Αγανάκτηση φιλολόγων για τη μείωση ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην Α’ Λυκείου

Τι αναφέρει η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων σε σχετική ανακοίνωση

Parallaxi
αγανάκτηση-φιλολόγων-για-τη-μείωση-ωρ-1326690
Parallaxi

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων εκφράζει «την έντονη αγανάκτησή της για την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής προς το υπουργείο Παιδείας, στη μέση του καλοκαιριού κι ενώ τα σχολεία είναι κλειστά, ώστε να αποφευχθούν οι εύλογες αντιδράσεις των Φιλολόγων, να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην Α’ Λυκείου κατά μία ώρα, η οποία προτείνεται να αντικατασταθεί με μάθημα άλλης ειδικότητας».

«Η εισήγηση αυτή δεν είναι κεραυνός εν αιθρία αλλά η συνέχεια μιας σειράς προτάσεων του ΙΕΠ και αποφάσεων του Υπουργείου , οι οποίες υποβαθμίζουν γενικότερα τον ρόλο του δημόσιου σχολείου και βάλλουν κατά των φιλολογικών μαθημάτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε: πρώτη ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε μη Φιλολόγους, η συνεξέταση Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και ο εξοστρακισμός, ουσιαστικά, της Λογοτεχνίας από το δημόσιο σχολείο, η πρόσφατη λογοκρισία στο βιβλίο της Γλώσσας της Γ Γυμνασίου κ.ά.», σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση και στη συνέχεια η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων συμπληρώνει:

«Παρά το γεγονός ότι η ΠΕΦ έχει διατυπώσει διαφορετικές απόψεις για τον τρόπο διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, πιστεύουμε ότι τα Αρχαία Ελληνικά, μαζί με όλα τα γνωστικά αντικείμενα τα οποία εντάσσονται στον κύκλο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, συμβάλλουν καθοριστικά στη γλωσσική διδασκαλία, στην κατανόηση και αφομοίωση τής μητρικής γλώσσας, στην ανάπτυξη της εκφραστικής ικανότητας των μαθητριών και μαθητών μας, στην άσκηση και ανάπτυξη της κριτικής ικανότητάς τους, στην επαφή τους με την αρχαιοελληνική γραμματεία και την Ιστορία του αρχαίου κόσμου.

Επιπλέον, είναι κοινή διαπίστωση ότι η κατάκτηση και αφομοίωση της γλώσσας, αποτελούν την αναγκαία προϋπόθεση για τη διδασκαλία των άλλων γνωστικών αντικειμένων και επιστημών. Εφόσον οι εισηγήσεις του ΙΕΠ και οι αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας σκοπίμως παραβλέπουν τη σημασία της γλωσσικής Παιδείας, μόνο σαν «κροκοδείλια δάκρυα» θα χαρακτηρίζαμε τις κατά καιρούς διατυπωμένες ανησυχίες τους για τις γλωσσικές αδυναμίες των μαθητριών και των μαθητών μας.

Τέτοιου είδους προτάσεις, όταν υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας, φανερώνουν ότι τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα διαμορφώνονται «εκ των ενόντων», χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό, ο οποίος θα έχει ως στόχο να μορφώνονται ουσιαστικά οι μαθητές και οι μαθήτριές μας.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι η παραπάνω τοποθέτηση της ΠΕΦ δεν έχει καμία σχέση με συντεχνιακές αντιλήψεις και απαιτούμε να μην υλοποιηθεί από το Υπουργείο η πρόταση του ΙΕΠ, η οποία, εφόσον εφαρμοστεί, θα επιδεινώσει ακόμα περισσότερο την κατάσταση της Παιδείας στον τόπο μας».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα