Γιατί πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος επέστρεψαν 20.000 ευρώ σε καταναλωτές

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Parallaxi
γιατί-πάροχοι-ηλεκτρικού-ρεύματος-επ-1113859
Parallaxi

Σε ανακοίνωση του, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) αναφέρει πως πραγματοποιήθηκαν επιστροφές ύψους 20.000 ευρώ από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας προς καταναλωτές και 28.000 από καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση του ΚΕ.Π.ΚΑ και τα ποσά:

Στις 27 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε, η τακτική απολογιστική γενική συνέλευση των μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ο διοικητικός και οικονομικός απολογισμός του ΚΕ.Π.ΚΑ., για το 2023, εγκρίθηκαν, ομόφωνα.

Πιστεύουμε ότι ο απολογισμός μας είναι πλούσιος. Οι παρακάτω αριθμοί αποδεικνύουν την καθημερινή παρουσία της οργάνωσής μας, τη δράση μας και τους αγώνες μας, για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών:

Δεχτήκαμε 3.133 επιστολές, τις οποίες επεξεργαστήκαμε, αξιοποιήσαμε, ή σχολιάσαμε και απαντήσαμε.

Αποστείλαμε 2.683 επιστολές, με παρεμβάσεις, καταγγελίες, προτάσεις, για επίλυση προβλημάτων της αγοράς, σε διάφορους φορείς, όπως: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ελληνική Κυβέρνηση, Ανεξάρτητες Αρχές, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Επιτροπές, Οργανισμούς, κ.λπ.

Ασχοληθήκαμε, με 90 θέματα.

Εκπροσωπήσαμε τους καταναλωτές, σε 163 συνεδριάσεις, ημερίδες, εκδηλώσεις φορέων, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Ήμασταν ομιλητές, σε 16 εκδηλώσεις

Συναντηθήκαμε με 19 φορείς.

Εκδώσαμε 64 δελτία τύπου.

Εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 1.250 μικρούς και ενήλικες καταναλωτές.

Αναλάβαμε πρωτοβουλίες και δράση, για 44 ειδικά θέματα. Πρέπει να τονίσουμε ότι κάθε ειδικό θέμα απαίτησε μια σειρά παρεμβάσεων και επιστολών.

Λάβαμε μέρος, σε 19 έρευνες.

Διαχειριστήκαμε 2.802 ερωτήματα – παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών.

Με την παρέμβασή μας, τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν 87.157,50 ευρώ.

Δόθηκαν 118 συνεντεύξεις και καταχωρήσεις, σε τηλεοπτικούς σταθμούς, σε ραδιόφωνα, σε εφημερίδες και περιοδικά (59 τηλεοπτικές, 54 ραδιοφωνικές εκπομπές, 5 συνεντεύξεις σε πρακτορεία τύπου και ηλεκτρονικά κανάλια) και πετύχαμε 692 καταχωρήσεις δελτίων τύπου μας, σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.

Η σημαντικότερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., σε όλους τους καταναλωτές (όχι μόνο στα μέλη) είναι η παρέμβασή μας, για τη δημιουργία, συμπλήρωση, ή αλλαγή της νομοθεσίας, που προστατεύει τους καταναλωτές, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αυτή η δράση μας, μας βοηθάει στο να πετυχαίνουμε σημαντικά αποτελέσματα, προς άμεσο όφελος των καταναλωτών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποια παραδείγματα:

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 87.157.50 ευρώ. Αναλυτικά από:

-Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 28.379,42 ευρώ

-Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 19.419,72 ευρώ

-Επιστροφές χρεώσεων από δημόσιες υπηρεσίες: 9.308,32 ευρώ

-Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 7.267,36 ευρώ

-Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.234,68 ευρώ

-Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 6.148 ευρώ

-Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 5.390,40 ευρώ

-Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.658,1. ευρώ

-Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.000 ευρώ

-Επιστροφές χρεώσεων από υπηρεσίες ελεύθερων επαγγελματιών: 351,50 ευρώ

-Εταιρία παροχής φυσικού αερίου επέστρεψε 344,40 ευρώ, σε καταναλωτή, γιατί του χρέωσε ρήτρα πρόωρης αποχώρησης, ενώ ο καταναλωτής είχε διακόψει τη σύμβασή του, ακριβώς στη λήξη της,

-Εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου επέστρεψε 49,90 ευρώ σε καταναλώτρια, από αγορά καλύμματος καναπέ, το οποίο είχε λάθος μέγεθος και σχήμα.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας: πολλοί καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας, ή στους λογαριασμούς μας, στα κοινωνικά δίκτυα. Πάροχος ηλεκτρικού ρεύματος επέστρεψε 872 ευρώ, σε καταναλωτή, γιατί χρέωνε, για μήνες, την κατανάλωση, χωρίς να λαμβάνει υπόψη ότι ο καταναλωτής είχε κάνει αίτημα ένταξης, στο κοινωνικό τιμολόγιο.

Εταιρία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος επέστρεψε σε καταναλωτή από λανθασμένη χρέωση της ρήτρας αναπροσαρμογής 844,75 ευρώ. Ιστοσελίδα γνωστού καταστήματος πώλησης καλλυντικών, διόρθωσε τον όρο της υπαναχώρησης, ο οποίος λανθασμένα προέβλεπε χρονικό περιθώριο 7 ημερολογιακών ημερών.

Κέντρο Αισθητικής Προσώπου και Σώματος επέστρεψε 844 ευρώ σε καταναλώτρια, στην οποία το Κέντρο αρνούνταν την επιστροφή των χρημάτων, ενώ είχε ασκηθεί έγκαιρα το δικαίωμα της υπαναχώρησης

Μεγάλη και γνωστή αλυσίδα καταστημάτων πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αντικατέστησε κονσόλα παιχνιδιών, αξίας 499 ευρώ, η οποία ήταν ελαττωματική και το κατάστημα αρνούνταν την αντικατάστασή της.

Πάροχος φυσικού αερίου ταλαιπωρούσε επι μήνες καταναλωτή και δεν προέβαινε σε αλλαγή ονόματος σε παροχή φυσικού αερίου. Η αλλαγή έγινε, αμέσως μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Πάροχος ηλεκτρικού ρεύματος επέστρεψε 2.657,72 ευρώ σε καταναλωτή, λόγω μη υπολογισμού της έκπτωσης που δικαιούταν ο καταναλωτής

Κατάστημα ηλεκτρικών ειδών, επέστρεψε 1.249 ευρώ, σε καταναλώτρια που είχε αγοράσει ελαττωματικό κλιματιστικό Inverter γνωστής κατασκευάστριας εταιρίας.

Πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος (εκτός των παραπάνω) επέστρεψαν, σε καταναλωτές, ποσά, με τα οποία είχαν χρεώσει, τους καταναλωτές, για ρήτρες αποχώρησης, για μη εφαρμογή συμβατικών όρων, για λάθος χρεώσεις στους λογαριασμούς, λάθος καταμετρήσεις κ.λπ. Έγιναν δεκτά, (εκτός των παραπάνω), από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, αιτήματα καταναλωτών, για ενεργοποίηση συνδέσεων που καθυστερούσαν αδικαιολόγητα, για διακοπή συμβολαίων, για ακύρωση ενεργοποίησης συνδέσεων, για αποκατάσταση βλαβών, για διόρθωση λογαριασμών, για επιστροφή χρημάτων από υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (πενταψήφια), για παροχή εξηγήσεων στους καταναλωτές, για εφαρμογή όρων συμβολαίων, για αποδοχή δικαιώματος υπαναχώρησης κ.λπ.

Εταιρείες (εκτός των παρακάτω) αναγκάστηκαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εγγυήσεων, για ελαττωματικά προϊόντα. Αντικαταστάθηκαν, ή επισκευάστηκαν, ή επιστράφηκε το τίμημα για πλυντήρια, κλιματιστικά, τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα, laptops, ψυγεία κ.λπ.

Ινστιτούτα αδυνατίσματος (εκτός των παραπάνω) ακύρωσαν συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, και επέστρεψαν τα ποσά, που είχαν χρεώσει, στους καταναλωτές.

Η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. βασίζεται στον εθελοντισμό, στη διαφάνεια, στη δημοκρατική νομιμοποίηση, στην ανεξαρτησία και στην αποτελεσματικότητα.

Σύνθημά μας: Γνωρίζω Συνειδητοποιώ Οργανώνομαι Προστατεύομαι

Καλούμε όλους τους Έλληνες Καταναλωτές να γίνουν μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., για να δυναμώσουμε τη φωνή μας και να πολλαπλασιάσουμε τη δύναμη και τα θετικά αποτελέσματα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα