολογούν την διδακτική και επιστημονική επάρκεια ενός εκπαιδευτικού, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και ανέφερε ότι οι σύμβουλοι εκπαίδευσης αυξάνονται 800 και προσλαμβάνονται 500 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.

Δεν είναι ελιτισμός η στήριξη της κατάρτισης

Ζητώ να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολλακεύουν τα αυτιά αλλά καίνε τα μυαλά ανέφερε ο πρωθυπουργός λέγοντας ότι δεν είναι ελιτισμός η στήριξη της κατάρτισης για να υπάρχουν καταρτισμένοι τεχνίτες. Συμπλήρωσε δε ότι είναι λαϊκισμός να ψαρεύει κανείς σε ένα πανεπιστήμιο δήθεν για όλους αλλά με μέλλον για κανέναν.

Δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδη βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια κ. Τσίπρα συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης ενώ συμπλήρωσε ότι δεν γίνεται να μην έχουν λόγο για τον αριθμό των φοιτητών που θα δέχονται τα ίδια τα Ιδρύματα.

Τέλος, ξανασκεφτείτε την τόσο άτοπη υπόσχεση που εκτοξεύσατε κ. Τσίπρα, πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας ότι η αναδρομική κατάργηση της ΕΒΕ στα πανεπιστήμια είναι κατάφωρη αδικία για την επόμενη γενιά, ενώ κατηγορήσε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει ψηφοθηρική λογική.

Συμβουλή αλά Μπερλινγκουέρ

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για τολμηρή μεταρρύθμιση, συμπληρώνοντας ότι η πολιτεία κάνει ένα καθοριστικό αποφασιστικό βήμα για το σχολείο του 21ου αιώνα και ζήτησε την υποστήριξη όλων για να γίνει πράξη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τα κόμματα να χαμηλώσουν τους τόνους λέγοντας ότι το νομοσχέδιο διαπνέεται από προοδευτικό πνεύμα και απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε τον Ενρίκο Μπερλιγκουέρ για να συμβουλεύσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ξεφύγει από την απόλυτη άρνηση χωρίς όπως είπε να βλέπει τι ακριβώς αρνείται.

Τσίπρας: Πάρτε πίσω την ελάχιστη βάση εισαγωγής – Η κυβέρνηση έχει κάνει deal με τα ιδιωτικά κολέγια

Ο πρωθυπουργός δεν μίλησε για την ουσία του νομοσχεδίου είπε ξεκινώντας την ομιλία του ο Αλέξης Τσίπρας λέγοντας ότι χιλιάδες νέα παιδιά βρίσκονται σε σκληρό δίλημμα -ενώ θα είχαν προοπτική ένταξης στο δημόσιο πανεπιστήμιο χωρίς την ελάχιστη βάση εισαγωγής- να βρουν χρήματα για ένα πανεπιστήμιο στο εξωτερικό ή αν θα πανε σε κάποιο κολέγιο αμφιβόλου αξίας.

Μπογδάνος και Μπερλιγκουέρ

«Ο κ. Μητσοτάκης υλοποιεί μια πολιτική ρητορικής Μπογδάνου και ήρθε εδώ να μιλήσει για Μπερλιγκουέρ» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας προς τον πρωθυπουργό:

«Θα δώσετε απαντήσεις. Σας εγκαλώ εδώ και μήνες για την ελάχιστη βάση εισαγωγής και δεν απαντάτε. Έρχεστε εκ των υστέρων και μας κουνάτε το δάχτυλο. Είναι μείζον και θα ασχοληθώ αποκλειστικά με αυτό σήμερα. Θα βρω χρόνο άλλη φορά να μιλήσω για την πανδημία και το φιάσκο της διαχείρισής σας και την ισονομία που δεν τηρείτε. Αλλά τώρα θα μιλήσουμε για το μείζον θέμα που απασχολεί χιλιάδες οικογένειες.

Ο μεγαλύτερος κόφτης από την ίδρυση του ελληνικού πανεπιστημίου

»Είστε η μοναδική κυβέρνηση που αλλάξατε το σύστημα εισαγωγής και το εφαρμόσατε την ίδια χρόνια. Πολλές κυβερνήσεις το αλλάξανε στο παρελθόν αλλά δώσανε τράτο εφαρμογής. Και εσείς το κάνατε στην πιο δύσκολη χρονιά για τις ελληνικές οικογένειες και βάζετε κόφτη σε πάνω από 20.000 μαθητές» είπε ο κ. Τσίπρας.

«Από την ίδρυση του ελληνικού πανεπιστημίου η μεγαλύτερη μείωση εισακτέων σε μια χρονιά που οι μαθητές δεν μπορούσαν να συναντήσουν τους συμμαθητές τους και βρίσκονταν σε καραντίνα. Γιατί επιλέξατε αυτή τη χρονιά;» διερωτήθηκε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης συμπληρώνοντας:

Είστε παιδιά των κολεγίων

«Αλλά είχατε φροντίσει να έρθει εδώ η υπουργός σας πιο πριν να εξισώσει τους τίτλους των ιδιωτικών κολεγίων με τα πτυχία των πανεπιστημίων. Ο πόνος σας δεν είναι η μεταρρύθμιση (στα ιδιωτικά κολέγια δεν βάλατε βάση εισαγωγής). Συμπεραίνω ότι πέραν της ιδεολογικής εμμονής έχετε άγνοια για το τι σημαίνει πανεπιστήμιο δημόσιο και πανελλαδικές εξετάσεις γιατί είστε παιδιά των κολεγίων.

»Δεν γνωρίζετε καν τι σημαίνει να δίνεις μέσα σε δύο χρόνια από την ικμάδα των δυνάμεών σου, έφηβος γαρ, και πρέπει να κριθούν σε τρεις ώρες. Και έρχεστε και κουνάτε το δάχτυλο σε μένα και μιλάτε για λαϊκισμό. Τι είναι λαϊκισμός; Να σπουδάζουν τα παιδιά ανεξάρτητα από τις οικονομικές τους δυνατότητες».

Δόλος και συναλλαγή

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για δόλο, δολοπλοκία και συναλλαγή της κυβέρνησης με ιδιωτικά κολέγια με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και τη συνολική κυβερνητική πολιτική λέγοντας ότι η κυβέρνηση κόβει μέχρι και άριστους μαθητές.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Τσίπρας διάβασε μια επιστολή μαθήτριας, της Ελένης από το γενικό λύκειο του Αγρινίου όπου αποκλείστηκε από την εισαγωγής της στη μεταφραστική σχολή του Ιονίου Πανεπιστημίου, ενώ είχε γενική βαθμολογία πάνω από 17 επειδή δεν έγραψε καλά στα γαλλικά τα οποία ωστόσο δεν διδάχτηκε ποτέ στο σχολείο και επί δύο χρόνια πλήρωνε φροντιστήρια.

«Αφήστε την αντιπολίτευση. Τι απαντάτε στην Ελένη; Ζείτε σε μια γυάλα επειδή σας αποθεώνουν τα ΜΜΕ. Γιατί επιμένετε σε αυτό το έκτρωμα;» υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας.

Deal με ιδιωτικά συμφέροντα και εχθρότητα προς τους νέους

Φέρατε μια αύξηση 0,5 την ημέρα, ένα κουλούρι την ημέρα για να εξυπηρετήσετε συμφέροντα. Φέρνετε το ασφαλιστικό που φέρνει τρύπα στο δημόσιο χρέος και τα ασφαλιστικά ταμεία με μοναδικό στόχο να εξυπηρετήσετε ιδιωτικά συμφέροντα. Το ίδιο κάνετε και στην παιδεία. Γιατί το κάνετε; Έχετε απολύτως ταξική προσέγγιση, συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για deal της κυβέρνησης με ιδιωτικά συμφέροντα αλλά και μια ιδιαίτερη εχθρότητα προς τους νέους.

«Πάρτε πίσω έστω για φέτος την ελάχιστη βάση εισαγωγής που στερεί τα όνειρα και το μεράκι για χιλιάδες νέα παιδιά σήμερα. Η αποκατάσταση μιας αδικίας είναι αποκατάσταση του κράτους δικαίου» είπε ο κ. Τσίπρας επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή του για κατάργηση της Ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

Θα σεβαστούμε τη μείωση των εισακτέων

Ωστόσο ο κ. Τσίπρας κατέληξε σε ότι αφορά τον αριθμό των εισακτέων πως και μια επόμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «θα σεβαστούμε τις 77.000 θέσεις που θεσπίσατε αλλά ούτε μια θέση δεν θα μείνει κενή και δεν θα κρυφτούμε πίσω από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων».

Παράλληλα είπε πως θα ανοίξει παράλληλο μηχανογραφικό για τους αποφοίτους του 2021, ενώ για τους υποψήφιους που εισήχθησαν σε τμήμα όχι της επιλογής τους θα δοθεί περιθώριο μεταγραφής.

Ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για πράξη αποκατάστασης δικαιοσύνης, τονίζοντας πως ότι είναι δίκαιο θα πρέπει να γίνεται πράξη, ενώ μίλησε για δέσμευση και σχεδιασμό ώστε να διπλασιαστεί η χρηματοδότηση στο πανεπιστήμιο και τον αριθμό των εκπαιδευτικών στα πανεπιστήμια.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα