ΑΑΔΕ: Στα δίχτυα της εφορίας, influencer για συστηματική φοροδιαφυγή

Πόσα παίρνουν για ένα post - Τι ανέφερε ο διοικητής της ΑΑΔΕ για τους ελέγχους

Parallaxi
ααδε-στα-δίχτυα-της-εφορίας-influencer-για-συστ-1076508
Parallaxi

«Λαβράκια» φαίνεται πως βγάζουν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ στους influencers προκειμένου να παταχθεί η φοροδιαφυγή, όπως προκύπτει σημερινές δηλώσεις του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής, Γιώργου Πιτσιλή.

Αναλυτικότερα, μιλώντας στον ρ/σ «Παραπολιτικά 90,1», αρχικά ο κ. Πιτσιλής ανέφερε ότι γίνεται παρακολούθηση της φοροδιαφυγής και μέσω των social media. «Χρησιμοποιούμε τα social media εδώ και καιρό, ούτως ή άλλως χρησιμοποιούμε εδώ και καιρό αυτές τις πληροφορίες. Υπάρχει ομάδα που ασχολείται ειδικά με αυτά τα θέματα», είπε.

Μάλιστα, όπως αποκάλυψε, εντοπίστηκε Influencer που διέφευγε συστηματικά. «Υπέβαλε δηλώσεις συμμόρφωσης. Έκανε δήλωση, δηλαδή, με την οποία συμφώνησε με το αποτέλεσμα των ελέγχων σε βάρος του.

Επίσης, ο κ. Πιτσιλής τόνισε ότι υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις που αυτή τη στιγμή ελεγκτικά είναι σε εξέλιξη. «Θα πούμε περισσότερα όταν είναι κατάλληλος ο χρόνος», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι λίγοι οι influencers. Φαίνεται ότι η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους followers έχει ο καθένας αυτό για εμάς είναι μια πληροφορία, η οποία μας βοηθάει να κάνουμε αυτό που λέμε έμμεση τεχνική ελέγχου», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση, αν θα ερευνηθούν όλοι οι επώνυμοι influencers που πουλάνε αντικείμενα μέσω των social media, ο διοικητής της ΑΑΔΕ είπε:

«Όπως ελέγχουμε και άλλες κατηγορίες θα ελέγξουμε και αυτή. Υπάρχουν υποθέσεις σε εξέλιξη. Δεν θέλω να εστιάσουμε σε μια κατηγορία φορολογουμένων, το φάσμα είναι ευρύ. Αυτό είναι μια αγορά η οποία όσο πάει γίνεται όλο και πιο εμφανής και ρυθμισμένη και αποκτούμε και εμείς πάρα πολύ πληροφορία πια. Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό στους ελέγχους μας να πηγαίνουμε διαβασμένοι πρέπει αν φύγουμε από το μοντέλο του «βγαίνω παγανιά και ότι βρω». Πρέπει όταν χτυπάμε μια πόρτα να ξέρουμε από πριν ποια πόρτα είναι αυτή που χτυπάμε και τι πάμε να βρούμε».

Το ηχητικό της συνέντευξης Πιτσιλή:

Έλεγχοι στους influencers και για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές

Παράλληλα με τους ελέγχους κατά της φοροδιαφυγής, οι influencers βρίσκονται στο μικροσκόπιο και για τις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν στους λογαριασμούς στα social media.

Συγκεκριμένα, τις επόμενες εβδομάδες το υπουργείο Ανάπτυξης ξεκινά ελέγχους με σκοπό την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές τακτικές.

Ο στόχος των ελέγχων είναι διττός:

  • Πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία
  • Δεύτερον, να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Ο… τιμοκατάλογος των influencers – Πόσα χρεώνουν το ένα post

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι influencers λαμβάνουν αμοιβές ανάλογα με τους followers τους:

  • Followers έως 100.000: 400 ευρώ ανά post,
  • Followers από 100.000 – 500.000: 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post,
  • Followers από 500.000 – 1.000.000: 5.000 έως 10.000 ανά post,
  • Followers πάνω από 1.000.000: 10.000 και πάνω ευρώ ανά post.

Οι Έλληνες με τους περισσοτέρους followers:

  • Άκης Πετρετζίκης: 1.800.000 followers,
  • Κώστας Τσιμίκας: 1.800.000 followers,
  • Ελένη Μενεγάκη: 1.300.000 followers,
  • Ελένη Φουρέιρα: 1.300.000 followers,
  • Ανδρέας Γεωργίου: 1.200.000 followers,
  • Ιωάννα Τούνη: 1.100.000 followers,
  • Αλέξανδρος Κοψιάλης: 1.100.000 followers,
  • Αθηνά Οικονομάκου: 1.000.000 followers,
  • Φαίη Σκορδά: 1.000.000 followers,
  • Κωνσταντίνος Αργυρός: 997.000 followers,
  • Σάκης Τανιμανίδης: 995.000 followers,
  • Σάκης Ρουβάς: 939.000 followers.

πηγή ieidiseis

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα