Μισός αιώνας επιτυχίας
Μια ιστορία απόλαυσης και επιτυχίας.
Περισσότερος από μισός αιώνας ιστορίας για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Τα καλύτερα success stories είναι αυτά που έχουν μέσα τους ψυχή. Που έχουν όραμα, επιμονή και πίστη σε ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα μέσα από σκληρή δουλειά και στόχους.
Στην περίπτωση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το ταξίδι αυτό ξεκινά πριν 57 χρόνια, στην Αθήνα, από μία ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών.
Με όνειρό τους να δημιουργήσουν μία μεγάλη ζυθοποιία ξεκίνησαν το 1963 την κατασκευή του πρώτου ζυθοποιείου της εταιρείας στον Κηφισό Αττικής, εκεί όπου δύο χρόνια αργότερα άρχισε η παραγωγή της εμβληματικής μπίρας Άμστελ. Μιας μπύρας που έμελλε να γίνει συνώνυμο της απόλαυσης μιας χώρας σε κάθε της στιγμή χαράς, ανταμώματος, συνεύρεσης γύρω από ένα τραπέζι.
Μέσα σε δέκα χρόνια η εταιρεία κατάφερε να γίνει ο μεγαλύτερος παίκτης στην ελληνική αγορά μπίρας. Το 1975, πλέον, η ζήτηση για την Amstel είχε αυξηθεί τόσο πολύ, που οδήγησε τους ιδρυτές στην απόφαση να κατασκευάσουν το εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας.
Το εμβληματικό εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης συνδέεται με την οικονομική ζωή της πόλης, γίνεται μέρος της παραγωγικής της διαδικασίας, τόπος δουλειάς για χιλιάδες ανθρώπους στο πέρασμα του χρόνου.
Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’70 ξεκινάει η παραγωγή μπίρας και στην Θεσσαλονίκη, στην πόλη που κατασκευάστηκε και το πρώτο βυνοποιείο της εταιρείας.
Το 1985 η εταιρεία απέκτησε και ένα τρίτο εργοστάσιο, αυτή τη φορά στην Πάτρα.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν σταμάτησε ποτέ να αναπτύσσεται και να σχεδιάζει καινοτόμα νέα προϊόντα. Αν η Amstel ήταν το ξεκίνημα, η συνέχεια ήταν το ίδιο ένδοξη.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ανέκαθεν πρωτοπορούσε σε όλους τους τομείς. Από την αρχή της λειτουργίας επένδυσε σταδιακά στη δημιουργία ενός ευρύτερου χαρτοφυλακίου προϊόντων, με στόχο να καλύψει στο μέγιστο βαθμό τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών.
Αντιλαμβανόμενη από νωρίς ότι τα γούστα του καταναλωτή και οι ανάγκες τους για μπύρα διαφοροποιούνται έφερε στην ελληνική αγορά τη μπύρα Heineken, την πιο αναγνωρίσιμη μπύρα στον κόσμο.
Όταν η αγορά άρχισε να αντιλαμβάνεται την νοστιμιά του μηλίτη άρχισε να παράγει εγχώριο μηλίτη.
Τιμώντας την πορεία τους επανακυκλοφόρησε ιστορικές μπίρες όπως την ΑΛΦΑ, μια μπύρα που έγραψε τη δική της ιστορία και αγαπήθηκε πολύ.
Συνεργάστηκε στην περίπτωση της ΜΑΜΟΣ με την οικογένεια Μάμου, συνδέοντας έτσι τις γεύσεις του παρελθόντος με το σήμερα και προωθώντας παντού μια σπάνια γεύση.
Στη Θεσσαλονίκη, σήμερα απασχολούνται περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι, ενώ παράγονται 80 προϊοντικοί κωδικοί και 850.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως.
Πριν από ενάμιση χρόνο ξεκίνησε και η παραγωγή της μπίρας ΝΥΜΦΗ, από 100% μακεδονικό κριθάρι, το οποίο καλλιεργείται από 1500 τοπικούς αγρότες. Το νέο αυτό brand, είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της Θεσσαλονίκης και ήρθε για να επισφραγίσει τη δυνατή σχέση της εταιρείας με την πόλη, ενώ το Σεπτέμβριο του 2019 έγινε η επίσημη μπίρα της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Κάθε μπουκάλι ΝΥΜΦΗ κουβαλά τα συστατικά του τόπου της Μακεδονίας, το πάθος για την τέχνη της ζυθοποιίας και μια ιστορία που περιμένει να ακουστεί σε κάθε σερβίρισμα. Από 100% Μακεδονικό κριθάρι, που συλλέγεται από 1500 αγρότες σε μια έκταση 80 χιλιάδων στρεμμάτων στη Μακεδονία, και παράγεται εξ ολοκλήρου στην Θεσσαλονίκη στις εγκαταστάσεις του ζυθοποιείου στη Σίνδο. Με ένα λογότυπο σχεδιασμένο από ένα από τα καλύτερα γραφιστικά γραφεία της Θεσσαλονίκης, τους βραβευμένους Beetroot, και μια ετικέτα που αγαπήσαμε από την αρχή!
Επειδή τα γενέθλια πρέπει να γιορτάζονται το ίδιο ένδοξα με όσα κουβαλούν, για τον εορτασμό των 57 χρόνων της, η εταιρεία ετοίμασε ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία της, το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.