Πτήσεις χωρίς προορισμό: Η νέα τάση στις αεροπορικές εταιρείες
Διεθνείς αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται να προσαρμοστούν στη μετα-κοροναϊό εποχή με αεροπλάνα να σηκώνονται και να μην ξέρεις που θα πάνε.
Πτήσεις χωρίς προορισμό. Αυτή φαίνεται ότι είναι η νέα τάση στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που έχει επιφέρει η πανδημία, αναζητώντας νέες πηγές εσόδων.
Η Singapore Airlines εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει πτήσεις «χωρίς προορισμό» τον επόμενο μήνα με έναν μοναδικό τρόπο για να προσφέρει στους ντόπιους που τρέφουν αγάπη για τα ταξίδια, έναν τρόπο να βιώσουν και πάλι τις πτήσεις.
Ο τοπικός τύπος στη Σιγκαπούρη αναφέρει ότι σε συνεργασία με το Συμβούλιο Τουρισμού, θα χρησιμοποιήσουν τα αεροσκάφη Airbus A350 της αεροπορικής εταιρείας. Οι πτήσεις εσωτερικού θα απογειωθούν από το μοναδικό μεγάλο αεροδρόμιο της χώρας, τη Σιγκαπούρη Τσανγκί (SIN) και θα διαρκέσουν περίπου τρεις ώρες πριν από την προσγείωση στο ίδιο σημείο από το οποίο αναχώρησαν. Δεν είναι ακόμη γνωστό ποια διαδρομή γύρω από το νησιωτικό έθνος θα ακολουθήσουν.
Οι πτήσεις από το αεροδρόμιο Τσανγκί έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν έως τα τέλη Οκτωβρίου και ενδέχεται να συνοδεύονται από παραμονές σε διάφορα ξενοδοχεία της πόλης, κουπόνια αγορών και βόλτες με λιμουζίνα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας.
Περισσότεροι από 5,7 εκατομμύρια κάτοικοι της Σιγκαπούρης δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν από τότε που η χώρα έκλεισε τα σύνορά της στα τέλη Μαρτίου.
Ο Αυστραλός Leithen Francis, ο οποίος ζει στη Σιγκαπούρη από το 2001, δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για τις πτήσεις χωρίς προορισμό εάν γίνουν πραγματικότητα.
«Νομίζω ότι είναι μια υπέροχη ιδέα και θα ήμουν πρόθυμος να συμμετέχω εάν η Singapore Airlines προχωρήσει στην ιδέα», είπε. «Η Σιγκαπούρη είναι ένα νησί, και είμαι συνηθισμένος να ταξιδεύω, συνεπώς μου λείπουν πολύ οι πτήσεις».
Η Singapore Airlines δεν είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που θα πραγματοποιήσει τέτοιες «πτήσεις χωρίς προορισμό». Επίσης, η εταιρεία EVA Air που εδρεύει στο Ταϊπέι της Ταϊβάν, πραγματοποίησε μια ειδική πτήση με θέμα το πολυαγαπημένο παιδικό καρτούν «Hello Kitty». Η πτήση περιέλαβε ένα γκουρμέ γεύμα πολλαπλών πιάτων από τον βραβευμένο σεφ με τρία αστέρια Michelin, Motokazu Nakamura.
Honest to Lucifer I would absolutely love to be on a Hello Kitty flight to nowhere https://t.co/4gQqDQtw2S
— Starts with G 🇪🇺🏳️🌈 (@thismuchyellow) September 3, 2020
Someone hold me. Please. Hold me. Just why?!?!
Virtual reality flights, Hello Kitty planes to nowhere exist for those who miss travel https://t.co/a3vtat3ZFe
— Raymond Wong📱💾📼 (@raywongy) August 24, 2020
Taiwan’s Hello Kitty plane flew from Taipei to Taipei on ‘flight to nowhere’, makes thumbs up sign while at it https://t.co/yydiGaxZmP pic.twitter.com/bhZu43ipKl
— Mothership.sg (@MothershipSG) August 15, 2020
«Λόγω της πανδημίας, η παγκόσμια τουριστική αγορά έχει συρρικνωθεί πολύ και η ανάγκη του κόσμου να ταξιδέψει στο εξωτερικό γίνεται όλο και πιο έντονη. Για να ικανοποιήσει την επιθυμία των επιβατών να πάνε στο εξωτερικό, η EVA Air επέλεξε ειδικά την ειδική πτήση EVA Air «New Experience of Going Abroa», δήλωσε σε ανακοίνωση της η αεροπορική εταιρεία.
A Taiwanese airline is hosting a ‘Hello Kitty’-themed flight to nowhere, and it includes a Michelin-star meal https://t.co/1SwQaiuvIO via @thisisinsider
— christopher mitchell (@travelingmitch) August 9, 2020
Η προσφορά περιελάμβανε δωρεάν υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου Wi-Fi, καθώς και ένα γεύμα από ρύζι chirashi-σούσι θαλασσινών που σχεδιάστηκε από τον σεφ τριών αστέρων Michelin Motokazu Nakamura, καθώς και noodles sambal. Το κόστος ήταν 5.288 γιουάν (780 δολάρια), με την επιλογή αναβάθμισης σε business class.
The 🐈 Hello Kitty ✈️ Flight to ‘nowhere’ included an onboard meal prepared by a ⭐ three-star Michelin 🔪 chef: https://t.co/JED3OlA0Lm@ForbesLife #travel #airline #HelloKitty #aviation #AVGeek #EVAAir pic.twitter.com/iqc1Stk03t
— Vegas BiLL (@VegasBiLL) August 13, 2020
Τον Αύγουστο, η Ιαπωνική All Nippon Airways πραγματοποίησε τη δική της πτήση 90 λεπτών πάνω από τα αξιοθέατα της ιαπωνικής πρωτεύουσας, με σημείο αναχώρησης και προσγείωσης το Αεροδρόμιο Narita του Τόκιο.
Ακόμη, η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει μια επτάωρη πτήση που θα πραγματοποιήσει πάνω από το Κουίνσλαντ και τη Χρυσή Ακτή, τη Νέα Νότια Ουαλία και άλλες απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
Από ψηλά, οι επιβάτες θα μπορούν να θαυμάσουν διάφορα διάσημα αξιοθέατα της Αυστραλίας, όπως το Sydney Harbour και το Great Barrier Reef. Θα προσφέρεται επίσης, μία ξεχωριστή διοργάνωση στην οποία guest star θα είναι μία διάσημη προσωπικότητα, που δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα.
Το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί με το αεροσκάφος Boeing 787 Dreamliner, που εκτελεί συνήθως ταξίδια προς όλες τις ηπείρους. Το συγκεκριμένο σκάφος, το Dreamliner φημίζεται για τα μεγάλα παράθυρά του, καθιστώντας το ιδανικό για περιηγήσεις στα 30.000 πόδια.
Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν πολύ λίγες πτήσεις που εκτελούν δρομολόγια προς και από την Αυστραλία λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών και ο διεθνής στόλος της Qantas έχει προσγειωθεί προσωρινά.
Η πτήση QF787, που αναμένεται να αναχωρήσει από το αεροδρόμιο του Σίδνεϊ στις 10 Οκτωβρίου και να επιστρέψει στην αυστραλιανή μητρόπολη επτά ώρες αργότερα, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων. Τα 134 εισιτήρια, που περιλαμβάνουν θέσεις σε business class, premium economy και economy και κοστίζουν από 787 δολάρια έως 3.787 δολάρια ξεπουλήθηκαν σε μόλις 10 λεπτά.
Γιατί και πού πραγματοποιούνται οι πτήσεις χωρίς προορισμό;
Αν και δεν είναι για όλους, οι πτήσεις χωρίς προορισμό μπορεί να λειτουργήσουν σε τοποθεσίες που έχουν χαμηλά ποσοστά μόλυνσης κοροναϊού και οι κάτοικοι έχουν περιορισμένες ευκαιρίες για ταξίδια. Η Σιγκαπούρη έχει αναφέρει μέχρι σήμερα 57.454 κρούσματα, τα περισσότερα από τα οποία προέρχονται από μετανάστες και εργάτες.
Ο αριθμός των νέων περιπτώσεων, με εξαίρεση τα άτομα που ζουν σε κοιτώνες και των εισερχόμενων ταξιδιωτών, μειώνεται σταθερά κατά μέσο όρο σε ένα κρούσμα την ημέρα κατά την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο οικογενειακός γιατρός της Σιγκαπούρης και «λάτρης της αεροπορίας», Lee Kai Lun, δήλωσε στο CNBC ότι αυτή τη στιγμή αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια να ταξιδεύει με άλλους επιβάτες από τη Σιγκαπούρη, παρά να κάνει διεθνή πτήση.
«Χωρίς αμφιβολία ο κίνδυνος δεν είναι μηδενικός, αλλά θα έλεγα ότι είναι ακόμα πολύ χαμηλός», δήλωσε. «Αφού είμαι γειωμένος εδώ και καιρό…πραγματικά πεθαίνω να πετάξω ξανά».
Η Ιαπωνία κατέγραψε 75.657 περιπτώσεις Covid-19, ενώ η Ταϊβάν είχε 499 περιπτώσεις. Με πληθυσμό περίπου 440.000 άτομα, το Μπρουνέι έχει καταγράψει μόνο 145 περιπτώσεις μέχρι σήμερα.
*Με πληροφορίες από marketwatch, bloombergquint, cnbc