Πώς μία γιαπωνέζικη εταιρεία κατακτά τον πλανήτη στο χώρο της ένδυσης
Αφήνει πίσω της, εταιρείες «κολοσσούς» και αποκτά το δικό της φανατικό κοινό.
H Fast Retailing, η ιαπωνική ομάδα ενδυμάτων που έχει την Uniqlo, ξεπέρασε το ισπανικό Inditex, ιδιοκτήτη της Zara και έγινε έτσι η μεγαλύτερη εταιρεία ένδυσης στον κόσμο. Το κεφάλαιο της Fast Retailing ανέρχεται στα 105,6 δισεκατομμύρια δολάρια ξεπερνώντας τα 98,2 της Zara.
Άλλοι αντίπαλοι, όπως η H&M, ακολουθούν αρκετά μετά. Ενώ υπάρχουν και άλλες, μεγαλύτερες εταιρείες, όπως η Nike και η γαλλική LVMH, οι συνολικές πωλήσεις αυτών βασίζονται σε άλλες κατηγορίες και όχι στην κατηγορία των ρούχων.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, η Zara και η H&M εξακολουθούν να είναι μεγαλύτερες, αλλά ενώ οι τιμές των μετοχών τους διακυμάνθηκαν λόγω της πανδημίας, οι μετοχές της Fast Retailing, από τον Απρίλιο και μετά, σημείωσαν σταθερή άνοδο. Οι επενδυτές της Uniqlo φαίνονται αισιόδοξοι για την πορεία της μάρκας. Μέρος αυτής της σιγουριάς οφείλεται στην αυξανόμενη αγοραστική δύναμη της Ασίας.
Αν και η Uniqlo αντιμετώπισε δυσκολία στο να επεκταθεί στις ΗΠΑ, δεν ίσχυσε κάτι τέτοιο και για την Ασία και την Κίνα. Το 2018, για πρώτη φορά οι πωλήσεις εκτός Ιαπωνίας της Uniqlo ξεπέρασαν τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά. Μέχρι τον Αύγουστο του 2020, η Uniqlo είχε 866 καταστήματα σε ολόκληρη την Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ και της Ταϊβάν, ξεπερνώντας τα 813 καταστήματά της στην Ιαπωνία.
Η εταιρεία άρχισε επίσης να επεκτείνεται και στην Ινδία. Αυτή η πρακτική τής έδωσε ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της στη διάρκεια της πανδημίας. Ήδη η μεγαλύτερη αγορά μόδας στον κόσμο, η Κίνα, ανακάμπτει γρηγορότερα οικονομικά από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, κάτι που βοηθά την Uniqlo. Η Zara, αντιθέτως, το περισσότερο από το 60% των πωλήσεών της το έβγαλε το 2019, από την Ευρώπη.
Οι μέτοχοι της εταιρείας, όπως το περιέγραψαν στην ετήσια έκθεση για το 2019, θεωρούν την Κίνα, τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία ως «κέντρα οικονομικής ανάπτυξης του κόσμου». Ο πληθυσμός μεσαίου εισοδήματος στην Ασία, είναι ήδη μεγάλος και αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Τον Οκτώβριο, ο Tadashi Yanai, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε ότι ο κόσμος «γίνεται μάρτυρας μίας μετάβασης από την εποχή που κυριαρχούν οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη σε μια εποχή με κέντρο την Ασία». Η πανδημία θα επιταχύνει την αλλαγή αυτή μόνο εάν οι ασιατικές οικονομίες συνεχίσουν να ανακάμπτουν γρηγορότερα από τις υπόλοιπες.
Αυτή δεν είναι η μόνη δύναμη που κατέχει η εταιρεία. Το casual, χαλαρό στυλ των ρούχων ταιριάζουν περισσότερο σε μία εποχή που όλος ο πληθυσμός μένει στα σπίτια του λόγω του ιού, παρά τα βραδινά φορέματα και οι ενδυμασίες για πάρτι των άλλων εταιρειών. Και αυτό έχει την μεγαλύτερη σημασία για τους επενδυτές, διατηρώντας την αξία της Uniqlo αυξημένη.
Με πληροφορίες: www.qz.com