Ρεπορτάζ

52ο ΦΚΘ: Φοβού τους Έλληνες…

Περίπου 20 ελληνικές ταινίες συμμετέχουν στις επιμέρους ενότητες του Φεστιβάλ. Μικρός αριθμός, βεβαίως βεβαίως, καθώς η συνολική φετινή παραγωγή είναι σαφώς μεγαλύτερη. Μετά το κρίσιμο 2009 (αποχή των «κινηματογραφιστών στην ομίχλη») και το μεταβατικό 2010 (κατάργηση των Κρατικών Βραβείων, δημιουργία Ακαδημίας Κινηματογράφου, ψήφιση νόμου), η φετινή ελληνική συμμετοχή είναι μικρότερη καθώς περιλαμβάνει και τις ψηφιακές […]

Parallaxi
52ο-φκθ-φοβού-τους-έλληνες-10033
Parallaxi
1.jpg

Περίπου 20 ελληνικές ταινίες συμμετέχουν στις επιμέρους ενότητες του Φεστιβάλ. Μικρός αριθμός, βεβαίως βεβαίως, καθώς η συνολική φετινή παραγωγή είναι σαφώς μεγαλύτερη. Μετά το κρίσιμο 2009 (αποχή των «κινηματογραφιστών στην ομίχλη») και το μεταβατικό 2010 (κατάργηση των Κρατικών Βραβείων, δημιουργία Ακαδημίας Κινηματογράφου, ψήφιση νόμου), η φετινή ελληνική συμμετοχή είναι μικρότερη καθώς περιλαμβάνει και τις ψηφιακές (από πέρσι καταργήθηκε το παράλληλο τμήμα «Digi»): φταίει το βέτο που θέτει ο καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Εϊπίδης να προβάλλει μόνο πρεμιέρες (επί Κρατικών Βραβείων συμμετείχαν όλες οι ταινίες), ακολουθώντας την πολιτική των ξένων φεστιβάλ, ή μήπως, η αποδέσμευση πλέον των Ελλήνων σκηνοθετών από τη Θεσσαλονίκη (οι περισσότεροι σήμερα βρίσκουν διανομή στις αίθουσες, δεν έχουν ανάγκη το Φεστιβάλ), η απουσία χρηματικού κινήτρου, η κρίση που περιόρισε σημαντικά τα έξοδα φιλοξενίας άρα και την προσέλευση ξένων επαγγελματιών του χώρου κλπ;

J.A.C.E

Από τα 12 ελληνικά φιλμ που προβάλλονται σε παγκόσμια πρεμιέρα ξεχωρίζουμε την εξωφρενική ντόπια κωμωδία «ΣΟΥΠΕΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» του Γιώργου Παπαιωάννου (sold out εξαρχής στους σινεφίλ Θεσσαλονικείς), το cult «F.L.S.» του Θάνου Τσαβλή (για πιο εκπαιδευμένο, πιο ειδικό κοινό, φανατικό των πολεμικών τεχνών και του ασιατικού σινεμά δράσης), και βέβαια, την πιο σοβαρή επιλογή της φετινής σοδειάς, «Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ» του Γιώργου Γκικαπέππα: μια ρεαλιστική, χαμηλού προϋπολογισμού -πλην υψηλών, ευγενών προθέσεων- ταινία με θέμα τη μητρότητα, τη μήτρα και τα παιδιά του μέλλοντος που στον επίκαιρο κόσμο έρχονται μόνο με κόπο… Το μεγαλόπνοο «J.A.C.E.» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη, σαφώς η πιο ακριβή και πιο “κινηματογραφική” ταινία της χρονιάς (εξαιρετικό καστ, ωραία πλάνα, “δυνατό” σενάριο, πλην παλιομοδίτικη αφηγηματικά) και ο ανάλαφρος «ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» του Παναγιώτη Φαφούτη που μας κέρδισε με την ειλικρίνειά του (και οι δύο διεκδίκησαν φέτος βραβείο στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα) είναι σαφώς οι πιο “εμπορικές” –με την καλή έννοια- παραγωγές, που απευθύνονται σε ευρύτερο του φεστιβαλικού κοινό. Θα τις δούμε προσεχώς στις αίθουσες.

Η Πόλη των Παιδιών

• HIGLIGHTS: ενδιαφέρουσα –αν και ατελής- η νέα ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη «MAN AT SEA», σε director’s cut, η οποία και ολοκληρώνει το πλήρες αφιέρωμα του φεστιβάλ σε έναν Έλληνα κινηματογραφιστή που λατρεύει η κινηματογραφόφιλη Θεσσαλονίκη. Φυσικά και γουστάραμε τα μικρά ιδιωτικά μικρού μήκους φιλμάκια της ανήσυχης νεότητός του, που συμπληρώνουν το κινηματογραφικό προφίλ του. Ήμασταν εκεί…

*η αρχική φώτο είναι από την ταινία ‘Σούπερ Δημήτριος

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα