Όλος ο πολιτισμός εναντίον της Λίνας Μενδώνη

Νέες ανακοινώσεις συλλόγων ζητούν την παραίτηση της υπουργού.

Parallaxi
όλος-ο-πολιτισμός-εναντίον-της-λίνας-μ-725498
Parallaxi

Ως καταστροφική «βλέπουν» την παραμονή της Λίνας Μενδώνη στη θέση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού οι εργαζόμενοι στον πολιτισμό και στο υπουργείο, γεγονός που εξέφρασε μέσω ανακοίνωσής του ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ.

«Η κ. Μενδώνη έχει πολλάκις συνδέσει το όνομά της με καταστροφικές για τον πολιτισμό επιλογές, από τον εμπαιγμό του καλλιτεχνικού κόσμο στην περίοδο της πανδημίας, μέχρι την μεθοδευμένη καταστροφή των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, τις απαράδεκτες επεμβάσεις στην Ακρόπολη και την προσπάθεια διάλυσης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με την αλλαγή νομικού καθεστώτος στα κρατικά μουσεία, ενώ είναι γνωστή η στάση συγκάλυψης που έχει κρατήσει για εγκληματικές υποθέσεις που ερευνώνται από την δικαιοσύνη, εντός της δομής του υπουργείου. Ωστόσο, η υπόθεση με το Εθνικό Θέατρο υπερβαίνει πια κάθε προηγούμενο», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Μετά την έκδοση εντάλματος και τη σύλληψη του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, ως κατηγορούμενου για βιασμούς ανηλίκων κατ’ εξακολούθηση, με βάση τις μηνυτήριες αναφορές που υποβλήθηκαν εναντίον του, κανείς δεν δικαιούται να μείνει σιωπηλός ή να δηλώνει εξαπατημένος.

Από τις 5/2/2021, οπότε και κατατέθηκε η πρώτη μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα, ως τις 19/2/2021 η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λ. Μενδώνη, η οποία είχε υπογράψει τον διορισμό του πρώην Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, έχοντας καταργήσει διαδικασία ανοιχτού διαγωνισμού μέσω δημόσιας πρόσκλησης, προέβη, σύμφωνα με όσα η ίδια είπε, σε μια σειρά από αντιθεσμικές ενέργειες. Αντί να τον αποπέμψει αμέσως και να ζητήσει η ίδια την εισαγγελική παρέμβαση για την διερεύνηση αξιόποινων πράξεων, αντί να ξεκινήσει διερεύνηση στο Εθνικό Θέατρο, αντί να δημιουργήσει ένα προστατευτικό δίκτυ για την προστασία των θυμάτων, προτίμησε να ρωτήσει τον ίδιο τον κατηγορούμενο και προέβη σε δημόσιες δηλώσεις, αναφερόμενη σε ανώνυμες καταγγελίες και φήμες! Στην συνέντευξη τύπου της 19/2 όχι μόνο δεν ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη για τις πράξεις και παραλείψεις της, αλλά δεν είχε καν την ταπεινότητα να ζητήσει μια συγνώμη από τον ελληνικό λαό για την τοποθέτηση στη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του μεγαλύτερου δημόσιου θεατρικού Οργανισμού της χώρας, που διαθέτει και τμήματα εφήβων, έναν άνθρωπο που σήμερα φέρεται ως κατηγορούμενος για υποθέσεις βιασμού ανηλίκων.

Ως εργαζόμενοι στον πολιτισμό και στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αισθανόμαστε οργή για τις εξελίξεις αυτές.

Η κ. Μενδώνη έχει πολλάκις συνδέσει το όνομά της με καταστροφικές για τον πολιτισμό επιλογές, από τον εμπαιγμό του καλλιτεχνικού κόσμο στην περίοδο της πανδημίας, μέχρι την μεθοδευμένη καταστροφή των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, τις απαράδεκτες επεμβάσεις στην Ακρόπολη και την προσπάθεια διάλυσης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με την αλλαγή νομικού καθεστώτος στα κρατικά μουσεία, ενώ είναι γνωστή η στάση συγκάλυψης που έχει κρατήσει για εγκληματικές υποθέσεις που ερευνώνται από την δικαιοσύνη, εντός της δομής του υπουργείου. Ωστόσο, η υπόθεση με το Εθνικό Θέατρο υπερβαίνει πια κάθε προηγούμενο.

Θεωρούμε ότι, μετά από τις καταιγιστικές αυτές εξελίξεις, η παραμονή της Λ. Μενδώνη στη θέση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού μόνο καταστροφική μπορεί να είναι για το Υπουργείο, για τους ανθρώπους που υπηρετούμε τον πολιτισμό από κάθε θέση και επαγγελματική ιδιότητα, για όλους όσους παλεύουμε για ένα καλύτερο αύριο και την ανάδειξη του Πολιτισμού στην θέση που πραγματικά του αξίζει.

ΣΕΑ: Η κυρία Μενδώνη αποτελεί persona non grata για τους ανθρώπους του πολιτισμού

Ανακοίνωση κατά της υπουργού εξέδωσε και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με τον τίτλο «ουκ αεί άρχεις» μια φράση που αποδίδεται στον αρχαίο τραγικό Αγάθωνα.

Η ολόκληρη έκφραση είναι: «Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει» και η απόδοσή της έχει ως εξής:

«Ο άρχων πρέπει να έχει κατά νουν τρία πράγματα: πρώτον, ότι διοικεί ανθρώπους (με τις ατέλειες και τις αδυναμίες τους, με παράπονα δίκαια ή και παράλογα, αλλά πάντως πνευματικά όντα και όχι ζώα), δεύτερον, ότι διοικεί σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους της πολιτείας (γραπτούς και άγραφους) και συνεπώς είναι απαράδεκτο να εκτρέπεται σε υπερβασίες, αυθαιρεσίες και αδικίες και, τρίτον, ότι δεν είναι αιώνιος άρχων, κάποτε θα εκπέσει της αρχής και πρέπει ως εκ τούτου, να είναι πολύ προσεκτικός, ώστε όταν απομακρυνθεί από την εξουσία να έχει αφήσει αγαθές εντυπώσεις, τόσο για τις ικανότητές του, όσο και για τις αρετές του».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ο πρώην διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου συνελήφθη το Σάββατο 20/2/2021 ως κατηγορούμενος για βιασμό ανηλίκων κατ’ εξακολούθηση, σε συνέχεια των μηνυτήριων αναφορών που έχουν υποβληθεί εναντίον του. Από τις 5/2/2012, οπότε και κατατέθηκε η πρώτη μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα, ως τις 19/2/2021 η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λ. Μενδώνη, η οποία είχε υπογράψει τον διορισμό του πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου αφού ακύρωσε σχετικό ανοιχτό διαγωνισμό, δεν προέβη σε καμία ενέργεια διαλεύκανσης των πραγματικών δεδομένων.

Αντί να τον αποπέμψει αμέσως και να ζητήσει η ίδια την εισαγγελική παρέμβαση για την διερεύνηση της τέλεσης ή μη αξιόποινων πράξεων, αντί να δημιουργήσει ένα προστατευτικό δίχτυ για την προστασία των καταγγελλόντων/καταγγελλουσών, προτίμησε να ρωτήσει τον ίδιο τον κατηγορούμενο και προέβη σε δημόσιες δηλώσεις στήριξής του! Τουλάχιστον από τα παραπάνω συνάγεται ότι η σχέση της Υπουργού με τον κατηγορούμενο πρώην διευθυντή δεν είναι θεσμική, όπως οφείλεται, αλλά προσωπική. Στη συνέντευξη τύπου της 19/2 όχι μόνο δεν ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για τις πράξεις και παραλείψεις της, αλλά υποστήριξε ότι «εξαπατήθηκε», ταυτίζοντας την τέχνη της υποκριτικής με την υποκρισία και την απάτη, ενώ αναζήτησε τις ευθύνες σε όλους πλην του εαυτού της.

Η Λ. Μενδώνη έχει πολλάκις συνδέσει το όνομά της με καταστροφικές για τον πολιτισμό επιλογές, όπως η μεθοδευμένη καταστροφή των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, οι απαράδεκτες επεμβάσεις στην Ακρόπολη και η προσπάθεια διάλυσης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με την αλλαγή νομικού καθεστώτος στα κρατικά μουσεία, ενώ είναι τοις πάσι γνωστές οι μεθοδεύσεις για τη χειραγώγηση κορυφαίων θεσμικών οργάνων του ΥΠΠΟΑ όπως του ΚΑΣ, με καταστροφικά για την πολιτιστική κληρονομιά αποτελέσματα. Η ίδια κατά το πρόσφατο παρελθόν στράφηκε με αποστροφή προς τον καλλιτεχνικό χώρο, τον οποίο χαρακτήρισε ως κλάδο της μαύρης οικονομίας εμπαίζοντας τους εργαζόμενους στον σύγχρονο πολιτισμό την περίοδο της πανδημίας, την ίδια ώρα που συγκαλύπτει πρόσωπα του Υπουργείου που ενέχονται σε υποθέσεις διασπάθισης δημοσίου χρήματος, οι οποίες ερευνώνται από την δικαιοσύνη.

Η κυρία Μενδώνη αποτελεί persona non grata για τους ανθρώπους του πολιτισμού. Δεν διαθέτει κανένα κοινωνικό έρεισμα. Τα λεγόμενά της εκπροσωπούν αποκλειστικά εκείνη και τους συνεργάτες της, ενώ η υπογραφή της αποτελεί λαλούν σύμβολο απαξίωσης.

Ως υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού αντιλαμβανόμαστε ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει μία πρωτοφανή κρίση εμπιστοσύνης που επικεντρώνεται στο πρόσωπο της Υπουργού. Άλλωστε μία «εξαπατηθείσα» πολιτικός οφείλει να αναλάβει τουλάχιστον την πολιτική ευθύνη της εξαπάτησής της. Εμείς, διαπιστώνοντας την θεσμική κρίση που έχει κορυφωθεί κατά τη θητεία της, της λέμε: ουκ αεί άρχεις.

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Η Μενδώνη να αναλάβει την πολιτική ευθύνη

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα