Πέθανε ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης
Την τελευταία του πνοή άφησε το Σάββατο ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών σήμερα το πρωί ο Ιωάννης Αγγελικούσης μετά από πολυήμερη νοσηλεία.
Ο εφοπλιστής το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας και από το Σάββατο 20 Μαρτίου νοσηλευόταν σε ιδιωτικό νοσοκομείο της Αθήνας.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης γεννήθηκε το 1948 στο Λονδίο. Είναι γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού. Άρχισε να εμπλέκεται στην εταιρεία του πατέρα του από το 1973. Αδελφή του είναι η Άννα Αγγελικούση, η οποία αποτελεί και αυτή μια από τις ισχυρές γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση. Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής. Το 2000 αποφάσισε να επεκτείνει τον τομέα των tankers, με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs.
Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης έχει κάνει συχνές εμφανίσεις στη Lloyd’s List, ενώ συγκαταλέγεται στους κορυφαίους του χώρου της παγκόσμιας ναυτιλίας. Υπήρξε 5ος το 2015 και 4ος το 2014 στον κόσμο, στον κατάλογο της Lloyd’s για τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλία.
Επί των ημερών του, η Angelicoussis Shipping Group έχει γίνει ο ελληνόκτητος όμιλος με τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα. Τον Μάρτιο του 2015, ο Αγγελικούσης είχε καθαρή αξία 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg.