Όσα είπε ο Σπίρτζης στη Βουλή για τον ΟΑΣΘ σήμερα
Από την Ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις»
Ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις».
Στη Βόρειο Ελλάδα ο ΟΑΣΘ αποτελούσε ένα από τα κάστρα του παλαιοκομματισμού για εξήντα χρόνια, έναν από τους τομείς που ξεχάστηκαν από τους «μεταρρυθμιστές» της Νέας Δημοκρατίας και όσους συνεργάστηκαν μαζί τους, συνεχίζοντας την πλουσιοπάροχη επιδότησή του, μια οικονομική όαση σπατάλης δημόσιου χρήματος, μέσα στην πιο μεγάλη οικονομική κρίση της χώρας, μέσα στις καθημερινές θυσίες του ελληνικού λαού.
Το γεγονός ότι αυτοί οι «μεγάλοι μεταρρυθμιστές» ξέχασαν τον ΟΑΣΘ όταν δεν ξέχασαν να εντάξουν στις δεσμεύσεις της χώρας την παραμικρή λεπτομέρεια για να αποδομήσουν το εργασιακό πλαίσιο, το κοινωνικό κράτος, την υγεία, την παιδεία, όλες τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, δείχνει και το μέγεθος της υποκρισίας των μεγάλων αυτοπροσδιοριζόμενων μεταρρυθμιστών της νεοφιλελεύθερης Νέας Δημοκρατίας και όσων έχουν προσχωρήσει σε αυτήν την αντίληψη.
Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Εμπορίου τις προηγούμενες μέρες, η Νέα Δημοκρατία επιχείρησε να πει ότι προσπάθησε να αλλάξει τον ΟΑΣΘ. Για να δούμε πώς: Η σύμβαση του 1957 ανανεωνόταν στην ίδια λογική και φιλοσοφία ως το 2001. Το 2001 η Κυβέρνηση του Κώστα Σημίτη, με Υπουργό τον κ. Βερελή, προχώρησε στη σύναψη νέας σύμβασης, μιας ακόμη σύμβασης, που το μόνο που είχε σταθερό και διασφαλισμένο, ήταν τα κέρδη των μετόχων. Αυτή η σύμβαση προέβλεπε ότι το 2010 η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΑΣΘ θα περιέρχονταν στο ελληνικό Δημόσιο.
Τι έκανε, λοιπόν, η Νέα Δημοκρατία που επιχείρησε να αλλάξει τον ΟΑΣΘ; Επέκτεινε το 2008 τη σύμβαση, Υπουργός όντας ο κ. Χατζηδάκης. Για πόσο χρονικό διάστημα; Αόριστο, για πάντα. Επέκτεινε τη σύμβαση έναν χρόνο μετά την έκδοση του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εν πλήρει γνώσει και συνείδηση, τού ότι ήταν παράνομη.
Η Νέα Δημοκρατία δεν έστειλε την επέκταση της σύμβασης ούτε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως όφειλε. Γιατί; Γιατί ήξερε, ότι τόσο λόγω του Κανονισμού όσο και των παρανομιών που εμπεριείχε, όπως η αοριστία της λήξης της σύμβασης, δε θα εγκρινόταν από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Και ακούστε τι τύχη! Ξεχάστηκε στη σύμβαση επέκτασης η επιβεβαίωση της ημερομηνίας του 2010, για τη μεταφορά της περιουσίας του ΟΑΣΘ στο ελληνικό Δημόσιο. Λες και οι αποσβέσεις μετακινούνται!
Ρωτάμε, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας: γιατί από το 2010 έως σήμερα κάποια από τις κυβερνήσεις σας άφησε την περιουσία του ελληνικού λαού στους μηχανισμούς σας, στον ΟΑΣΘ, και δεν περιήλθε στο ελληνικό Δημόσιο; Για ποιο λόγο;
Συντηρούσατε ένα σκάνδαλο εξήντα χρόνια για να αναπαράγονται συγκεκριμένοι βουλευτές, δήμαρχοι, εφημερίδες, site. Οι μηχανισμοί σας στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρειο Ελλάδα. Τα αποτελέσματα:
Πίνακας πρώτος. Τα δώσαμε και στις Επιτροπές, για να τα έχουν όλοι οι Βουλευτές. Επιχορήγηση ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ. Σταθερά μπροστά ο ΟΑΣΘ. Το 2007 ο ΟΑΣΑ πήρε 100.000.000, ο ΟΑΣΘ 110.000.000. Το 2008 ο ΟΑΣΑ πήρε 102.000.000, ο ΟΑΣΘ 121.000.000. Το 2009 ο ΟΑΣΑ πήρε 105.000.000, ο ΟΑΣΘ 127.000.000. Το 2010 ο ΟΑΣΑ 94.000.000, ο ΟΑΣΘ 139.000.000. Και πάει λέγοντας.
Και βέβαια αυτά δεν γινόντουσαν από την αντισταθμιστική καταβολή που το Υπουργείο Μεταφορών έδινε μόνο, αλλά και από το διεθνές πρωτότυπο σύστημα διαιτησίας που υπήρχε μέσα στη σύμβαση και επιβεβαιώθηκε στην επέκταση. Αυτό δεν το ξέχασε ο κ. Χατζηδάκης.
Τι άλλο έχουμε ως αποτέλεσμα; Όταν έχεις μια τέτοια σύμβαση, ο «υγιής ιδιωτικός τομέας» που επικαλείται και υπερασπίζεται δήθεν η Νέα Δημοκρατία, έχεις και την τσίπα ως ιδιώτης να πληρώνεις τις υποχρεώσεις σου.
Οι συσσωρευμένες και ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς τρίτους στις 19 Απριλίου του 2017 είναι 119 εκατομμύρια.
Αναλυτικά, είναι τα εξής: Στο ΙΚΑ είναι 9 εκατομμύρια, στον ΦΠΑ και σε φόρους 17,5 εκατομμύρια, στη μισθοδοσία του προσωπικού τότε ήταν 3 εκατομμύρια και κάθε δίμηνο επαναλαμβανόταν. Οι επισχέσεις εργασίας δεν είχαν να κάνουν με το ότι δεν πλήρωνε το Υπουργείο Μεταφορών την αντισταθμιστική καταβολή. Το ανάποδο συνέβαινε. Τα δίναμε και πιο πριν, προκειμένου να πληρωθούν τα δεδουλευμένα. Ο ΟΑΣΘ όμως δεν τα έδινε στους εργαζόμενους. Τα έδινε σε δάνεια, σε υποχρεώσεις και βέβαια στην τσέπη τους, στο κέρδος τους.
Συνεχίζω: Εισφορές υπέρ ΙΚΑ 4 εκατομμύρια 700 χιλιάδες, εισφορά υπέρ ΕΦΚΑ 4 εκατομμύρια 800 χιλιάδες, ΦΜΥ και λοιποί παρακρατούμενοι φόροι 711 χιλιάδες, ΦΠΑ Μαρτίου 2 εκατομμύρια 100 χιλιάδες, προμηθευτές -μεγάλο θέμα- 3 εκατομμύρια 700 χιλιάδες, συμβάσεις λεωφορείων 4 εκατομμύρια 900 χιλιάδες. Είναι η συντήρηση. Αποζημιώσεις απολυόμενων 240 χιλιάδες, ενοίκια -άλλο μεγάλο θέμα- 3,5 εκατομμύρια, εισφορές σωματείων συσσωρευμένες 4 εκατομμύρια, μερίσματα μετόχων 8 εκατομμύρια. Αλίμονο! Εξόφληση δανείων ΕΤΕ -πώς είχε αυτός ο οργανισμός δάνεια με τέτοια επιδότηση;- 9,5 εκατομμύρια κ.λπ. Και βέβαια, αποθεματικό αποπληρωμής παγίων 34 εκατομμύρια. Όφειλαν να έχουν πολλά περισσότερα. Δεν υπάρχει ένα ευρώ από τα αποθεματικά που έπρεπε να έχει ο ΟΑΣΘ.
Κύριε Πρόεδρε, δεν συνηθίζεται, αλλά θα το κάνω. Θα σας καταθέσω, επιτέλους, και το πόρισμα του ΣΕΕΥΜΕ. Είναι και σε cd, για να το πάρει και όποιος Βουλευτής θέλει. Είναι πλούσιο, είναι και στον Εισαγγελέα.
Τι λέει, λοιπόν, το πόρισμα του ΣΕΕΥΜΕ; «Ο ΟΑΣΘ μισθώνει αμαξοστάσια και κεντρικά γραφεία από τον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης ο ΗΡΑΚΛΗΣ». Όχι ο ημίθεος. Είναι οι νέοι ημίθεοι, αυτοί της Νέας Δημοκρατίας. «Τα μισθώματα είναι από 70% έως 143% υψηλότερα των τεκμαρτών. Τα μισθώματα υπολογίζονται σε σταθερή δαπάνη του ΟΑΣΘ και συνυπολογίζονται στην αντισταθμιστική καταβολή, τη στιγμή που είναι έσοδο για τον συνεταιρισμό ΗΡΑΚΛΗΣ που ανήκει η πλειοψηφία των μετόχων του ΟΑΣΘ». Ωραίο κόλπο!
Το προσωπικό: «Το διάστημα 2010 έως 2015 μεγαλύτερη μείωση -επειδή υπερηφανεύεστε γι’ αυτό- παρουσιάζουν οι οδηγοί κίνησης με μείον 12,44% στη μισθοδοσία τους και μεγαλύτερη αύξηση οι διοικητικοί υπάλληλοι, συν 15,45%». Εκπληκτικό! Μπράβο! Είστε υπέρ των ανθρώπων που δουλεύουν! Έχουμε, λοιπόν, πρωτότυπη μισθολογική πολιτική.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Τώρα που θα τους κόψετε 30%…
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Κύριε Καραμανλή, συζητήστε με τους εργαζόμενους. Πολλούς απ’ αυτούς εσείς τους έχετε διορίσει…
Ρωτήστε τους, λοιπόν. Δεν παίρνει η πλειοψηφία των εργαζομένων εκπληκτικούς μισθούς. Οι «εκλεκτοί» οι δικοί σας και της διοίκησης του ΟΑΣΘ παίρνουν εκπληκτικούς μισθούς, ως συνήθως.
Πρωτότυπη μισθολογική πολιτική, λοιπόν. Τα δελτία ελεύθερης κυκλοφορίας που χορηγούνται σε υπαλλήλους ως παροχή σε είδος καταχωρούνται «λανθασμένα», στις αμοιβές και έξοδα προσωπικού, με αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ να μη δηλώνει και να μην αποδίδει στο κράτος αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο συν τον ΦΠΑ.
Έχουμε μια ευρύτατη επιλογή, της απευθείας ανάθεσης στις συμβάσεις που συνάπτει ο ΟΑΣΘ, όπως χαρακτηριστικά με την εταιρεία LINK TECHNOLOGIES -εκεί έχει μια ιδιαίτερη επαφή- και με άλλες τέσσερις – πέντε εταιρείες.
Έχουμε διαφοροποιήσεις σε ενδείξεις των οδομετρητών μεταξύ των στοιχείων του ΟΑΣΘ και των πρατηρίων υγρών καυσίμων και των συγκριτικών καταστάσεων της εταιρείας EUROMAT.
Έχουμε τις αποσβέσεις. Αυτά τα λέει εδώ το πόρισμα του ΣΕΕΥΜΕ. Στις 31 Αυγούστου του 2012 με έγγραφό του ο Υπουργός κ. Χατζηδάκης επέτρεψε στην Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, στη Διεύθυνση Μεταφορών, να παρατείνει την κυκλοφορία 90 λεωφορείων για τρία χρόνια, από δεκαπέντε έτη στα δεκαοχτώ, κατά παράβαση του νόμου, που όριζε χρόνο ζωής τα δεκαπέντε έτη. Ήρθε μετά ο νόμος 4313/2014 και νομιμοποίησε αυτή την παρανομία. Έκανε την απόσβεση στα είκοσι έτη.
Να σας δώσω το έγγραφο του κ. Χατζηδάκη.
Εάν δίναμε εμείς τέτοια έγγραφα, θα ήμασταν στα δελτία ειδήσεων των ανεξάρτητων καναλιών κανένα τετράμηνο.
Καταθέτω και τους ισολογισμούς του ΟΑΣΘ, που εδώ φαίνεται, ότι παρότι από την οικονομική προσφορά αποκλείεται ο υπολογισμός των τοκοχρεολυσίων στις συμβατικές δαπάνες, ο ΟΑΣΘ το πράττει κατ’ επανάληψη. Και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το νομιμοποίησε και αυτό με το νόμο.4313/2014.
Και βέβαια το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ υπολείπεται κατά τουλάχιστον 15% από το προβλεπόμενο που όφειλε να κάνει.
Τον νόμο 4313/2014 τον έχετε, αλλά θα τον καταθέσω, γιατί καλό είναι για όποιον Βουλευτή ενδιαφέρεται και όποιο συνάδελφο, να τον έχει.
Καταθέτω και τη λίστα με τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις.
Είναι και τα αποδεικτικά στοιχεία τού πώς θέλατε να αλλάξετε τον ΟΑΣΘ. Ο κ. Χατζηδάκης στις 11/04/2008 εγκαινίασε τη λειτουργία του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΘ. Και δήλωσε: «Βγάζω το καπέλο στον ΟΑΣΘ που προχώρησε γρήγορα και με λίγα χρήματα στην εφαρμογή της τηλεματικής, γεγονός που αποτελεί παράδειγμα για την Αθήνα, η οποία δεν έχει ακόμα τηλεματικές αστικές συγκοινωνίες. Πιστεύω ότι θα ξεπεράσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν από τη διαδικασία των διαγωνισμών και το 2010 θα έχουμε τηλεματική και στην Αθήνα», υπογράμμισε ο Υπουργός στη διάρκεια γεύματος που παρέθεσε ο ΟΑΣΘ στο Συνεδριακό Κέντρο Βελλίδης, γιορτάζοντας τα πενήντα χρόνια του Οργανισμού.
Πέρυσι το φτιάξαμε εμείς το σύστημα τηλεματικής, για να μην ξεχνιόμαστε κιόλας, για την Αθήνα.
Συνεχίζουμε: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε μια προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών μεταφορών. Για το μετρό έγιναν πολλές προσπάθειες, αλλά το έργο προχώρησε.». Αλίμονο! «Τα τελευταία χρόνια εισήχθησαν λεωφορειολωρίδες, καθιερώθηκε το ενιαίο εισιτήριο, δημιουργήθηκε ειδική υπηρεσία για τη μεταφορά ΑμεΑ. Υπογράφηκε η νέα σύμβαση του ΟΑΣΘ και εφαρμόστηκε η τηλεματική. Με τη νέα σύμβαση εκσυγχρονίζονται οι αστικές συγκοινωνίες και προστατεύεται το περιβάλλον.». Αυτά τα λέει ο κ. Χατζηδάκης. «Με το έργο της τηλεματικής γίνεται εύκολη η καθημερινότητα του επιβάτη. Επιτρέπεται από τη μία στους φορείς να ελέγχουν το έργο που επιτελείται και από την άλλη δίνεται η δυνατότητα στον επιβάτη να ενημερώνεται και να γνωρίζει πότε θα έρθει το λεωφορείο».
Και όσον αφορά τις αλλαγές της Νέας Δημοκρατίας, λέει ότι με τη νέα σύμβαση εκσυγχρονίστηκαν το 2008 οι αστικές συγκοινωνίες. Λέει και άλλα ενδιαφέροντα, όπως για την ηχητική αναγγελία των στάσεων κ.λπ. Βέβαια χθες ο Δήμαρχος Συκεών μάς είπε ότι ξηλώθηκαν τα συστήματα, γιατί διαφώνησε ο Δήμος με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ως δείγμα δημοκρατικής συμπεριφοράς.
Και αφού πανηγύριζε ο κ. Χατζηδάκης για τον ΟΑΣΘ και για τη σύμβασή του, πάμε σε άλλα αποδεικτικά στοιχεία για το πώς θέλατε να αλλάξετε τον ΟΑΣΘ.
Για εμάς, λοιπόν, οι αστικές συγκοινωνίες δεν είναι μια απλή οικονομική δραστηριότητα μεταφορικού έργου. Συνδέεται άμεσα με την καθημερινότητα του πολίτη, με τις κοινωνικές πολιτικές, με το αστικό περιβάλλον, με την ποιότητα ζωής και με την προσπάθεια της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, της δίκαιης ανάπτυξης.
Γι’ αυτό και πρέπει ειδικά στα μητροπολιτικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να έχουν δημόσιο έλεγχο, δημόσιο χαρακτήρα, κοινωνικό έλεγχο και σχεδιασμό. Το σχέδιο νόμου προβλέπει την ίδρυση δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, όπως στην Αθήνα και σε πολλές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, και να μην τα κρύβετε αυτά.
Κύριε Αμυρά, σε πάρα πολλές πόλεις της Ευρώπης υπάρχουν δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.
Προβλέπει διαφανή λειτουργία, διαγωνισμούς σύμφωνα με τον νόμο των δημόσιων συμβάσεων, κοινωνική πολιτική. Δεν επιτρέπει τη συνέχιση της παραβατικότητας, δεν επιτρέπει να μη γίνονται διαγωνισμοί, να μην υπάρχουν διαδικασίες, ο ΣΑΣΘ, που επιβλέπει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, να μην έχει καν πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα για τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται. Δεν επιτρέπει να υπάρχει δομημένο πρωτοφανές σύστημα διαιτησίας, που κάθε χρόνο να δίνονται ατεκμηρίωτα, χωρίς έλεγχο, εκατομμύρια ευρώ. Δεν επιτρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα στους ανέργους, που δεν έχουν εισιτήριο, και στη συνέχεια τα πρόστιμα αυτά να πληρώνονται από το κράτος. Τα πρόστιμα, όχι τα εισιτήρια. Δεν επιτρέπει να νοικιάζονται τα αμαξοστάσια από συνεταιρισμούς των ίδιων μετόχων. Δεν επιτρέπει όλα όσα όχι επιτρέπατε, αλλά συμμετείχατε, για να αναπαραχθείτε ως το πλέον παλαιοκομματικό σύστημα που υπάρχει στη χώρα.
Είναι προφανές, ότι αυτή η πολιτική βρίσκεται στον αντίποδα της πιο κεντρικής νεοφιλελεύθερης αντίληψης της ιδιωτικοποίησης των πάντων, του λιγότερου κράτους του κ. Μητσοτάκη. Όμως στην περίπτωση του ΟΑΣΘ, το λιγότερο κράτος, ο δήθεν ιδιωτικός τομέας της Νέας Δημοκρατίας και των μεταρρυθμιστών, αποκαλύφθηκε. Όταν επικαλείστε τον ιδιωτικό τομέα, δεν εννοείτε τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του ιδιωτικού τομέα, δεν εννοείτε τον παραγωγό, τον βιοτέχνη, τον έμπορο, τον ελεύθερο επαγγελματία, τον εργαζόμενο, δεν εννοείτε καν τον βιομήχανο. Εννοείτε τους κρατικοδίαιτους ιδιώτες, που σας αναπαράγουν πολιτικά και πριμοδοτούν τους μηχανισμούς και τα στηρίγματά σας.
Τι κάνατε για τη διαφάνεια και τη λειτουργία του ΟΑΣΘ και ταυτόχρονα και άλλων δικών σας μαγαζιών, για να το πούμε λαϊκά, όπως οι τράπεζες και άλλων επιλεκτικών συνοδοιπόρων σας, που τους πληρώνει δεκαετίες ο κάθε πολίτης καθημερινά και τα ελλείμματά τους και τα κέρδη τους; Συνεχίσατε να πριμοδοτείτε την αδιαφάνεια, τις επιδοτήσεις και τις ενισχύσεις από την άδεια τσέπη των πολιτών προς όφελος της κερδοφορίας και της κάλυψης των ελλειμμάτων τους, του δικού σας ιδιωτικού τομέα. Αυτός είναι ο δικός σας ιδιωτικός τομέας.
Η αποιδιωτικοποίηση, λοιπόν, είναι ο ακριβώς αντίθετος όρος από τον όρο αποκρατικοποίηση. Σημαίνει την απαλλαγή σε κρίσιμους τομείς της κοινωνικής πολιτικής και στρατηγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας κρατικοδίαιτων ολιγοπωλίων και μονοπωλίων που σας συντηρούσαν.
Ποιος αλλάζει πολιτική;
Κύριε Καραμανλή, κατανοώ τις τύψεις που έχετε, δια του Προέδρου πάντα, τόσο για την απώλεια του ιδεολογικού στίγματος της Νέας Δημοκρατίας προς έναν ιδιότυπο νεοφιλελευθερισμό με ακροδεξιές αποχρώσεις, όσο και για τις ιστορικές ευθύνες της παράταξής σας στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών και κυρίως του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη.
Να θυμίσω, απλά, για να μην υπάρχουν οι γνωστές επικοινωνιακές στρεβλώσεις, ότι οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα εντάχθηκαν στο υπερταμείο, στην ΕΔΗΣ. Δεν είναι για ιδιωτικοποίηση. Αν ήταν, θα είχαν ενταχθεί στο μόρφωμα της Νέας Δημοκρατίας και όποιων σας στήριζαν στην Κυβέρνηση Σαμαρά, στο ΤΑΙΠΕΔ.
Παρά ταύτα, εγώ λέω, ότι δεν θα ήταν κακό, σε κάποια θέματα να μη ξεχνάτε το παρελθόν σας και τους ηγέτες και της παράταξής σας και άλλους, επειδή με κατηγορήσατε ότι κάνω βουτιές στην ιστορία. Δεν θα σας κατηγορήσει κανείς αν θυμηθείτε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή -μέσα στο κόμμα σας μπορεί να σας κατηγορήσουν, αλλά απ’ έξω δεν θα σας κατηγορήσει κανείς- ή τον Ανδρέα Παπανδρέου σε συγκεκριμένους τομείς.
Επειδή ρωτάτε συνέχεια για τους θεσμούς, γιατί ρωτάτε εμάς; Γιατί δε ρωτάτε τα στελέχη σας, που συνεργάζονται καθημερινά με τους θεσμούς; Εδώ μέχρι τώρα έχουμε, το παραδέχθηκε ο ίδιος ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Γεωργιάδης, ότι μιλούσε για να μην κλείσει η αξιολόγηση ή για θέματα της αξιολόγησης, προκειμένου να πάμε σε εκλογές. Δεν πήγαμε. Έχουμε τη μουγκή συνάντηση –αυτό είναι άλλη μία πρωτοτυπία- του Προέδρου σας του κ. Μητσοτάκη με τον κ. Σόιμπλε. Τι κάνανε και συναντηθήκαν; Καφέ ήπιαν; Δηλαδή είναι τρομερό! Τι είπαν σε αυτήν τη συνάντηση;
Έχουμε τις τοποθετήσεις των Ευρωβουλευτών σας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που ψέγουν όποιον φέρεται με επιείκεια στην ελληνική Κυβέρνηση. Σήμερα, κύριε Καραμανλή επανέρχεστε, το ίδιο.
Τελειώνω λοιπόν με το παρελθόν με αυτόν τον συλλογισμό που έχω και στη δευτερολογία μου θα μιλήσω για το μέλλον.
Κύριε Καραμανλή, θα κάνω μία βουτιά στο παρελθόν. Δεν σας βολεύει. Εμείς σεβόμαστε τους αντιπάλους μας και τους ιστορικούς ηγέτες των αντιπάλων μας, όμως δε ξεχνάμε ποιοι ξήλωναν τις γραμμές του τραμ και των μέσων σταθερής τροχιάς, ποιοι έδιναν άδειες στον ΟΑΣΘ και σε συγκεκριμένα συμφέροντα για να χτίζουν μηχανισμούς. Δεν τα ξεχνάμε. Σεβόμαστε, αλλά δε ξεχνάμε.
Για να πάμε και στο σήμερα, στο πώς αναπαράγεται το ίδιο σύστημα στη Θεσσαλονίκη, χθες πάλι ο Δήμαρχος Συκεών κατήγγειλε τον υφυπουργό σας, τον Μιχάλη Παπαδόπουλο, για το 2014, ότι είχε φέρει στη Βουλή τροπολογία για να διαγραφούν τα χρέη του ΟΑΣΘ από τον Δήμο Συκεών. Άλλο αποδεικτικό στοιχείο είναι η μαρτυρία του προέδρου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Συγκινήθηκε ο άνθρωπος –απολύτως λογικό- για το πώς υποχρεώσατε τα ΚΤΕΛ -ιδιωτικός τομέας- να δώσουν πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ στον ΟΑΣΘ, 1,5 εκατομμύριο, συγνώμη, μετά θα αρχίσουν τα τρολ στο διαδίκτυο ότι μπερδεύουμε τα νούμερα.
Δε μιλάμε για τον ΣΑΣΘ, που τον πλήρωνε ο ΟΑΣΘ για να τον επιβλέπει, και τελειώνω με το πόσο θα κοστίσει η αποϊδιωτικοποίηση, και τα υπόλοιπα, θα τα πω στη δευτερομιλία μου. Θα μας πείτε εσείς πόσο θα κοστίσει η αποϊδιωτικοποίηση. Εγώ αυτό που θα σας πω, είναι, ότι η περιουσία του ΟΑΣΘ από το 2010 ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο, τα δήθεν διεκδικούμενα του ΟΑΣΘ είναι ίσα με αυτά που χρωστάει κυρίως στο ελληνικό Δημόσιο, άρα πόσο λέτε εσείς να κοστίσει; Στη δευτερομιλία θα πούμε για το μέλλον.
Στο μεταξύ πριν λίγο ανακοίνωση εξέδωσε πριν λίγο ο δήμος Θεσσαλονίκης που επισημαίνει τα εξής:
Σε απάντηση του από 19/07/2017 Δελτίου Τύπου της ΠΕΔ-ΚΜ αλλά και σχετικών δημοσιευμάτων σχετικά με τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για το σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, διευκρινίζεται ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης ουδέποτε προσκλήθηκε στη συζήτηση, για τον λόγο αυτόν, εξάλλου, και δεν παρέστη ούτε εκπροσωπήθηκε.