Η πρώτη εικόνα από τον νέο ποδηλατοδρόμο που στήνεται στην Λεωφόρο Νίκης

Μέχρι την Πέμπτη θα είναι έτοιμος.

Parallaxi
η-πρώτη-εικόνα-από-τον-νέο-ποδηλατοδρό-625575
Parallaxi

Ξεκίνησαν σήμερα οι εργασίες από τα συνεργεία του δήμου Θεσσαλονίκης για την μεταφορά του ποδηλατόδρομου από το πλακόστρωτο της Παλιάς Παραλίας στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης.

Οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν δύο μέρες και θα εκτελεστούν από το ύψος του Ερυθρού Σταυρού έως τη Δημητρίου Γούναρη, με τον ποδηλατόδρομο να είναι διπλής κατεύθυνσης. Ο ποδηλατόδρομος αναμένεται να είναι έτοιμος μέχρι την Πέμπτη και θα έχει πλάτος 1,25µ.

Με το ποδήλατό του έφτασε σήμερα το πρωί ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας στη Λεωφόρο Νίκης, για να επιθεωρήσει τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη μεταφορά του ποδηλατόδρομου από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις, ο ποδηλατόδρομος στην δεξιά λωρίδα της Νίκης θα έχει δυο λωρίδες για τις δυο κατευθύνσεις και διαχωριστικά για την ασφάλεια των ποδηλάτων. Θα υπάρχει πρόβλεψη για να μην παρκάρουν αυτοκίνητα, ενώ σε συνεννόηση με την δημοτική αστυνομία και την καθαριότητα, έχει διασφαλίσει τα απορριμματόφορα να μην περνούν από τον δρόμο τις ώρες αιχμής.

«Σήμερα ξεκινάμε κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει στην πόλη μας εδώ και πολλά χρόνια. Χαίρομαι πάρα πολύ που το καινούριο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της πόλης ξεκινάει από τη Λεωφόρο Νίκης. Ο ποδηλατόδρομος πάνω στο πλακόστρωτο δεν ήταν το καλύτερο δυνατό ούτε για τους ποδηλάτες ούτε και για τους πεζούς και για τον λόγο αυτό τον μεταφέρουμε στο οδόστρωμα. Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε και εναλλακτικά μέσα μετακίνησης στους πολίτες και στους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης», ανέφερε επιπλέον ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ευρύτερο σχέδιο ποδηλατοδρομήσεων

Η μεταφορά του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης στο οδόστρωμα εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης με την αξιοποίηση της δυνατότητας που προσφέρθηκε στους δήμους να προχωρήσουν σε προσωρινές ποδηλατροδρομήσεις και πεζοδρομήσεις, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

«Μας δόθηκαν οι δυνατότητες μέσα από τις δυσκολίες του κορωνοϊού να σχεδιάσουμε με γρήγορους ρυθμούς το δίκτυο αυτών των ποδηλατοδρόμων και να το κατασκευάσουμε», είπε ο κ. Ζέρβας, σημειώνοντας ότι «στο πλαίσιο αυτό η πόλη θα έχει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου ένα προσωρινό δίκτυο, το οποίο ευελπιστούμε, αν πάει καλά, να το έχουμε μόνιμα».

Ενίσχυση αστυνόμευσης

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε γνωστό ότι θα ενταθούν τα μέτρα αστυνόμευσης με τη συνεργασία Δημοτικής και Ελληνικής Αστυνομίας, ενώ υπογράμμισε ότι έχουν αναπροσαρμοστεί και τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων, ώστε να μην υπάρχει κυκλοφοριακή επιβάρυνση.

«Αναγνωρίζω ότι κάποιες μέρες θα υπάρχουν δυσκολίες, ίσως κάποιοι ξεβολευτούν, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται διαφορετικά. Αν θέλουμε να έχουμε μια σύγχρονη πόλη, θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτούς τους κανόνες μετακίνησης. Εμείς θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, ώστε η Θεσσαλονίκη να είναι βιώσιμη και να έχει όλα αυτά τα στοιχεία τα οποία διαθέτει μια ευρωπαϊκή μητρόπολη», τόνισε ο κ. Ζέρβας.

Μιλώντας σε δύο περαστικούς Θεσσαλονικείς για το έργο, οι απόψεις ήταν οι εξής:

«Είναι μία καλή κίνηση γενικότερα, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές στην Θεσσαλονίκη. Το ιδανικό όμως θα ήταν η γενικότερη επέκταση της παλιάς παραλίας στο πλαίσιο της νέας, πράγμα το οποίο στην παρούσα φάση δεν είναι δυνατόν. Περιορίζεται εν μέρει ο αυτοκινητόδρομος, αλλά πάντα είναι καλό να υπάρχει μια δυνατότητα για τα ποδήλατα και για τους ανθρώπους που δεν χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα και επιθυμούν να στρέφονται σε διαφορετικά μέσα για την μεταφορά τους. Γενικότερα είμαι ευχαριστημένος με την ιδέα αυτή», σημείωσε νεαρός στο σημείο.

Όπως ανέφερε και μια νεαρή περαστική, «Το δυσάρεστο είναι ότι αν και υπάρχει ποδηλατόδρομος, πολλές φορές δεν δίνουμε την δυνατότητα στα ποδήλατα να κινούνται ελεύθερα γιατί περπατάνε οι πεζοί ή παρκάρονται διάφορα οχήματα. Επομένως, με την επέκταση της παλιάς παραλίας πιστεύω ότι θα έχουν περισσότερες δυνατότητες να κινούνται ελεύθερα και να έχουν την όρεξη βασικά να πάρουν το ποδήλατο και να νιώθουν ότι είναι ασφαλείς».

Νέος ποδηλατόδρομος πρόκειται να κατασκευαστεί στη συνέχεια κατά μήκος της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή. Για την κάθετη σύνδεσή του είτε µε τις γύρω περιοχές κατοικίας και εμπορίου είτε µε τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της νέας παραλίας θα μετατραπούν σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας οι άξονες Βούλγαρη – Μοσχονησίων, Μάρκου Μπότσαρη και Κατσιμίδη – Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα