Παρενέργειες στις επιχειρήσεις από τις καθυστερήσεις στην πύλη 16 του λιμανιού
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου.
Για νέα αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των ελληνικών επιχειρήσεων, αδυναμία τήρησης των απαιτούμενων χρόνων για την παράδοση εμπορευμάτων και κατά συνέπεια καταγραφή ζημιών, κάνει λόγο o πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης, αναφερόμενος στις μεγάλες καθυστερήσεις που καταγράφονται στην Πύλη 16 του ΟΛΘ, προκειμένου τα φορτηγά να κατορθώσουν να ξεφορτώσουν στην πλατεία του ΣΕΜΠΟ.
Ο πρόεδρος του ΒΕΘ, υπενθυμίζει ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται, πέραν των ελλιπών μέσων, είναι και απόρροια του περιορισμού του ωραρίου λειτουργίας της Πύλης 16 του ΟΛΘ, που ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2017. Τότε η εκτελεστική επιτροπή της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων κατήργησε την τρίτη βάρδια στην Πύλη 16 του ΟΛΘ, με αποτέλεσμα να λειτουργεί από τις 06:00 έως τις 22:00 και όχι επί 24ώρου βάσεως, όπως ίσχυε.
“Το εν λόγω πρόβλημα παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας αλυσιδωτά προβλήματα στους επιχειρηματίες. Το ΒΕΘ έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων επιχειρήσεων – μελών του, που αναγκάζονται σε πολύωρες καθυστερήσεις προκειμένου να προχωρήσουν σε φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων”, υπογραμμίζει ο κ. Καπνοπώλης, ο οποίος προτείνει, ως εναλλακτική λύση, να χρησιμοποιηθούν και άλλες πύλες εισόδου στο λιμάνι, για οχήματα που δεν έχουν σχέση με το τελωνείο, προκειμένου να μην υπάρχει θέμα συμφόρησης στην Πύλη 16.
Μέχρι αύριο το απόγευμα θα έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των πρόσφατων καθυστερήσεων στην πύλη 16 του λιμένος, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΘ
Την εκτίμηση ότι μέχρι αύριο το απόγευμα θα έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των μεγάλων καθυστερήσεων, που σημειώνονται τα τελευταία 24ωρα στην Πύλη 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί ουρές φορτηγών έως και 2,5 χιλιομέτρων, διατύπωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης. Στη διάρκεια σημερινής παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του ΟΛΘ στους αναλυτές, ο κ.Θεοφάνης απέδωσε “τη δύσκολη κατάσταση” στην Πύλη 16 σε έναν συνδυασμό παραγόντων: στο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, τη χτεσινή απεργία και την ελλιπή διαθεσιμότητα εξοπλισμού λόγω παλαιότητας.
Ωστόσο, όπως είπε, στο πλαίσιο ενεργειών που ανελήφθησαν από κοινού με το Β’ Τελωνείο (το οποίο ευχαρίστησε δημοσίως), το συμβατικό φορτίο του λιμένος θα περνάει σήμερα -ενδεχομένως και αύριο- από άλλη πύλη (τη 10Α), ενώ παράλληλα η τελωνειακή διεκπεραίωση θα λειτουργήσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (μέχρι τις 11.30 απόψε) και σημαντικός αριθμός φορτηγών θα φορτωθούν με εμπορευματοκιβώτια στη διάρκεια της νύχτας. “Εκτιμούμε ότι με αυτές τις ενέργειες θα δοθεί σοβαρή ανάσα και ότι μέχρι αύριο το απόγευμα το πρόβλημα θα έχει αντιμετωπιστεί” σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι η σημερινή διοίκηση του ΟΛΘ είναι δυστυχώς αναγκασμένη να αντιμετωπίσει προβλήματα που της κληροδοτήθηκαν.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα σήμερα, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), Αναστάσιος Καπνοπώλης,επισήμαινε ότι το πρόβλημα στην Πύλη 16 «παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας αλυσιδωτά προβλήματα στους επιχειρηματίες. Το ΒΕΘ έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων επιχειρήσεων – μελών του, που αναγκάζονται σε πολύωρες καθυστερήσεις προκειμένου να προχωρήσουν σε φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων. Τις ημέρες μάλιστα των αργιών, όπως η πρόσφατη του Αγίου Πνεύματος, η ταλαιπωρία χτυπάει κόκκινο». Ο ίδιος υπογράμμιζε ότι παρόλο που η αιτία του προβλήματος είναι γνωστή, καθώς υπάρχει μικρός αριθμός straddle carriers, των μηχανημάτων εδάφους που διαχειρίζονται τα containers, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί λύση από την πλευρά του ΟΛΘ, με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες να βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα ακόμη πρόβλημα. Υπενθυμίζεται ότι στην Πύλη 16 βρίσκεται σε εξέλιξη πολύμηνη -ήδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2017- αποχή των τελωνειακών από την τρίτη (νυχτερινή βάρδια).
Πηγή: ΑΠΕ