Διεθνή

ΠΟΥ: Περισσότεροι από τους μισούς γονείς εκτίθενται σε επιθετικό μάρκετινγκ γάλακτος

Γιατί τα μηνύματα που λαμβάνουν είναι παραπλανητικά.

Parallaxi
που-περισσότεροι-από-τους-μισούς-γονε-771399
Parallaxi
Εικόνα Unsplash

Περισσότεροι από τους μισούς γονείς και έγκυες γυναίκες που συμμετείχαν σε έρευνα έπεσαν θύματα του μάρκετινγκ από εταιρείες γάλακτος, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων παραβιάζει διεθνή πρότυπα για τις πρακτικές σίτισης των βρεφών, όπως αναφέρεται σε νέα έκθεση του ΠΟΥ και της UNICEF που περιγράφει λεπτομερώς τις πρακτικές εκμετάλλευσης που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία γάλακτος.

Η έκθεση, που απαντά στο ερώτημα για το πώς η εμπορία του γάλακτος επηρεάζει τις αποφάσεις για τη διατροφή των βρεφών, βασίζεται σε συνεντεύξεις με γονείς, έγκυες γυναίκες και εργαζόμενους στον τομέα της υγείας σε οκτώ χώρες. Αποκαλύπτει συστηματικές και ανήθικες στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία γάλακτος παρασκευασμάτων, αξίας 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των γονιών για τη διατροφή των βρεφών.

Τα μηνύματα που λαμβάνουν οι γονείς είναι παραπλανητικά

Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι τεχνικές μάρκετινγκ του κλάδου περιλαμβάνουν άναρχη και επεμβατική διαδικτυακή στόχευση, χορηγούμενα δίκτυα παροχής συμβουλών και γραμμές βοήθειας, προσφορές και δώρα και πρακτικές για να επηρεάσουν την εκπαίδευση και τις συστάσεις μεταξύ των εργαζομένων στον τομέα της υγείας. Τα μηνύματα που λαμβάνουν οι γονείς και οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας είναι συχνά παραπλανητικά, επιστημονικά αβάσιμα και παραβιάζουν τον Διεθνή Κώδικα Εμπορίας Υποκατάστατων Μητρικού γάλακτος.

«Αυτή η έκθεση δείχνει πολύ ξεκάθαρα ότι η εμπορία παρασκευασμάτων γάλακτος παραμένει απαράδεκτα διάχυτη, παραπλανητική και επιθετική», δήλωσε ο επικεφαλής του ΠΟΥ Δρ. Τένδρος.

Η επίπτωση του μάρκετινγκ γάλακτος

Σύμφωνα με την έκθεση στην οποία ερωτήθηκαν 8.500 γονείς και έγκυες γυναίκες και 300 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας σε πόλεις στο Μπαγκλαντές, την Κίνα, το Μεξικό, το Μαρόκο, τη Νιγηρία, τη Νότια Αφρική, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βιετνάμ, η έκθεση στο μάρκετινγκ γάλακτος φθάνει το 84 % σε όλες οι γυναίκες που ερωτήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο 92 % των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα στο Βιετνάμ και στο 97 % των γυναικών που ρωτήθηκαν στην Κίνα, αυξάνοντας τις πιθανότητες να επιλέξουν τη διατροφή με γάλα.

«Τα ψευδή και παραπλανητικά μηνύματα σχετικά με τη διατροφή με γάλα αποτελούν ουσιαστικό εμπόδιο για το θηλασμό, ο οποίος γνωρίζουμε ότι είναι καλύτερος για τα μωρά και τις μητέρες», δήλωσε η Εκτελεστική Διευθύντρια της UNICEF, Κάθριν Ράσελ .

Έντονη επιθυμία θηλασμού

Σε όλες τις χώρες που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, οι γυναίκες εξέφρασαν έντονη επιθυμία να θηλάσουν αποκλειστικά, κυμαινόμενη από το 49 % των γυναικών στο Μαρόκο έως το 98 % στο Μπαγκλαντές. Ωστόσο, η έκθεση περιγράφει λεπτομερώς πώς μια συνεχής ροή παραπλανητικών μηνυμάτων μάρκετινγκ ενισχύει τους μύθους σχετικά με το θηλασμό και το μητρικό γάλα και υπονομεύει την εμπιστοσύνη των γυναικών στην ικανότητά τους να θηλάζουν με επιτυχία. Αυτοί οι μύθοι περιλαμβάνουν την αναγκαιότητα της φόρμουλας τις πρώτες ημέρες μετά τη γέννηση, την ανεπάρκεια του μητρικού γάλακτος για τη βρεφική διατροφή, ότι συγκεκριμένα συστατικά βρεφικής φόρμουλας έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την ανάπτυξη ή το ανοσοποιητικό του παιδιού, την αντίληψη ότι η φόρμουλα κρατά τα βρέφη χορτάτα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και ότι η ποιότητα του μητρικού γάλακτος μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Η έκθεση σημειώνει ότι μεγάλος αριθμός εργαζομένων στον τομέα της υγείας σε όλες τις χώρες είχαν προσεγγιστεί από τη βιομηχανία βρεφικής σίτισης για να επηρεάσουν τις συστάσεις τους προς τις νέες μητέρες μέσω διαφημιστικών δώρων, δωρεάν δειγμάτων, χρηματοδότησης για έρευνα, συνεδριάσεων επί πληρωμή, εκδηλώσεων και συνεδρίων, ακόμη και προμηθειών, επηρεάζοντας άμεσα τις επιλογές διατροφής των γονιών. Περισσότερες από το ένα τρίτο των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι ένας εργαζόμενος στον τομέα της υγείας τους είχε συστήσει μια συγκεκριμένη μάρκα φόρμουλας.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, ο ΠΟΥ, η UNICEF και οι εταίροι καλούν τις κυβερνήσεις, τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας και τη βιομηχανία βρεφικών τροφών να τερματίσουν την εκμεταλλευτική εμπορία γάλακτος και να εφαρμόσουν πλήρως και να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του Κώδικα.

ΠΗΓΗ: ertnews.g

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα