Η Αττική οδός παραχωρήθηκε στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τίμημα 3,27 δισ. ευρώ
Η εταιρία αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για διάστημα 25 ετών.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε καταθέσει οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ.
Όπως έκανε γνωστό το ΤΑΙΠΕΔ, Επιλαχόντας Προτιμητέος Επενδυτής ανακηρύχθηκε η ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S.- VINCI CONCESSIONS S.A.S.-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.- MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.
Στο εξής η διαδικασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα τεύχη του διαγωνισμού.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του νομού Αττικής.
Είναι ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών- Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας- Σταυρού- Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ.
Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
πηγή ieidiseis