Featured

Πτώση 65,3% της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”

Κατάρρευση της επιβατικής κίνησης στο SKG και όλα τα αεροδρόμια της χώρας - Τι διεκδικεί από το ελληνικό δημόσιο η Fraport

Όλγα Νίκου
πτώση-653-της-επιβατικής-κίνησης-στο-αερ-649921
Όλγα Νίκου

Σημαντική πτώση κατέγραψε η επιβατική κίνηση και τον μήνα Ιούλιο στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία” που διαχειρίζεται η Fraport Greece, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο εξαιτίας της πανδημίας και τους περιορισμούς που επιβάλλουν τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διαχειρίστριας εταιρείας, ο συνολικός αριθμός επιβατών  υποχώρησε τον Ιούλιο στους  292.374 επιβάτες από 801.814 επιβάτες τον Ιούλιο του 2019, σημείωσε δηλαδή μείωση της τάξης του 63,5%. Η μείωση αφορά κυρίως στις διεθνείς πτήσεις που μειώθηκαν σε ποσοστό  69,3%, 181.696 επιβάτες προσγειώθηκαν φέτος στο SKG, όταν το περσινό Ιούλιο ήταν 592.666. Μικρότερη η πτώση στην επιβατική κίνηση στις πτήσεις εσωτερικού της τάξης του 47,1%, 110.678 φέτος, 209.148 το 2019, την αντίστοιχη περίοδο.

Πτώση 65.3% από τον Ιανουάριο στο SKG

Συνολικά για τους 7 μήνες από την αρχή του έτους και έως το τέλος Ιουλίου το αεροδρόμιο “Μακεδονία” δέχθηκε λιγότερους επιβάτες σε ποσοστό 65,3% , ήτοι μόλις 1.336.409 επιβάτες από 3.848.283 το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σε ότι αφορά τις εθνικότητες που έφθασαν στο SKG, πρώτοι έρχονται οι Γερμανοί, ακολουθούν οι Κύπριοι, οι Αυστριακοί, οι Γάλλοι και στην πέμπτη θέση οι Ολλανδοί.

Η πτώση συνολικά στα 14 αεροδρόμια της Fraport

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διαχειρίστριας εταιρείας, ο συνολικός αριθμός επιβατών στους 14 αερολιμένες της χώρας που διαχειρίζεται υποχώρησε τον Ιούλιο σε 1,3 εκατ. από 5,3 εκατ. τον αντίστοιχο μήνα του 2019, μεταβολή που αντιστοιχεί σε -75,1%.

Μεγαλύτερη πτώση (-78,5%) καταγράφεται συνολικά στις αφίξεις εξωτερικού, σε σχέση με αυτές από το εσωτερικό (-56,5%) το φετινό Ιούλιο, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Ποσοστιαία, τη μεγαλύτερη υποχώρηση επιβατών εμφανίζει το αεροδρόμιο της Σκιάθου (-85,2%) απ’ όπου διακινήθηκαν τον Ιούλιο μόλις 16,7 χιλ. άτομα από 113,3 χιλ. πέρυσι τον ίδιο μήνα. Ακολουθούν οι αερολιμένες Κεφαλονιάς (-84,3%), Ακτίου (-81,7%), Καβάλας, Χανίων, Ρόδου, Κω, Κερκύρας, Ζακύνθου, Μυκόνου και Σαντορίνης, όπου η πτώση κυμαίνεται από -74% έως περίπου -80%. Σε Σάμο και Μυτιλήνη η υποχώρηση διαμορφώνεται σε -71% και -56%, αντίστοιχα. Τον Ιούλιο, ο συνολικός αριθμός των επιβατών στο αεροδρόμιο Χανίων περιορίστηκε σε 112,1 χιλ. άτομα, 87,9 χιλ. στη Μύκονο, 100 χιλ. στη Σαντορίνη, 226 χιλ. στη Ρόδο και 152,1 χιλ. στην Κέρκυρα.

Συνολικά κατά τους πρώτους επτά μήνες της χρονιάς, το σύνολο της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece υποχώρησε σε ποσοστό 81%, σε περίπου 3 εκατ. άτομα από 16,2 εκατ. άτομα το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2019.

Σε πλήρη λειτουργία ο νέος τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”

Στο αεροδρόμιο Μακεδονία έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί κανονικά τις τελευταίες 3 εβδομάδες ο νέος τερματικός σταθμός. Απομένουν τελικές εργασίες για κάποια gates που αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες.

Ο παλιός τερματικός σταθμός του αεροδρομίου στον οποίο έχουν ξεκινήσει τα έργα ανακαίνισης που αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του έτους, λειτουργεί πλέον μόνο για τις λίγες πτήσεις εκτός των χωρών Segen.

Η διαδικασία “κατανομής κινδύνων” και οι αξιώσεις της Fraport Greece από το ελληνικό δημόσιο

Οι απώλειες του κύκλου εργασιών της Fraport Greece είναι της τάξεως των 175 εκατομμυρίων μόνον κατά το πρώτο εξάμηνο και ενδεχομένως άνω των 200 εκατ. στο επτάμηνο. Η εταιρεία είναι σε συνεχή διάλογο με τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών καθώς στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της πανδημίας, που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, επιδιώκει να εξασφαλίσει κρατική στήριξη.

Η  Fraport εμφανίζεται να επιδιώκει να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση χωρίς να χρειαστεί να προσφύγει στις πρόνοιες της διαιτησίας και των άλλων έννομων μέσων που προβλέπονται, σημειώνουν κύκλοι που γνωρίζουν λεπτομέρειες των σχετικών προσπαθειών.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο εκτιμάται πως θα είναι εξαιρετικά δύσκολο δεδομένου πως το Δημόσιο υποχρεούται να εξαντλήσει όλα τα έννομα περιθώρια που έχει για να μειώσει και να μεταθέσει πιθανή αποζημίωση.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα