2011: Οι Πρωταγωνιστές της Χρονιάς

Η πεποίθηση ότι υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που μπορούν να ονειρεύονται και να δημιουργούν χωρίς φόβο και με πολύ πάθος φωτίζει το σκοτεινό ορίζοντα. Στο τέλος μιας χρονιάς δύσκολης και εν όψει μιας χρονιάς που προμηνύεται δυσκολότερη οφείλουμε ένα ευχαριστώ στους πιο άξιους από τους πολίτες αυτής της πόλης. Λέξεις: Μιχάλης Γουδής, Τζένη Παυλίδου Beetroot design […]

Parallaxi
2011-οι-πρωταγωνιστές-της-χρονιάς-9265
Parallaxi
1.jpg

Η πεποίθηση ότι υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που μπορούν να ονειρεύονται και να δημιουργούν χωρίς φόβο και με πολύ πάθος φωτίζει το σκοτεινό ορίζοντα. Στο τέλος μιας χρονιάς δύσκολης και εν όψει μιας χρονιάς που προμηνύεται δυσκολότερη οφείλουμε ένα ευχαριστώ στους πιο άξιους από τους πολίτες αυτής της πόλης.

Λέξεις: Μιχάλης Γουδής, Τζένη Παυλίδου

Beetroot design Η πεποίθηση ότι υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που μπορούν να ονειρεύονται και να δημιουργούν χωρίς φόβο και με πολύ πάθος φωτίζει το σκοτεινό ορίζοντα. Στο τέλος μιας χρονιάς δύσκολης και εν όψει μιας χρονιάς που προμηνύεται δυσκολότερη οφείλουμε ένα ευχαριστώ στους πιο άξιους από τους πολίτες αυτής της πόλης.

Λέξεις: Μιχάλης Γουδής, Τζένη Παυλίδου

Beetroot design group | Η κόκκινη κουκίδα της πόληςgroup | Η κόκκινη κουκίδα της πόλης

Ήταν γραφτό µερικά τερατάκια να απογειώσουν µία από τις κορυφαίες γραφιστικές οµάδες της Θεσσαλονίκης στο υψηλότερο σκαλί της Ευρώπης. Έντεκα χρόνια µετά την ίδρυσή τους, οι Beetroot κατέκτησαν φέτος το βραβείο Red Dot Agency of the Year,επικρατώντας έναντι σκληρού ανταγωνισµού από 6500 συµµετέχοντες από 40 χώρες. Ενδεικτικό της επιτυχίας είναι πως η συγκεκριµένη διάκριση αποδόθηκε για πρώτη φορά σε γραφείο εκτός Γερµανίας. Η έκθεση/εγκατάσταση µε τίτλο “The Greek Monsters”, που τους εξασφάλισε τον τίτλο, αποτελείται από τρία τρισδιάστατα γλυπτά (το άγαλµα ενός Μινώταυρου ύψους τριών µέτρων, το ειδώλιο ενός Κύκλωπα και την εγκατάσταση τριών Στυµφαλίδων Ορνίθων), µία ζωγραφισµένη ζωφόρο και ένα φάκελο εργασιών υπό µορφή καρτ-ποστάλ. Όπως το θέτει ο σκηνοθέτης και σκηνογράφος Πάρης Μέξης: “Η εγκατάσταση που µπορεί να µας θυµίζει γκαλερί ή µουσείο (περιλαµβάνει ακόµα και µια βάση-εκθετήριο για καρτ-ποστάλ µε “δωρεάν κάρτες” στις οποίες απεικονίζονται τα έργα της Beetroot) επιχειρεί µια όσµωση ανάµεσα σε µια εκστρατεία επικοινωνιακού σχεδιασµού, µια εγκατάσταση πρωτόγονης τέχνης και µια έκθεση αρχαιολογικού µουσείου”. Το τέρας µπορεί να είναι η προσωποίηση των φόβων µας, όµως οι Beetroot αποτέλεσαν ένα τρανό παράδειγµα πως η δύναµη της δηµιουργικότητας δεν έχει τίποτα να φοβηθεί.

www.beetroot.gr

Your hand in mine | Όλη η μουσική στα χέρια τους

Πολλά από τα µουσικά όργανα που χρησιµοποιούν δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό. Η σκηνική τους παρουσία είναι κάθε άλλο παρά αναµενόµενη. Το ντουέτο των Your Hand in Mine αποτελεί ένα ζωντανό µουσικό πείραµα και κατακτά ολοένα και περισσότερους θαυµαστές. Ο Μάνος Μυλωνάκης (wurlitzer piano, accordion, melodica, toy piano, electric bass, acoustic guitar, stroh violin, persephone, programming) και ο Γιώργος Παπαδόπουλος (mandolin, electric and acoustic guitar, glockenspiel, synth, trumpet, drums and voices) είναι δύο φίλοι από τη Θεσσαλονίκη που αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάµεις τους για να εκφράσουν την αγάπη τους για τα ακουστικά όργανα, τη νορµανδική folk και τους πλανόδιους µουσικούς. Από αυτό το αλλόκοτο µείγµα προέκυψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα κι ελκυστικά µουσικά προϊόντα των τελευταίων ετών. Τα πρώτα βήµατα έγιναν το 2006, ενώ την επόµενη χρονιά έµελλε να κυκλοφορήσει ο πρώτος τους δίσκος σε 100 χειροποίητα αντίτυπα. Η συνέχεια ήταν συναρπαστική µε σηµείο αναφοράς τη σύνθεση -ύστερα από ανάθεση του 48ου Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης- πρωτότυπης µουσικής για το βουβό αριστούργηµα του Mikio Naruse, “Every night dreams”. Η εµφάνισή τους στο Sani Festival 2011 συζητήθηκε ιδιαίτερα. Ίσως τελικά οι δουλειές στο βιβλιοπωλείο και το αρχιτεκτονικό γραφείο σύντοµα να αποτελέσουν παρελθόν για τους δύο φίλους που συνιστούν µία νότα αισιοδοξίας στον πολιτισµό της πόλης. Εσείς ακόµη δεν ακούσατε το “The Garden Novels” που κυκλοφόρησε το Σεπτέµβριο;

Γρηγόρης Βερροιώτης | The cyclivist

Ένα ενεργειακό ποδήλατο, ο γύρος της Ευρώπης σε 60.000 χλµ, 22 χώρες και δύο χρόνια, ένα µήνυµα ζωής, αισιοδοξίας, φιλίας και συνεργασίας λαών και ανθρώπων. Αγγελιοφόρος του µηνύµατος, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής δράσης “Ο Ποδηλάτης του Κόσµου – Action for Life”, είναι ένας σαραντάχρονος ποδηλάτης από τη Θεσσαλονίκη, ο Γρηγόρης Βερροιώτης, που αποφάσισε να αφιερώσει δυο χρόνια από τη ζωή του σε ένα δύσκολο και απαιτητικό εγχείρηµα µε όρους αντοχής και φυσικής κατάστασης. Με σύµµαχο την τεχνολογία και ένα δίκτυο 100 εξιδεικευµένων εθελοντών που οργανώνουν, συντονίζουν και παρακολουθούν την πορεία του σε φυσικό όσο και ψηφιακό περιβάλλον, το ταξίδι του ξεκίνησε στις 28 Οκτωβρίου 2011 από τη Θεσσαλονίκη, έχοντας καταγράψει ήδη µερικές χιλιάδες χιλιόµετρα σε ελληνικές πόλεις αλλά και συναντήσεις µε ενώσεις και οµάδες πολιτών, εκπροσώπους φορέων και οργανισµών αλλά και καθηµερινούς ανθρώπους για τη διάδοση της ιδέας ανάπτυξης νέων µορφών συνεργασίας, εργασίας και επιχειρηµατικότητας σε µια σειρά από εναλλακτικούς τοµείς δράσης όπως ο θεµατικός τουρισµός, η τηλεϊατρική, η διαδικτυακή εκπαίδευση. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραµµές, το ποδήλατό του βρίσκεται ακόµα σε ελληνικό έδαφος πριν διασχίσει τη µεγάλη ευρωπαϊκή ήπειρο από το µεσογειακό νότο ώς την παγωµένη Σκανδιναβία και από τον Ατλαντικό έως τη Μαύρη Θάλασσα, µε το σύνθηµα “Η ζωή είναι ωραία” όταν υπάρχει φιλία και διάλογος ανάµεσα στους ανθρώπους. Η όµορφη περιπέτεια του σύγχρονου αυτού Οδυσσέα που, εκτός των άλλων, είναι και πρεσβευτής της “Θεσσαλονίκης – Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014” καταγράφεται διαδικτυακά 24/7 και σε real time µέσω του blog: arcbast.blogspot.com για όσους θέλουν να συνταξιδέψουν νοητά µαζί του.

Γιώργος Σαμαράς, Μουσικός | The wonder boy

Είναι µόλις 21 ετών, ανήκει στη µουσική γενιά του λεγόµενου D.I.Y., και το 2011 έκανε συλλογή διθυραµβικών κριτικών από τους ειδικούς της διεθνούς µουσικής σκηνής για τη δουλειά του. Αφετηρία στάθηκε η κυκλοφορία τον περασµένο Γενάρη –σε κασέτα αλλά και σε ψηφιακή µορφή– του “Meltdown E.P.” από τo ανεξάρτητο πορτογαλικό label Cakes & Tapes, ένα mixtape έξι υπέροχων κοµµατιών σε ambient και electronica ηχοτοπία, προϊόν ενός µουσικού πρότζεκτ των Plastic Flowers, της µπάντας που ίδρυσε τον Απρίλιο του 2010 µαζί το φίλο του Τίµη Παρίση και πήρε το όνοµά της το 2008 από το τραγούδι “Fake Plastic Trees” των Radiohead. Στο µεταξύ, κάποια πράγµατα άλλαξαν. Ο φίλος µετοίκησε στην Αγγλία για σπουδές και οι Plastic Flowers συνέχισαν ως one – man band µε τη σύµπραξη κάθε φορά διαφορετικών µουσικών, ανάλογα µε τις ανάγκες κάθε πρότζεκτ. Οι insiders του χώρου έσπευσαν να διαγνώσουν ήδη στη µουσική του επιρροές από το είδος shoegaze, ένα µίγµα dream pop melanchotopia, post rock ξεσπασµάτων και απαλών κιθαριστικών εναλλαγών που ενορχηστρώνονται εξαιρετικά σε µια κινηµατογραφικής υφής µουσική, αισθαντική, ονειρική και τρυφερά απόκοσµη. Αυτόν τον καιρό ολοκλήρωσε το ντεµπούτο άλµπουµ του µε τίτλο “White walls painted black”, το οποίο θα κυκλοφορήσει σύντοµα, ενώ το βίντεο του οµώνυµου κοµµατιού έχει ανέβει ήδη στο site του δίνοντας µια πρόγευση του τι ακολουθεί. Όταν δεν σκαρώνει µελωδίες στο µουσικό του δωµάτιο, ο Γιώργος Σαµαράς φοιτά στο τρίτο έτος της Γερµανικής Φιλολογίας του ΑΠΘ, πειραµατίζεται µε το filming και την επεξεργασία εικόνας και ονειρεύεται κάποτε να γράψει µουσική για ταινία του Ντέιβιντ Λιντς, το σινεµά του οποίου αγαπάει. Yes, he can…

www.weareplasticflowers.com

Ισίδωρος Ζουργός | Τα βραβευμένα “ανεμώλια”

Με χαµηλό προφίλ, µέθοδο, έρευνα και εργατικότητα βγήκε από τα στενά όρια της σχολικής τάξης. Η αρχή έγινε το 1995 µε τον “Φράουστ” για να ακολουθήσουν “η ψίχα εκείνου του καλοκαιριού” και το ιστορικό µυθιστόρηµα “Στη σκιά της πεταλούδας” που αποτύπωσε ξεκάθαρα το στίγµα του. Τα “Αποσπάσµατα από το βιβλίο του ωκεανού” και η “Αηδονόπιτα” ήταν οι ενδιάµεσοι σταθµοί µέχρι τα “Ανεµώλια” που του χάρισαν φέτος το Βραβείο Αναγνωστών του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Ο Ισίδωρος Ζουργός γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και µετά τις σπουδές του στα Παιδαγωγικά υπηρετεί επιµελώς την πρωτοβάθµια εκπαίδευση από το ρόλο του δασκάλου. Έχει αναδειχτεί σε έναν από τους πλέον αντιπροσωπευτικούς συγγραφείς της πόλης χάρη στην επίµονη ενασχόλησή του µε την ιστορία της. Το κατόρθωµά του, όµως, µε τα “Ανεµώλια” είχε έναν εντελώς διαφορετικό, έναν οικουµενικό χαρακτήρα. Ένα οδοιπορικό πέντε φίλων µε ιστιοπλοϊκό σκάφος, οι οποίοι αναζητούν τη διάσταση της πραγµατικότητας µέσα από το βλέµµα των 45 χρόνων τους, τη συναισθηµατική αναµόχλευση που τους δηµιουργεί το παρελθόν, την επιθυµία της χαράς σήµερα και τη ζεστασιά της συντροφικότητας. Με την ένθερµη υποστήριξη των 40 Λεσχών Ανάγνωσης του ΕΚΕΒΙ και την ευρεία αποδοχή περισσότερων από 2500 αναγνωστών ο Ζουργός έχει εγγυηµένη τη συνέχιση της ανοδικής του πορείας. Άλλωστε έχει αποδείξει πως ξέρει τον τρόπο.

Ομάδα A.R.T. Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ | Τέρμα το γκάζι

Μπορούµε να συζητάµε αιώνες για τη δηµιουργία πίστας Φόρµουλα 1 στην Ελλάδα ως µορφή εναλλακτικού τουρισµού ή ακόµα και για τις αρνητικές οδηγικές επιδόσεις των Σουµάχερ της ελληνικής ασφάλτου. Στο µεταξύ, η οµάδα A.R.T. (Aristotle Racing Team) του τµήµατος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ θα σπάει χρονόµετρα και θα σαρώνει βραβεία στις διεθνείς πίστες των φοιτητικών αυτοκινητικών αγώνων ανοίγοντας το δρόµο. Συνεχίζοντας µια παράδοση διακρίσεων που ξεκίνησε το 2007 από το Grant Prix της Ιταλίας, η φετινή 22µελής ελληνική οµάδα, µε αρχηγό τον Εµµανουήλ Φαντέλ, κατάφερε και πάλι να επιστρέψει από το διαγωνισµό “Formula Student” στην πίστα Silvestone της Αγγλίας µε έναν ακόµα τίτλο. Το µαύρο µονοθέσιό τους µε τον αριθµό 39, αφού πέρασε µε επιτυχία στην πρώτη δεκάδα των στατικών αγωνισµάτων –σχεδιασµός, κοστολόγηση, εµπορική παρουσίαση– κατέκτησε την 1η θέση στο αγώνισµα της επιτάχυνσης (Acceleration Run-Off) και την 8η συνολικά στη γενική κατάταξη ανάµεσα σε 91 συµµετοχές. Όλα αυτά κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες και κόντρα σε οµάδες χωρών µε µεγάλη τεχνογνωσία στην αυτοκινητοβιοµηχανία και χορηγικά budgets µεγατόνων. Επόµενος στόχος; Η δηµιουργία µιας νέας οµάδας που θα κατασκευάσει το επόµενο µονοθέσιο για να διεκδικήσει ένα ακόµα κύπελο σε έναν ακόµα παγκόσµιο δαγωνισµό.

(φωτογραφία στην κορυφή του κειμένου)

Γιώργος Καζαντζής | Ποιότητα μιας άλλης εποχής

Ακούγοντας το νέο δίσκο του Γιώργου Καζαντζή, “Τα παιδιά της άλλης όχθης”, µε τη µοναδική ερµηνεία της Φωτεινής Βελεσιώτου, αποστασιοποιείται κανείς από τις παραφωνίες της εποχής µας. Σαφώς οι στίχοι σπουδαίων µορφών όπως του Μάνου Ελευθερίου, του Θωµά Κοροβίνη, του Μανώλη Ρασούλη και άλλων δικαιούνται ξεκάθαρο µερίδιο στην επιτυχία, όµως αξίζει κανείς να σταθεί στον Καζαντζή. Γέννηµα – θρέµµα Καλαµαριώτης, ένας δηµιουργός διακριτικός αλλά ταυτόχρονα τόσο ουσιαστικός όσο λίγοι. Τα ορχηστρικά του µπορεί να τα συναντήσει κανείς καθηµερινά να συνοδεύουν εκποµπές, τηλεοπτικές σειρές και άλλα προγράµµατα. Με βάση του το στούντιο Polytropon στην Καλαµαριά που ο ίδιος ίδρυσε το 1995, ο Γιώργος Καζαντζής δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη επιµένοντας να δηµιουργεί εδώ. Να δηµιουργεί µε το δικό του τρόπο που περιλαµβάνει ακόµη και τη διανοµή των δίσκων από τον ίδιο ακόµη και στην Αθήνα. Ο Άκης Σακισλόγλου σχολιάζοντας τα “Παιδιά της άλλης όχθης” στην Parallaxi γράφει: “Ολη η δισκογραφία να γκρεµιστεί, να κλείσουν τα δισκοπωλεία, να µην υπάρχουν εταιρίες, να σταµατήσει η παραγωγή του CD και άλλα τραγικά… ο Γιώργος Καζαντζής θα συνεχίσει να γράφει τραγούδια, να τα ηχογραφεί και να µας τα στέλνει για ακρόαση. Ο Καλαµαριώτης δηµιουργός έχει έµπνευση, όρεξη, ελεύθερο χρόνο, δικό του στούντιο, εξαιρετικούς φίλους µουσικούς και ένα δικό του ξεχωριστό τρόπο δράσης µέσα στον περίεργο χώρο της µουσικής. Μαγκιά του…”. Αυτή ακριβώς η µαγκιά ξεχωρίζει τον Καζαντζή και θέτει κάθε CD µε νέα δουλειά του στο repeat.

Ομάδα Ρητορικής Νομικής Σχολής ΑΠΘ | Τhe great debaters

“To debate είναι µάχη. Μόνο που τα όπλα σας είναι οι λέξεις”. Και κανείς δεν κατανοεί καλύτερα ίσως το νόηµα αυτής της φράσης από την ταινία “The Great Debaters” (2007) από τους µελλοντικούς λειτουργούς της νοµικής επιστήµης. Είναι ένα αγώνισµα για δυνατούς που απαιτεί ρητορική δεινότητα, διανοητική εγρήγορση, ενδελεχή µελέτη, µακρόχρονη προετοιµασία επιχειρηµάτων ακόµα και φυσική αντοχή. Γι’ αυτό και η 1η θέση της οµάδας φοιτητών της Νοµικής Σχολής του ΑΠΘ στον πανευρωπαϊκό διαγωνισµό Εικονικής ∆ίκης του Παγκόσµιου Οργανισµού Εµπορίου, που φέτος πραγµατοποιήθηκε στο Βίλνιους της Λιθουανίας, δεν µπορεί παρά να αποτελεί επίτευγµα. Απέναντι σε οµάδες κορυφαίων πανεπιστηµίων, µε παράδοση και σχολή στο είδος, όπως το L.S.E., η ελληνική οµάδα των Κωνσταντίνου Βουλγαράκη, Σοφίας Σαουρίδου, Γιώργου Φασφαλή και Έλλης Ρεσβάνη, µε την καθοδήγηση της προπονήτριάς τους Σεµίνας Μιχαηλίδου, έπεισαν δικαστές και εικονικό ακροατήριο µε τη συµπαγή επιχειρηµατολογία τους πάνω σε ένα υποθετικό ζήτηµα διακρατικής διαφοράς, εµπορικής φύσης –που φέτος ήταν το δικαίωµα επιβολής από µια χώρα περιορισµών στην εισαγωγή κλωνοποιηµένων ζώων. Με τη δικαίωση µιας δύσκολης νίκης και έπαθλο πολύτιµες υποτροφίες στα ινστιτούτα διεθνούς οικονοµικού δικαίου της Βαρκελώνης και της Βέρνης, τα µέλη της οµάδας –που, µεταξύ άλλων, πανηγύρισε και την ανάδειξη του Κ.Βουλγαράκη ως καλύτερου αγορητή του ευρωπαϊκού διαγωνισµού– συµµετείχαν λίγους µήνες µετά και στην παγκόσµια διοργάνωση του διαγωνισµού στο Εβιάν της Γαλλίας κατακτώντας την 12η θέση.

Ομάδα διεκδίκησης τίτλου “Thessaloniki Youth Capital 2014” | The winners

Στην αρχή όλα έδειχναν “mission impossible”. Ασφυκτικά deadlines, ελάχιστος χρόνος προετοιµασίας, περιορισµένοι οικονοµικοί πόροι. Η ιδέα της διεκδίκησης του τίτλου “Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014” για τη Θεσσαλονίκη έπεσε στο τραπέζι της Αντιδηµαρχίας Νεότητας, Αθλητισµού και Εθελοντών ως ευχή για να γίνει όνειρο, πείσµα, µεράκι, ξενύχτι, κούραση και τελικά ένα ετήσιο πρόγραµµα δράσεων, ιδεών και προτάσεων συνεργασίας για τους νέους, σε τοπικό, εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο, ικανό να συγκροτήσει ένα δυνατό φάκελο υποψηφιότητας. Χάρη στην καθοριστική συµβολή και συνεργασία ενός πολύχρωµου πλήθους νέων εθελοντών και νεανικών δηµιουργικών οµάδων της πόλης που εργάστηκαν µε πίστη και ενθουσιασµό στο όραµα, η αντιπροσωπεία του ∆ήµου –στην οποία συµµετείχαν η αρµόδια αντιδήµαρχος Μαρία Πασχαλίδου, ο πρόεδρος της οµάδας εργασίας του προγράµµατος “Θεσσαλονίκη υποψήφια Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014”, δηµοτικός σύµβουλος Χρήστος Ελευθεριάδης, η δηµοτική σύµβουλος της παράταξης “Οµάδα ∆ηµιουργίας για τη Θεσσαλονίκη”, Άννα Ευθυµίου και το µέλος της οµάδας εργασίας, εκπρόσωπος του Unesco Youth Club Θεσσαλονίκης, Μπάµπης Παπαϊωάννου– επέστρεψε από την Μπράγκα της Πορτογαλίας τροπαιούχος. Βασισµένη στη θεµατική του “Χρόνου” που εκφράζει την ιστορική διαδροµή και το ρόλο της πόλης στο γεωγραφικό χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, την προοπτική, εξέλιξη και κοινωνική της αναγέννηση, το 2014 η Θεσσαλονίκη σχεδιάζει να υποδεχθεί τους νέους της µεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας µε µια σειρά δράσεων που θα ενισχύουν το τετράπτυχο: ∆ηµιουργία, συµµετοχή, ειδικές κοινωνικές οµάδες, νέα κοινωνικά κινήµατα. Είναι µια µεγάλη ευκαιρία για τη νεολαία της πόλης αλλά και για την ίδια την πόλη να αναµετρηθεί µε το µέλλον της, σε µια κρίσιµη εποχή. Και γι’ αυτό δεν πρέπει να χαθεί.

www.thessaloniki2014.eu

Αναστασία Παπαδοπούλου, Δρ. Βιολογίας | The investigator

Ξεκίνησε για Ιατρική αλλά “ευτυχώς” για την επιστήµη της Βιοτεχνολογίας και Εφαρµοσµένης Γενετικής βρέθηκε να σπουδάζει Βιολογία στο πανεπιστήµιο Ιωαννίνων αρχικά και µετέπειτα στο ΑΠΘ, όπου ολοκλήρωσε το µεταπτυχιακό της και µόλις τον περασµένο Μάιο τη διδακτορική της διατριβή, µε αντικείµενο ερευνας την κυτταρική θεραπεία της ρευµατοειδούς αρθρίτιδας. Όσοι καθηγητές της είχαν προβλέψει και ενθαρρύνει σθεναρά το ερευνητικό της δαιµόνιο, δεν έπεσαν έξω. Κι αυτό γιατί η πενταετής εργασία της 30χρονης λαµπρής επιστήµονα –µε καταγωγή από την Κρύα Βρύση Πέλλας– ανοίγει νέους δρόµους στην αντιµετώπιση µιας από τις πιο µυστηριώδεις και επίµονες αυτοάνοσες νόσους της εποχής µας. Η επιβεβαίωση ήρθε από την παγκόσµια επιστηµονική κοινότητα που της απένειµε το βραβείο της “Καλύτερης Ερευνήτριας 2011” (Young Investigator Award 2011) στο 17ο ετήσιο Παγκόσµιο Συνέδριο της ∆ιεθνούς Εταιρείας Κυτταρικής Θεραπείας στο Ρότερνταµ της Ολλανδίας. Από το Κέντρο Κυτταρικής και Γονιδιακής Θεραπείας της Αιµατολογικής Κλινικής του νοσοκοµείου “Γεώργιος Παπανικολάου”, όπου εργαζόταν για χρόνια µε υποµονή, επιµονή και προσωπικές θυσίες έως τα µεγάλα ερευνητικά κέντρα του κόσµου, το ενδιαφέρον για το έργο της είναι δεδοµένο και το µέλλον διαγράφεται λαµπρό. Μέχρι τότε, η έρευνα συνεχίζεται στο στάδιο των κλινικών µελετών σε ζώα, αναµένοντας την έγκριση της εφαρµογής των δοκιµών σε ανθρώπους. Υστερόγραφο: Η ίδια ακριβώς έρευνα απορρίφθηκε από το πρόγραµµα έρευνας και καινοτοµίας “Θαλής” του Υπουργείου Παιδείας λίγες µόλις µέρες πριν την κορυφαία διεθνή της διάκριση. Για άλλη µια φορά, η ελληνική επιστηµονική κοινότητα έκανε το θαύµα της, µοιράζοντας απογοήτευση αλλά όχι και απαισιοδοξία στη νεαρή βιολόγο που απάντησε µε ένα “Ουδείς προφήτης στον τόπο του” πριν επιστρέψει στην πολύτιµη εργασία της και τα όνειρά της.

Αλέξανδρος Μυράτ | Ένας Iππότης της Μουσικής στο τιμόνι της ΚΟΘ

Ένας Ιππότης των Τεχνών και των Γραµµάτων της Γαλλικής ∆ηµοκρατίας µε πλούσιο βιογραφικό προΐσταται από τον Απρίλιο του 2011 της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Τι κι αν, λίγο καιρό πριν την επίσηµη ανάληψη των καθηκόντων του, διέψευδε πως θα µπορούσε να αποδεχτεί µια τέτοια θέση. Η πρόκληση της ΚΟΘ αποδείχτηκε, όπως φαίνεται, αρκετά δελεαστική για τον Αλέξανδρο Μυράτ. Άλλωστε, η κληρονοµιά του Μύρωνα Μιχαηλίδη, που µετακινήθηκε στην καλλιτεχνική διεύθυνση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, µόνο αµελητέα δεν είναι. Μικρός αισθανόταν σίγουρος πως θα γίνει τερµατοφύλακας όταν µεγαλώσει, όµως τη στιγµή που άκουσε για πρώτη φορά τη µουσική του Μπετόβεν όλα άλλαξαν µέσα του. Ύστερα από ατελείωτες ώρες ακρόασης, ξεκίνησε µία εξαιρετικά πλούσια σταδιοδροµία προσφοράς στη Μουσική από διάφορα σηµαντικά πόστα. Έχει διευθύνει σπουδαίες ορχήστρεςκαι διακρίθηκε ως µόνιµος αρχιµουσικός της Καµεράτα – Ορχήστρας Φίλων της Μουσικής, µε την οποία ανέπτυξε πολλαπλή δραστηριότητα: πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων και ξένων συνθετών, παραγγελίες νέων έργων, µετακλήσεις σηµαντικών σολίστ, οργάνωση συναυλιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ηχογραφήσεις κ.ά. Γεννηµένος στο Βόλο κι έχοντας περάσει µεγάλο µέρος της ζωής του στο Παρίσι, ο Αλέξανδρος Μυράτ έχει εδώ και έξι µήνες ως βάση του και τη Θεσσαλονίκη. Μία φωτεινή παρουσία στο γενικότερο σκοτάδι της εποχής.

* Εικόνες: Χλόη – Ιωάννα Πίσσα / Stereosis

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα