Οι αποφασισμένοι, οι διστακτικοί και εκείνοι της τελευταίας στιγμής για Χριστούγεννα

Προκρατήσεις, αλλά χωρίς προκαταβολές στα καταλύματα δημοφιλών προορισμών ενόψει Χριστουγέννων.

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
οι-αποφασισμένοι-οι-διστακτικοί-και-ε-852986
Ραφαήλ Γκαϊδατζής
Πηγή: Unsplash

Λιγότερες από 20 ημέρες μας χωρίζουν από τα φετινά Χριστούγεννα και οι δημοφιλείς προορισμοί της χώρας έχουν φορέσει ήδη τα γιορτινά τους και περιμένουν να αποκτήσουν ξανά «ζωντάνια» μετά την περσινή, εφιαλτική, για τον τουριστικό κλάδο εορταστική περίοδο εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων.

Η αύξηση των κρουσμάτων σε χώρες του εξωτερικού και οι περιορισμοί που τίθενται σε ισχύ τις τελευταίες ημέρες έχουν βάλει αρκετούς Έλληνες σε δεύτερες σκέψεις ως προς την πραγματοποίηση ταξιδιών σε άλλοτε δημοφιλείς εορταστικούς προορισμούς, στρέφοντας έτσι το ενδιαφέρον τους στο εσωτερικό.

Εάν θέλαμε να σκιαγραφήσουμε το προφίλ των ανθρώπων που σκέφτονται να περάσουν μακριά από το σπίτι τους τα φετινά Χριστούγεννα, να αλλάξουν τον χρόνο σε ένα ειδυλλιακό μέρος ή να πραγματοποιήσουν μια μίνι απόδραση για την αργία των Θεοφανίων, τότε θα τους χωρίζαμε σε τρεις κατηγορίες, σύμφωνα με τα όσα σημειώνουν άνθρωποι του τουριστικού κλάδου.

Σε αυτούς που είναι αποφασισμένοι να ταξιδέψουν τις φετινές γιορτές, σε εκείνους που θέλουν αλλά διστάζουν και τέλος σε εκείνους που θα το αποφασίσουν την τελευταία στιγμή.

Όσον αφορά την πρώτη κατηγορία αυτή αποτυπώνεται ήδη στις πρώτες κρατήσεις που έχουν σημειώσει στα συστήματα τους ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς της εποχής.

Η Καστοριά είναι μια από τις πόλεις που φαίνεται να κερδίζουν το στοίχημα της προσέλκυσης Ελλήνων τουριστών από διάφορες περιοχές της Β. Ελλάδας και όχι μόνο. Οι προκρατήσεις που υπάρχουν μέχρι στιγμής ξεπερνούν το 80%, ποσοστό που αναμένουν οι άνθρωποι των ξενοδοχείων του νομού να ανέβει και άλλο τις επόμενες ημέρες.

Σταθερά στις προτιμήσεις του κοινού φαίνεται να παραμένουν και τα ορεινά της Πιερίας και Πέλλας. Μπορεί τα χιόνια να μην έχουν πέσει ακόμη και να μην προβλέπεται άμεσα… άσπρη μέρα στον ορίζοντα, ωστόσο αρκετοί είναι ήδη εκείνοι που έχουν φροντίσει να κλείσουν κάποιο δωμάτιο.

Άνω του 60% κινείται για την ώρα και η πληρότητα των ξενοδοχείων σε άλλους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, όπως τα Ιωάννινα, η Αρκαδία, η Μαγνησία, η Ήπειρος και η Αράχωβα, μέρη δηλαδή που παραδοσιακά συγκεντρώνουν κόσμο την περίοδο των εορτών.

Ναι μεν, αλλά…

Οι διστακτικοί, για την ώρα, επίδοξοι ταξιδιώτες, είναι που τελικά θα κρίνουν την τελική εικόνα που θα παρουσιάσουν ως προς τις πληρότητες τα ξενοδοχεία και τα σαλέ τις επόμενες εβδομάδες.

Και αυτό γιατί πολλοί είναι εκείνοι που σε διάφορα ξενοδοχεία της χώρας έχουν φροντίσει ήδη να προχωρήσουν στην προκράτηση κάποιου δωματίου πριν οι τιμές ανέβουν όσο πλησιάζουμε προς τις γιορτές, αλλά το ενδιαφέρον τους παραμένει στα λόγια, καθώς δεν συνοδεύεται από την κατάθεση κάποιας προκαταβολής.

Άνθρωποι του κλάδου θεωρούν φυσιολογική την εξέλιξη αυτή καθώς θεωρούν ότι η κατάσταση με την πανδημία είναι ρευστή και κάποιοι διστάζουν να δεσμευτούν στέλνοντας χρήματα από τώρα και εν τέλει δεν πραγματοποιήσουν το ταξίδι που σχεδίαζαν.

Περιμένουν στο ακουστικό τους

Έτσι, με βάση αυτό το κλίμα που έχει διαμορφωθεί, οι ξενοδόχοι ποντάρουν πολλά στους ταξιδιώτες της «τελευταίας στιγμής». Εκείνους δηλαδή που όπως φαίνεται θα επιλέξουν πού και πότε θα ταξιδέψουν «ζυγίζοντας» τα δεδομένα ανάλογα και με την πορεία των κρουσμάτων σε συγκεκριμένους νομούς που σχεδιάζουν να επισκεφτούν.

Η επόμενη εβδομάδα (το αργότερο μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου) θα δώσει μια ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα κινηθούν φέτος τα πράγματα, σημειώνουν ιδιοκτήτες ξενοδοχείων που ευελπιστούν πάντως ότι το ενδιαφέρον θα μετουσιωθεί σε πράξη και θα δουν τα καταλύματα τους να γεμίζουν ξανά.

Για πού ετοιμάζουν χριστουγεννιάτικες βαλίτσες οι Θεσσαλονικείς

Γιατί δεν μπορούμε να μιλάμε για 100% πληρότητα

Αρκετοί πάντως ξενοδόχοι σημειώνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε φέτος για αριθμούς επισκεπτών και κρατήσεων που θα παραπέμπουν στις εορταστικές περιόδους προ covid.

Ακόμα και αν σε ορισμένες περιοχές η πληρότητα φτάσει το 100%, τονίζουν ότι θα πρόκειται επί της ουσίας για ένα… εικονικό sold out, αφού στο συγκεκριμένο ποσοστό θα πρέπει να συμπεριλάβει κανείς και για το πόσα ξενοδοχεία, ξενώνες, ενοικιαζόμενα δωμάτια, δεν λειτουργούν πλέον εξαιτίας της πανδημίας.

Το μυαλό και η τσέπη

Πάντως οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και οι άνθρωποι του τουριστικού κλάδου θεωρούν ότι πέρα από θέμα ψυχολογίας για το αν θα επιλέξει να ταξιδέψει κάποιος σε μια περίοδο που τα κρούσματα παραμένουν υψηλά, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το οικονομικό κομμάτι.

Τιμές που φυσικά διαμορφώνονται ανάλογα με τον τόπο και τον χώρο που θα επιλέξει κάποιος για να ταξιδέψει ή να μείνει, από τις έξτρα παροχές που αναζητεί και φυσικά τις ημέρες διαμονής.

Στους δημοφιλείς προορισμούς, οι τιμές ξεκινάνε ακόμα και από 40 ευρώ και τμηματικά ανεβαίνουν στα 60-70 ευρώ για μια διανυκτέρευση. Όπως είναι φυσικό, ανάλογα με το τι ζητάει ο καθένας τότε και η τιμή αυξάνεται.

Άνθρωποι του κλάδου πάντως σημειώνουν ότι οι τιμές οι φετινές θα παραμείνουν στα επίπεδα του 2019, για όσους θέλουν να κάνουν τον προϋπολογισμό τους.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα