Πότε και πώς θα δούμε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα λεωφορεία από τη Λειψία;

Σε ποια κατάσταση παρελήφθησαν τα πρώτα λεωφορεία από την αδελφοποιημένη Λειψία, ποιες ενέργειες απαιτούνται για να προσαρμοστούν στα δεδομένα της Θεσσαλονίκης και πότε θα τα δούμε στους δρόμους της πόλης.

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
πότε-και-πώς-θα-δούμε-στους-δρόμους-της-649485
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται εδώ και λίγες ημέρες τα πέντε από τα συνολικά 50 λεωφορεία από την αδελφοποιημένη πόλη της Λειψίας και τα οποία πρόκειται να ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ.

Το σύνολο των λεωφορείων τα οποία αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραδοθούν στον ΟΑΣΘ σε μία προσπάθεια της διοίκησης να συμβάλει έμπρακτα στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης και να προσφέρει «ανάσα» στο επιβατικό κοινό, ειδικότερα εν μέσω της πανδημικής κρίσης.

Ωστόσο, οι ενέργειες της διοίκησης Ζέρβα για το θέμα είχαν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις, αφού χρειάστηκε μία πρωτοφανή ειδική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από πλευράς της κυβέρνησης με την οποία παρακάμπτονταν οι αρμόδιοι υπουργοί, ο ΟΑΣΘ και άλλες απαραίτητες διαδικασίες.

O διαγωνισμός που ακολούθησε ήταν για τα μάτια του κόσμου, κράτησε ένα μόνο Σαββατοκύριακο και εμφανίστηκε την τελευταία στιγμή, ένας ακόμα ενδιαφερόμενος με διπλάσια τιμή ανά λεωφορείο. Το πέρασμα από την οικονομική επιτροπή ως θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης προκάλεσε επίσης αρκετά ερωτηματικά.

Για ποιο λόγο ο δήμος Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να ξοδέψει χρήματα για να παραλάβει τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα λεωφορεία με δύο πόρτες, χωρίς να ανοίγουν τα παράθυρα τους τον καιρό του κορονοϊού, αλλά και χωρίς κλιματισμό σε μία πόλη που επικρατούν θερμοκρασίες σάουνας το καλοκαίρι;

Τα πολιτικά παιχνίδια του κ. Δημάρχου

Πότε έρχονται τα επόμενα;

Μέχρι στιγμής στη Θεσσαλονίκη έχουν φτάσει πέντε από τα 50 λεωφορεία που προέρχονται από τη Λειψία και σύμφωνα με πηγές του Δήμου Θεσσαλονίκης αναμένεται να φτάσουν στην πόλη άλλα 20 μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου, εφόσον και οι συνθήκες με τον κορονοϊό το επιτρέψουν.

Όσον αφορά τα υπολειπόμενα 25, υπάρχει αισιοδοξία ότι θα παραλειφθούν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, σενάριο πάντως που μεταφέρεται με κάθε επιφύλαξη από πλευράς του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το ενδεχόμενο περιορισμού των μετακινήσεων εξαιτίας της κατάστασης με την πανδημία.

Από την πλευρά τους, «κύκλοι» του Δήμου Θεσσαλονίκης εκφράζουν την ικανοποίηση τους για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα πρώτα πέντε λεωφορεία που έφτασαν στην πόλη, τονίζοντας ότι είναι από καλή έως εξαιρετική, αφού παρά το γεγονός ότι είναι μεταχειρισμένα, ανακατασκευάστηκαν στη Γερμανία.

Τα οχήματα πάντως που αναμένεται να παραληφθούν θα καθυστερήσουν να ενταχθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ, αφού απαιτείται χρόνος τόσο για τη μεταφορά τους στη Θεσσαλονίκη, όσο και για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν για να προσαρμοστούν στα δεδομένα της Θεσσαλονίκης με μεγαλύτερο πρόβλημα τα εκδοτικά μηχανήματα τα οποία χρειάζονται διαρκής συντήρηση λόγω της παλαιότητας τους.

Πότε θα βγουν στους δρόμους της πόλης;

Πέρα από τις διενέξεις και τις αντιπαραθέσεις για το θέμα, αυτό που ενδιαφέρει τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης είναι το πότε τα συγκεκριμένα λεωφορεία, αλλά και τα υπόλοιπα που πρόκειται να προστεθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ θα είναι διαθέσιμα για να βγουν στους δρόμους της πόλης και να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Η Parallaxi επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ κ. Γιώργο Σκόδρα ο οποίος αναφέρθηκε στην κατάσταση των λεωφορείων που παρελήφθησαν από την Λειψία, στις απαραίτητες εργασίες που πρέπει να γίνουν ώστε να προσαρμοστούν στα δεδομένα της νέας καθημερινότητας εν μέσω πανδημίας, αλλά και τις ανάγκες της πόλης και απάντησε στο ερώτημα για το πότε θα τα δούμε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

«Για τα επόμενα λεωφορεία θα πρέπει να ταξιδέψει στη Γερμανία η αρμόδια επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης για να κάνει την παραλαβή που γίνεται επί τόπου. Η κατάσταση των πρώτων πέντε λεωφορείων είναι καλή. Γίνονται φυσικά οι απαραίτητες προσθήκες για να προσαρμοστούν στις ανάγκες της πόλης. Βάζουμε το διαχωριστικό στη θέση του οδηγού λόγω του κορονοϊού, προσθέτουμε επικυρωτικά και ακυρωτικά μηχανήματα, όπως και το σύστημα τηλεματικής, ενώ τέλος εγκαθιστούμε και κλιματιστική μονάδα. Στο επόμενο δεκαήμερο οι εργασίες αυτές θα έχουν ολοκληρωθεί. Η κυκλοφορία τους εξαρτάται από την ταξινόμησή τους, γιατί είναι μία απαραίτητη διαδικασία που πρέπει να γίνει. Ο εκτελωνισμός τους έχει ολοκληρωθεί και τώρα προχωράμε για τον έλεγχο του ΚΤΕΟ και εν συνεχεία να γίνει η ταξινόμηση και να εκδοθούν οι πινακίδες κυκλοφορίας».

Η κατάσταση στον στόλο του ΟΑΣΘ και η επόμενη μέρα

Με λεωφορεία των ΚΤΕΛ να έχουν τεθεί στη διάθεση του ΟΑΣΘ έχει ανέβει ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης, όπως υπογραμμίζει ο κ. Σκόδρας.

Επίσης αναφέρθηκε και στη δεύτερη παρτίδα των 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων που έφτασε στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή και τον αγώνα δρόμου που γίνεται για ενταχθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα στο στόλο.

«Μαζί με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, είμαστε σταθερά στα 340 με 350 σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Ο επιβατικός φόρτος εξακολουθεί να είναι χαμηλός. Βέβαια κάποιες ώρες το απόγευμα υπάρχει ένα μικρό θεματάκι, ωστόσο παραμένουμε κάτω από το 60-65%. Μέχρι το τέλος της χρονιάς με την προσθήκη και των υπόλοιπων λεωφορείων θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης 550, οπότε θα είμαστε σε θέση να εκτελούμε άνω του 100%. Είναι ο άμεσος μας στόχος αυτός. Ήδη τα πρώτα 14 λεωφορεία από το leasing έχουν παραδοθεί, την Παρασκευή παραδόθηκαν άλλα 10 και τρέχουμε με όσο το δυνατόν γρηγορότερους ρυθμούς για να τα εντάξουμε στο στόλο».

«Παρατράγουδα πάντα θα υπάρχουν»

Ο κ. Σκόδρας αναφέρθηκε και στο θέμα της χρήσης μάσκας εντός των λεωφορείων, τονίζοντας ότι -αν και μεμονωμένα- δεν λείπουν τα ακραία περιστατικά εις βάρος οδηγών που κάνουν συστάσεις στους επιβάτες.

«Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι επιβάτες συμμορφώνονται απόλυτα με την υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός των λεωφορείων. Δεν λείπουν βέβαια τα παρατράγουδα. Δεν μπορούμε να έχουμε έναν χωροφύλακα πίσω από κάθε επιβάτη. Κάποιες φορές που έκαναν συστάσεις οι οδηγοί για το θέμα έπεσαν θύματα επιθέσεων».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα