Έρχονται αυξήσεις έως 8%, στα διόδια, από το 2024
Μετά από συμφωνία κυβέρνησης και παραχωρησιούχων – Οι εταιρίες ζητούσαν αθροιστική άυξηση που θα ξεπερνούσε το 14%
Σε συμφωνία φαίνεται πως οδηγούνται η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ και οι παραχωρησιούχοι σχετικά με τις αυξήσεις διοδίων καθώς, όπως λένε πληροφορίες, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, υπήρξε συμβιβασμός για μονοψήφια αύξηση των τιμών των διοδίων, που θα κινηθεί στο εύρος του 6-8%, και θα ισχύσει από το 2024.
Παρά το γεγονός ότι η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων αποτελεί συμβατικό δικαίωμα των παραχωρησιούχων, το ζήτημα που τέθηκε επί τάπητος ήταν να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από αυξήσεις που θα έφταναν ως και το 14%.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας είχαν εμφανιστεί αδιάλλακτες για αυξήσεις εντός του 2023, που θα μπορούσαν να φτάσουν και στο 12%. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%
Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τελών διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης. Έχουν υπάρξει χρονιές, μέσα στην οικονομική κρίση, που είχαμε δει ακόμα και μειώσεις. Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι, όπως γίνεται συνήθως, μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Υπενθυμίζεται πως στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).