Ελληνικά ξενοδοχεία: Μειώθηκε η πληρότητα, αυξήθηκαν οι τιμές και τα έσοδα για το 2023

Ποιες οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού;

Parallaxi
ελληνικά-ξενοδοχεία-μειώθηκε-η-πληρό-869282
Parallaxi

Σύμφωνα με τα στοιχεία αναφορικά με τις αποδόσεις των ξενοδοχείων που συλλέγει η εταιρία GBR Consulting, η ανάκαμψη των επιπέδων πληρότητας στα αθηναϊκά ξενοδοχεία διακόπηκε το 2023, με τη ζήτηση για την Αθήνα να βρίσκεται σε επίπεδα ρεκόρ. Οι τιμές των δωματίων, ωστόσο, αυξήθηκαν σημαντικά από τον Ιούνιο του 2022.

Η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,5% σε ετήσια βάση, το 2023, έναντι του 2019, ενώ η μέση ημερήσια τιμή (ADR) βελτιώθηκε κατά 29%, με αποτέλεσμα τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) να αυξηθούν κατά 27%.

Στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, η πληρότητα παρέμεινε συνολικά κάτω από τα επίπεδα του 2019, αλλά η ADR βελτιώθηκε σημαντικά. Ειδικότερα, η πληρότητα μειώθηκε κατά 4,2%, ενώ η ADR βελτιώθηκε κατά 25%. Το RevPAR, ως εκ τούτου, κατέγραψε αύξηση 19,7%.

Τα παραθεριστικά ξενοδοχεία κατέγραψαν ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα πληρότητας, τόσο κατά την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου 2023, όσο και Απριλίου – Οκτωβρίου 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Μόνο τον Απρίλιο του 2023 σημειώθηκε σημαντική μείωση λόγω της αύξησης των διαθέσιμων δωματίων, αλλά με τα ίδια επίπεδα ζήτησης όπως ένα χρόνο νωρίτερα.

Η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,8%, αλλά οι συνολικές πωλήσεις ανά κατειλημμένο δωμάτιο αυξήθηκαν σημαντικά κατά 45%, σε ετήσια βάση. Κατά συνέπεια, οι συνολικές πωλήσεις ανά διαθέσιμο δωμάτιο βελτιώθηκαν κατά 42%.

Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού

Ο ελληνικός τουρισμός κατέγραψε το 2023 μια χρονιά ρεκόρ ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019. Οι διεθνείς αφίξεις σε ετήσια βάση έως τον Νοέμβριο 2023, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019 αυξήθηκαν κατά 4%, φθάνοντας τα 32 εκατομμύρια, ενώ οι διεθνείς εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 12% στα 19,4 δισ. ευρώ, εξαιρουμένων των εισπράξεων από κρουαζιέρες. Οι εισπράξεις από κρουαζιέρα ανήλθαν σε 699 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 40%, σε σχέση με το 2019, οπότε οι συνολικές ταξιδιωτικές εισπράξεις ξεπέρασαν για πρώτη φορά το επίπεδο των 20 δισ. ευρώ.

Όπως επισημαίνει η GBR Consulting, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις τον Αύγουστο του 2023 μειώθηκαν κατά 4%, σε σύγκριση με το 2019, γεγονός που εξηγείται από τις υψηλές θερμοκρασίες και τις πυρκαγιές, ιδίως αυτή στη Ρόδο, που κατέστρεψε το 14,5% της συνολικής επιφάνειας του νησιού. Ενώ για την υπόλοιπη τουριστική περίοδο, που διαρκεί από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο, οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις κατέγραψαν αύξηση.

Μεταξύ των κυριότερων αγορών προέλευσης, το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσε την καλύτερη επίδοση με αύξηση στις διεθνείς αφίξεις κατά 31% και 30% όσον αφορά τις ταξιδιωτικές εισπράξεις σε ετήσια βάση έως τον Νοέμβριο 2023, έναντι του 2019.

Ο αριθμός των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ αυξήθηκε από 1,1 εκατ. το 2019 σε 1,4 εκατ., δηλαδή κατά 19%.

Η αύξηση των διεθνών αφίξεων αποδίδεται στην αύξηση κατά 13% των διεθνών επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια, καθώς οι οδικές αφίξεις μειώθηκαν κατά 15% το 2023, σε σύγκριση με το 2019.

Οι διεθνείς αφίξεις στα αεροδρόμια αυξήθηκαν από 23,6 εκατ. το 2019 σε 26,6 εκατ. το 2023. Μόνο το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας αντιπροσωπεύει το 25% αυτής της αύξησης των 3 εκατομμυρίων, ακολουθούμενο από τα αεροδρόμια της Κέρκυρας, της Ρόδου, των Χανίων, του Ηρακλείου, της Σαντορίνης, της Κω και της Ζακύνθου. Αυτά τα 8 αεροδρόμια ήταν υπεύθυνα για το 90% της καταγεγραμμένης αύξησης.

Σε σύγκριση με τους κύριους ευρωπαϊκούς προορισμούς, η Ελλάδα κέρδισε μερίδιο αγοράς το 2023, σε σύγκριση με το 2019, όπως και η Πορτογαλία και η Τουρκία με βάση τις διεθνείς αφίξεις έως τον Οκτώβριο.

Συνολικά οι χώρες αυτές προσέλκυσαν μέχρι τον Οκτώβριο 279,2 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις, παρουσιάζοντας μείωση 0,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Η Πορτογαλία σημείωσε την καλύτερη επίδοση με αύξηση 11,0%, ακολουθούμενη από την Τουρκία με 6,3% και την Ελλάδα με 4,1%.

Στον αντίποδα, οι διεθνείς αφίξεις μειώθηκαν κατά 11,4% στην Ιταλία, με αποτέλεσμα σημαντική απώλεια μεριδίου αγοράς, ενώ το μερίδιο αγοράς της Κροατίας μειώθηκε ελαφρώς λόγω της μείωσης των διεθνών αφίξεων κατά 2,6%.

Πηγή: money-tourism.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα