Θεσσαλονίκη: Τι συμβαίνει με το θέμα της μετεγκατάστασης του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου

Οι αντιδράσεις και τα ερωτήματα για τις... fast track διαδικασίες - Ποια η θέση του Δήμου Θεσσαλονίκης

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
θεσσαλονίκη-τι-συμβαίνει-με-το-θέμα-τη-1244639
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται γύρω από την ζήτημα που έχει ανοίξει γύρω από την άμεση μετακίνηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου Θεσσαλονίκης επί της οδού Εθνικής Αμύνης.

Από τη μία πλευρά εκπαιδευτικοί και γονείς που θέτουν ερωτήματα σχετικά με το για ποιους λόγους η μετακίνηση των δύο σχολείων επιχειρείται να γίνει μεσούσης της σχολικής χρονιάς και από την άλλη πλευρά ο Δήμος Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζει ότι η όποια απόφαση θα ληφθεί μέσα από δημοκρατικό διάλογο μεταξύ της διεύθυνσης των δύο σχολείων και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Τον Μάιο οι διευθυντές των σχολείων ενημερώθηκαν προφορικά από την Αντιδημαρχία Παιδείας ότι το κτίριο είναι ακατάλληλο μετά από πρωτοβάθμιο οπτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από Πολιτικούς Μηχανικούς του Δήμου -χωρίς ωστόσο να κοινοποιηθούν επίσημα οι τεχνικές εκθέσεις στις οποίες γίνεται επίκληση- και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να γίνει η μετεγκατάσταση τους, όμως και πάλι χωρίς να είναι ξεκάθαρο το πού, πώς και πότε θα συμβεί αυτό.

Μεταξύ των προτάσεων ήταν η μετεγκατάσταση και του Γυμνασίου και του Λυκείου στο 3ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, ωστόσο όταν διαπιστώθηκε η έλλειψη ικανοποιητικού χώρου εγκαταλείφθηκε. Μετά προέκυψε ξανά η μετακίνηση του Διαπολιτισμικού Λυκείου στο 3ο Λύκειο και Γυμνάσιο και του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου στο συγκρότημα του 32ου, 26ου, και 23ου Λυκείου ώστε να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια ή να μετακινηθούν και τα δύο σχολεία στο 3ο Λύκειο, όμως να λειτουργούν από κοινού από το μεσημέρι στις 14:00 και έως τις 20:00 το βράδυ.

Μετά την πτώση της οροφής στο 3ο ακολούθησε η πρόταση που αφορούσε τη μετακίνηση του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου στον Ευκλείδη, σε ένα κτίριο που πέρα από το γεγονός ότι αντιμετωπίζει και αυτό κτηριακά προβλήματα, συνιστά ένα αβέβαιο περιβάλλον για τους μαθητές που στην πλειοψηφία τους είναι πρόσφυγες και μετανάστες και θα πρέπει να βρεθούν σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον από αυτό που είχαν συνηθίσει έως τώρα. Η πρόταση αυτή εγκαταλείφτηκε χωρίς να πάρει μορφή επίσημης πρότασης.

Μετά την απόρριψη του Ευκλείδη η μετακίνηση του Διαπολιτισμικού Λυκείου στο 3ο Λύκειο και Γυμνάσιο και του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου στο συγκρότημα του 32ου, 26ου, και 23ου Λυκείου ώστε να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια ή να μετακινηθούν και τα δύο σχολεία στο 3ο Λύκειο, όμως να λειτουργούν από κοινού από το μεσημέρι στις 14:00 και έως τις 20:00 το βράδυ τέθηκε ως τελική λύση.

Ένα τέτοιο ενδεχόμενο όπως το τελευταίο είναι βέβαιο ότι θα αναγκάσει πολλά παιδιά ακόμα και να σκεφτούν να εγκαταλείψουν το σχολείο. Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για παιδιά που ζουν σε δομές, που μένουν μακριά από το κέντρο της πόλης και δε θα έχουν δυνατότητα μετακίνησης αυτές τις ώρες, ακόμα και για παιδιά τα οποία το πρωί πηγαίνουν στο σχολείο και το απόγευμα εργάζονται προκειμένου να βγάζουν ένα χαρτζιλίκι ή ακόμα και να συνεισφέρουν στο πενιχρό εισόδημα των οικογενειών τους και οι Ουκρανοί πρόσφυγες παρακολουθούν το Ουκρανικό Σχολείο τα απογεύματα.

Μάλιστα, στο σενάριο που επικρατήσει τελικά η άμεση μετακίνηση σε άλλο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει παράλληλα με την «μετακόμιση» να κάνουν και online μαθήματα στα παιδιά. Σε παιδιά βέβαια που στην πλειοψηφία τους είναι αδύνατον λόγω οικονομικών συνθηκών να έχουν πρόσβαση σε υπολογιστές και διαδίκτυο.

Αίσθηση προκαλεί, στους γονείς των παιδιών που φοιτούν στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και Λύκειο επί της Εθν. Αμύνης, το γεγονός ότι οι προσπάθειες για την μετεγκατάσταση του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου γίνονται με… fast track διαδικασίες και βάζοντας διλήμματα σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για να επιλέξουν μια λύση «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα».

Από τη στιγμή που δεν βρέθηκε οριστική λύση για τη μετεγκατάσταση για ποιο λόγο το… μπαλάκι της ευθύνης για την απόφαση για το μέλλον των δύο σχολείων, αλλά και των μαθητών που φοιτούν σε αυτό, πέφτει στα χέρια των καθηγητών;

Για ποιους λόγους δεν προτείνεται η λύση να παραμείνουν τα σχολεία και την τρέχουσα σχολική χρονιά στο κτίριο που βρίσκονται ήδη και η μετακίνηση, αντί να γίνει άρον-άρον, να γίνει συντονισμένα στην αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς με μια λύση η οποία θα είναι συμφέρουσα και κυρίως δίκαιη για τα παιδιά, αλλά και τους εκπαιδευτικούς.

Η απάντηση από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της parallaxi οι διευθυντές των δύο σχολείων απέστειλαν επιστολές προς την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης στις οποίες ζητούν να αλλάξει το εκπαιδευτικό ωράριο των δύο μονάδων σε απογευματινό.

Μάλιστα, το μεσημέρι της Τρίτης πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα σχολεία παρουσίας της Αντιδημάρχου Παιδείας Έφης Θεοδωράκη, του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρου Κόπτση και της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Ζωής Βαζούρα.

Η parallaxi επικοινώνησε με την Έφη Θεοδωράκη, Αντιδήμαρχο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία ξεκαθάρισε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα ακολουθήσει την όποια πρόταση γίνει από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης και η οποία θα προκύψει κατόπιν δημοκρατικού διαλόγου μεταξύ της διεύθυνσης των δύο σχολείων, των εκπαιδευτικών και της διεύθυνσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

«Δεν μπορούμε να πάρουμε την ευθύνη να αφήσουμε παιδιά και καθηγητές σε κτίρια τα οποία είναι ακατάλληλα βάση των τεχνικών εκθέσεων που υπάρχουν.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι υπεύθυνος για τα παιδιά, αλλά πάντα παίρνουμε υπόψιν τις αποφάσεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, γιατί υπάρχουν φορές που και εμείς μπορεί να κάνουμε λάθη» σχολίασε χαρακτηριστικά η κυρία Θεοδωράκη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα