Ρεπορτάζ

Διονύσης Σαββόπουλος: Αεί παίδες οι Έλληνες

Τα τραγούδια ταξιδεύουν από γενιά σε γενιά και τον έχουν αναδείξει σε έναν από τους πιο σημαντικούς τραγουδοποιούς της σύγχρονης ελληνικής μουσικής σκηνής. Πληθωρική προσωπικότητα με σπάνια προσφορά στο τραγούδι έχει προκαλέσει ουκ ολίγες φορές αντιδράσεις με τα λεγόμενά του, μια και δε διστάζει να εκφράσει την άποψή του έστω κι αν ξέρει πως πιθανόν […]

Κύα Τζήμου
διονύσης-σαββόπουλος-αεί-παίδες-οι-έλ-16764
Κύα Τζήμου
2.jpg

Τα τραγούδια ταξιδεύουν από γενιά σε γενιά και τον έχουν αναδείξει σε έναν από τους πιο σημαντικούς τραγουδοποιούς της σύγχρονης ελληνικής μουσικής σκηνής. Πληθωρική προσωπικότητα με σπάνια προσφορά στο τραγούδι έχει προκαλέσει ουκ ολίγες φορές αντιδράσεις με τα λεγόμενά του, μια και δε διστάζει να εκφράσει την άποψή του έστω κι αν ξέρει πως πιθανόν θα δυσαρεστήσει το κοινό του. Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, την εγκατέλειψε νωρίς. Ο Διονύσης Σαββόπουλος παίζει ένα ιδιαίτερο πινγκ πονγκ ερωταπαντήσεων με την Parallaxi λίγο πριν τις δύο εμφανίσεις του στο Μέγαρο Μουσικής της πόλης.

Έχετε πει σε παλιότερη συνέντευξή σας ότι τα μπαρ σας θυμίζουν Θεσσαλονίκη. Τι άλλο σας θυμίζει τη Θεσσαλονίκη;

Οι τουλούμπες. Οι λιθόστρωτες λεωφόροι με τραμ. Τα παγόνια και τα κάστρα. Τα βαποράκια στη θάλασσα. Τα σήματα μορς με προβολέα. Τα φωταγωγημένα μπαλκόνια.

Ποια πολιτικά μέτρα βρίσκονται στην κορυφή της λίστας σας για την αντιμετώπιση της ισοπέδωσης κοινωνικής και πολιτικής που ζούμε;

Η περιστολή του Δημοσίου και η ενθάρρυνση της παραγωγικότητος.

Τι σημαίνει για σας σήμερα να είναι κάποιος αριστερός;

Να σκύψει πάνω από τα προβλήματα του κόσμου κι όχι να σχολιάζει από την κερκίδα όσους ιδροκοπούν στο γρασίδι.

Εκτεθήκατε πολλές φορές με δηλώσεις σας. Έχετε μετανιώσει για κάποιες από αυτές ή έστω για κάποιες επιλογές σας στη ζωή και στην τέχνη;

Μερικές φορές η έκφρασή μου δυσαρέστησε μέρος του ακροατηρίου. Αυτό πάντα με στεναχωρούσε. Έλεγα στον εαυτό μου «την άλλη φορά να προσέχεις» , αλλά μετά το ξεχνούσα. Όταν γράφω, δεν μπορώ να έχω δεύτερη σκέψη. Φαίνεται αυτή είναι η φύση του τροβαδούρου.

Πού βλέπετε μέλλον στην ελληνική μουσική σκηνή σήμερα;

Στα νέα παιδιά. Δεν έχουν μία, αλλά μελετούν, πειραματίζονται. Υπάρχουν σε πείσμα της μούγγας.

Η γενιά σας ήθελε κάποτε να αλλάξει τον κόσμο. Αυτό σήμαινε για σας η δεκαετία του 60. Βλέπετε κάτι ανάλογο στη σημερινή νέα γενιά;

Όχι. Αλλά το περιμένω.

Σχολιάστε εν συντομία τα παρακάτω:

α. Χρήμα: Δυστυχώς ή ευτυχώς το χρήμα είναι αξία που πρέπει να σεβόμαστε. Να μας λείπουν οι μαγκιές του τύπου «εγώ τα καίω τα λεφτά μου»

β. Γάμος: Γάμος σημαίνει λιγότερο “εγώ”.

γ. Έλληνες: Αεί παίδες. Ευφυείς και δαιμόνιοι αλλά παίδες.

δ. Μετανάστες: Είμαι κατά των στρατοπέδων που ετοιμάζονται. Ώσπου να δεήσει η Ευρώπη, θα μπορούσαμε με τη βοήθεια του ΟΗΕ να τους προτείνουμε εγκατάσταση σε μισοαφημένα χωριά ή νησιά. Να μπουν σε κάποια παραγωγή. Αν δεν τους αρέσει, ας πάνε στην πατρίδα τους.

ε. Επανάσταση: Προηγείται η ανάσταση.

* Ο Διονύσης Σαββόπουλος θα εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης την Πέμπτη, 3 και την Παρασκευή, 4 Μαΐου για δύο μοναδικές παραστάσεις πάνω στις δύο κλασικές κωμωδίες του Αριστοφάνη «Αχαρνής» και «Πλούτος». Η μουσική και τα τραγούδια από τα δύο έργα παρουσιάζονται σε μορφή συναυλίας από τον ίδιο τον Διονύση Σαββόπουλο και δεκαέξι μουσικούς και τραγουδιστές. Στη συναυλία συμμετέχει και η Χορωδία των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης.

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας θα ακουστούν γνωστά τραγούδια του Διονύση Σαββόπουλου από το Φορτηγό, το Περιβόλι Του Τρελού, το Βρώμικο Ψωμί, τα Δέκα Χρόνια Κομμάτια, τη Ρεζέρβα, τα Τραπεζάκια Έξω και τον Χρονοποιό.

Τα συνολικά έσοδα τής παράστασης θα διατεθούν υπέρ τού Ταμείου Yποτροφιών των Αρσακείων Σχολείων, με σκοπό την παροχή μερικών ή ολικών απαλλαγών από δίδακτρα σε οικογένειες μαθητών που αντιμετωπίζουν έντονα οικονομικά προβλήματα.

Η εκδήλωση εντάσσεται στο πρόγραμμα εκδηλώσεων «Θεσσαλονίκη 2012» του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα