Οι «μυστικοί» επιβάτες κρίνουν την κατάσταση στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης
Βελτιωμένη η κατάσταση στις μαζικές μεταφορές, μεγαλύτερο πρόβλημα η καθαριότητα των λεωφορείων, τα συμπεράσματα του ΟΣΕΘ
Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα για τις μαζικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με Έρευνα Αξιολόγησης της εμπειρίας από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Οκτώβριο του 2022 από μεγάλη εταιρεία ερευνών με τη μέθοδο των μυστικών επισκέψεων σε λεωφορεία αστικών συγκοινωνιών του πολεοδομικού συγκροτήματος. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγες ημέρες 330 μυστικές επισκέψεις σε 33 επιλεγμένες λεωφορειακές γραμμές τόσο του ΟΑΣΘ όσοι και των ιδιωτών εκμισθωτών της συγκοινωνίας (σύμπραξη τεσσάρων ΚΤΕΛ), εκ των οποίων 9 γραμμές κινούνται από τα ανατολικά της πόλης, 5 από το κέντρο και 19 από δυτικά. Η έρευνα στόχευε στην αξιολόγηση ποιοτικών χαρακτηριστικών των δημοσίων συγκοινωνιών με την εξέταση 10 δεικτών της κατάστασης του συστήματος Δ.Σ. (παρακάτω πίνακας). Πραγματοποιήθηκαν συνολικά δέκα (10) αξιολογήσεις για κάθε γραμμή και δόθηκαν ποσοστιαίες βαθμολογίες σε κάθε ποιοτικό δείκτη.
Ως άριστη κρίθηκε από τους ερευνητές η συνολική εικόνα του προσωπικού, των συνθηκών οδήγησης αλλά και της ασφάλειας μέσα στο λεωφορείο. Ο δείκτης υγειονομικής προστασίας κρίθηκε ως σχετικά χαμηλός για τους οδηγούς και σε καλύτερο επίπεδο για τους επιβάτες υγειονομικής προστασίας κρίθηκε ως σχετικά χαμηλός για τους οδηγούς και σε καλύτερο επίπεδο για τους επιβάτες.
Αρκετά καλύτερη είναι η κατάσταση των οχημάτων στα δυτικά και πιο ικανοποιητική εμφανίζεται η αξιολόγηση στα ανατολικά. Σχετικά επιβαρυμένες εμφανίζονται κάποιες γραμμές του κέντρου ως προς την κατάσταση και καθαριότητα των οχημάτων, ενώ ο συνωστισμός αξιολογείται ως εντονότερος εντός του οχήματος από ότι στις στάσεις. Η πληροφόρηση εντός οχήματος φαίνεται να παρουσιάζει κάποια προβλήματα, καθώς οι πινακίδες τηλεματικής αρκετών οχημάτων (κυρίως των ΚΤΕΛ) είναι εκτός λειτουργίας και η πληροφορία περιορίζεται στην ηχητική αναγγελία, όπου είναι διαθέσιμη.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας υπήρξαν καταρχήν ενθαρρυντικά και ο συνολικός (συγκεντρωτικός) δείκτης αξιολόγησης του συστήματος υπολογίστηκε λίγο κάτω από το 90%, κάτι που μας ικανοποιεί, αλλά μας δίνει ευθύνες να συνεχίσουμε την προσπάθεια, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, καταλήγοντας ότι «πρέπει να διορθώνονται όποιες αδυναμίες εντοπίζονται στους δείκτες και τα θέματα της υγειονομικής προστασίας, του συνωστισμού και της πληροφόρησης εντός οχήματος, σε συνεργασία με τους παρόχους. Οι έρευνες του ΟΣΕΘ θα συνεχιστούν σταθερά αφού τα στοιχεία τους αποτελούν πολύτιμο υλικό τόσο για την οργάνωση και διαχείριση των δρομολογίων όσο και τη διαρκή βελτίωση της υπηρεσίας προς τον μετακινούμενο πολίτη της Θεσσαλονίκης».
Αρκετά καλύτερη είναι η κατάσταση των οχημάτων στα δυτικά και πιο ικανοποιητική εμφανίζεται η αξιολόγηση στα ανατολικά. Σχετικά επιβαρυμένες εμφανίζονται κάποιες γραμμές του κέντρου ως προς την κατάσταση και καθαριότητα των οχημάτων, ενώ ο συνωστισμός αξιολογείται ως εντονότερος εντός του οχήματος από ότι στις στάσεις. Η πληροφόρηση εντός οχήματος φαίνεται να παρουσιάζει κάποια προβλήματα, καθώς οι πινακίδες τηλεματικής αρκετών οχημάτων (κυρίως των ΚΤΕΛ) είναι εκτός λειτουργίας και η πληροφορία περιορίζεται στην ηχητική αναγγελία, όπου είναι διαθέσιμη.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας υπήρξαν καταρχήν ενθαρρυντικά και ο συνολικός (συγκεντρωτικός) δείκτης αξιολόγησης του συστήματος υπολογίστηκε λίγο κάτω από το 90%, κάτι που μας ικανοποιεί, αλλά μας δίνει ευθύνες να συνεχίσουμε την προσπάθεια, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, καταλήγοντας ότι «πρέπει να διορθώνονται όποιες αδυναμίες εντοπίζονται στους δείκτες και τα θέματα της υγειονομικής προστασίας, του συνωστισμού και της πληροφόρησης εντός οχήματος, σε συνεργασία με τους παρόχους. Οι έρευνες του ΟΣΕΘ θα συνεχιστούν σταθερά αφού τα στοιχεία τους αποτελούν πολύτιμο υλικό τόσο για την οργάνωση και διαχείριση των δρομολογίων όσο και τη διαρκή βελτίωση της υπηρεσίας προς τον μετακινούμενο πολίτη της Θεσσαλονίκης».