Ομοσπονδία Πρατηριούχων: Δεν είναι κερδοσκοπία η αύξηση των τιμών στα καύσιμα

Τι επισημαίνει σε ανακοίνωση η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).

Parallaxi
ομοσπονδία-πρατηριούχων-δεν-είναι-κε-1107340
Parallaxi

Η αύξηση των τιμών στα πρατήρια καυσίμων δεν είναι αποτέλεσμα κερδοσκοπίας, αλλά αντανακλά τις αλλαγές στις τιμές των διυλιστηρίων με καθυστέρηση, επισημαίνει, σε σημερινή της ανακοίνωση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).

Οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια δεν είναι κάτι που προκύπτει τυχαία και αντιθέτως, μάλιστα, διαμορφώνονται με βάση αυστηρούς κανόνες και με καθυστερημένη ανταπόκριση στις αλλαγές τους που καθορίζουν τα διυλιστήρια, επισημαίνει η ΠΟΠΕΚ. Εξηγεί, δε, ότι οι αυξήσεις και μειώσεις δεν γίνονται αμέσως από τα πρατήρια, καθώς υπάρχει πάντα μία χρονική καθυστέρηση στην προσαρμογή των τιμών, ακόμα κι αν τα διυλιστήρια τις αναπροσαρμόζουν καθημερινά βάσει των διεθνών συνθηκών.

Όπως διευκρινίζει η ΠΟΠΕΚ στην ανακοίνωσή της, στο πρώτο 10ήμερο του Ιουνίου, οι τιμές των διυλιστηρίων για την αμόλυβδη βενζίνη αυξήθηκαν κατά 26 ευρώ το κυβικό (2,6 λεπτά ανά λίτρο) και για το πετρέλαιο κίνησης κατά 41 ευρώ το κυβικό (4,1 λεπτά ανά λίτρο). Και προσθέτει ότι οι μέσες λιανικές τιμές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αυξήθηκαν με έναν αρκετά πιο ήπιο ρυθμό: 10 ευρώ το κυβικό (1,0 λεπτό) για την αμόλυβδη βενζίνη και 16 ευρώ το κυβικό (1,6 λεπτό) για το πετρέλαιο.

Επισημαίνει, δε, ότι στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, οι μέσες λιανικές τιμές στη χώρα διαμορφώθηκαν σε 8 ευρώ/κυβικό στην αμόλυβδη και σε 13 ευρώ/κυβικό στο πετρέλαιο, «γεγονός που αποδεικνύει ότι οι αυξήσεις που επιβαρύνουν τον καταναλωτή είναι κατά πολύ μικρότερες από αυτές που αγόρασαν τα πρατήρια, με συνέπεια να καταρρίπτεται η λανθασμένη προσέγγιση ότι αυτά προβαίνουν σε ανατιμήσεις».

Οι τιμές στα πρατήρια είναι αναρτημένες στο παρατηρητήριο τιμών και καταγράφονται μέσω ΑΑΔΕ, δίνοντας πλήρη διαφάνεια στην αγορά, σημειώνει η ΠΟΠΕΚ και καλεί το υπουργείο Ανάπτυξης να «επιβεβαιώσει τα στοιχεία και να σταματήσει η παραπληροφόρηση που δημιουργεί πανικό στους καταναλωτές».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα