Ρεπορτάζ

FIVE Olive Oil: Ένα θεσσαλονικιώτικο success story

της Χριστίνας Παρασκευοπούλου Ένα από τα διεθνώς αναγνωρισμένα και περιζήτητα προϊόντα ήταν ανέκαθεν το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο. Ένα παραδοσιακό προϊόν που έχει διεισδύσει βαθιά μέσα στην διεθνή αγορά, και εκτιμάται για την μοναδική του υφή, γεύση και ωφελιμότητα, ήταν πάντα παρόν και ευρέως αξιοποιούμενο στην Μεσόγειο, καθώς λίγες είναι οι χώρες που έχουν την δυνατότητα […]

Χριστίνα Παρασκευοπούλου
five-olive-oil-ένα-θεσσαλονικιώτικο-success-story-18704
Χριστίνα Παρασκευοπούλου
1379813_437810166329985_1262220560_n.jpg

της Χριστίνας Παρασκευοπούλου

Ένα από τα διεθνώς αναγνωρισμένα και περιζήτητα προϊόντα ήταν ανέκαθεν το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο. Ένα παραδοσιακό προϊόν που έχει διεισδύσει βαθιά μέσα στην διεθνή αγορά, και εκτιμάται για την μοναδική του υφή, γεύση και ωφελιμότητα, ήταν πάντα παρόν και ευρέως αξιοποιούμενο στην Μεσόγειο, καθώς λίγες είναι οι χώρες που έχουν την δυνατότητα για την ποιοτική παραγωγή του, και χώρες όπως η Ιταλία και η Ελλάδα είχαν πάντα την πρωτιά.

Θίγοντας το θέμα με παραστατικό τρόπο, οι New York Times δημοσίευσαν πρόσφατα μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση, φανερώνοντας την νοθεία που βρίσκεται στην πραγματικότητα πίσω από το φαινομενικά παρθένο Ιταλικό ελαιόλαδο. Η παρουσίαση αυτή αναδεικνύει το γεγονός ότι το «ιταλικό» λάδι στην πραγματικότητα εισάγεται στην Ιταλία από χώρες όπως η Ισπανία και το Μαρόκο, όπου νοθεύεται με άλλες φτηνές ποικιλίες λαδιού, όπως λάδι σόγιας. Παράλληλα, κάποιες φορές δεν χρησιμοποιείται καν ίχνος ελαιολάδου στην παραγωγή, ενώ προστίθενται χημικά στοιχεία σε άλλες ποικιλίες για την προσομοίωση της γεύσης και του χρώματος. Το λάδι στη συνέχεια προωθείται σε χώρες του εξωτερικού, όπου το 69% κρίνεται μη εξαιρετικά παρθένο, με αποτέλεσμα η τιμή του ελαιολάδου να πέφτει και οι ίδιοι οι παραγωγοί να διαπράττουν εν τέλει οικονομική αυτοκτονία.

Μέσα στο ανταγωνιστικό αυτό επιχειρηματικό περιβάλλον, δίνεται στην Ελλάδα η ευκαιρία να αναλάβει τα ηνία στην ποιοτική παραγωγή του εθνικού της ουσιαστικά προϊόντος και την εξαγωγή του, και να κάνει την διαφορά σε σχέση με άλλους παραγωγούς, διεισδύοντας στην διεθνή αγορά με ένα αγαθό που εκτιμάται και αναγνωρίζεται παγκοσμίως, και για το οποίο, βέβαια, υπάρχει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση. Την ευκαιρία αυτή άδραξαν πέντε Έλληνες επιχειρηματίες και, μέσα στην περίοδο αυτή της οικονομικής ύφεσης, κατάφεραν να δημιουργήσουν για το ελληνικό ελαιόλαδο, στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες του εξωτερικού, μια νέα πρωτοποριακή παρουσία.

Η FIVE Olive Oil είναι μία από τις επιχειρήσεις που τόλμησαν να αναλάβουν δράση, ξεκινώντας την επιχείρησή τους μέσα στην Ελλάδα της κρίσης, και συνδυάζοντας παράδοση και καινοτομία, πέτυχαν όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Επιλέγοντας ένα παραδοσιακό ελληνικό προϊόν, το ελαιόλαδο, η FIVE Olive Oil προχώρησε στο branding και στην προώθηση του διεθνώς, ενώ επιδίωξε να δώσει μία πρωτότυπη όψη στην εμφάνιση του προϊόντος, ανεβάζοντάς το ένα επίπεδο υψηλότερα και στοχεύοντας στην ανάδειξή του σαν προϊόν εξαιρετικής ποιότητας και πολυτελείας.

Όπως μας είπε ο κ. Δημήτρης Παναγιωτίδης, συνιδρυτής και υπεύθυνος Μάρκετινγκ και επικοινωνίας, πίσω από το FIVE Olive Oil βρίσκεται η World Excellent Products SA, εταιρία που ιδρύθηκε το 2011 με έδρα το Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης, με αφορμή το πάθος για την υψηλή γαστρονομία και την αισθητική, και με στόχο την διάδοση του ελληνικού premium ελαιολάδου στην παγκόσμια αγορά, συνδυάζοντας την ανώτερη ποιότητα με την άψογη συσκευασία. Η World Excellent Products SA ιδρύθηκε αρχικά από 3 ανθρώπους ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα το όραμα τους στηρίχτηκε και από τους υπόλοιπους. «Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας μας αποτελείται από μια ομάδα έμπειρων στελεχών που έχουν ως μέλημα τους την ανάπτυξη της εταιρίας μας σε όλα τα επίπεδα!» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η εταιρία διηνέργησε μεγάλη έρευνα σχετικά με την παραγωγή του ίδιου του προϊόντος, και κατέληξε στην συνεργασία με την ελαιουργία Ρενιέρη στην Πελοπόννησο, η οποία παράγει υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο από το 1897 στο Φοινίκι Λακωνίας. Όταν η πρώτη ύλη είχε βρεθεί, σειρά είχε η σωστή και ελκυστική παρουσίασή του αγαθού στην αγορά. Την δουλειά αυτή ανέλαβε η εταιρία Designers United. Όπως μας είπε ο κ. Παναγιωτίδης «Η εταιρία επέλεξε αρχικά το συγκεκριμένο μπουκάλι και στην συνέχεια ανέθεσε στο πολυβραβευμένο γραφείο οπτικής επικοινωνίας της Θεσσαλονίκης, τους Designers United την δημιουργία της εταιρικής της ταυτότητας αλλά και το design της συσκευασίας. Μια πραγματικά εξαιρετική δουλειά».  Η εντυπωσιακή, μοντέρνα, αλλά και κλασική συσκευασία στην οποία κυκλοφορεί το ελαιόλαδο, έχει κερδίσει έκτοτε βραβεία καινοτόμου σχεδιασμού σε διαγωνισμούς σε Βερολίνο, Λος Άντζελες, Ελσίνκι, Παρίσι και Νέα Υόρκη, συμβάλλοντας στην ευρεία διάδοση του προϊόντος. «Η απαράμιλλη ποιότητα των προϊόντων μας σε συνδυασμό με την υψηλή αισθητική είναι οι βασικές μας προτεραιότητες και με βάση αυτές συνεχίζουμε και σήμερα!» αναφέρει.

Το προϊόν έχει προωθηθεί αρκετά και έχει αρχίσει να γίνεται γνωστό για την ποιότητα καθώς και την παρουσίαση του. Τι ανταπόκριση βλέπετε να υπάρχει από το εξωτερικό; Είναι δεκτικό σε νέα ελληνικά προϊόντα ή η προκατάληψη σε σχέση με τo δυσχερές ελληνικό οικονομικό περιβάλλον  έχει διεισδύσει και στον επιχειρηματικό χώρο; Είναι πάρα πολύ ευχάριστο που υπάρχει ενδιαφέρον από κάθε γωνιά του κόσμου για τα προϊόντα μας, μας δίνει κουράγιο και δύναμη να συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε αυτό που κάνουμε. Υπήρχε αρχικά μία αρνητική εικόνα για τη χώρα μας, όμως παρατηρούμε πως το κλίμα σιγά σιγά αλλάζει! Έχουμε τη δυνατότητα ως χώρα να παράγουμε εξαιρετικά ποιοτικά προϊόντα, και με κατάλληλο μάρκετινγκ και έρευνα αγοράς μπορέσουμε να τα τοποθετήσουμε σε σημεία κλειδιά της παγκόσμιας αγοράς και να δημιουργήσουμε έτσι μια βιτρίνα ελληνικών προϊόντων που θα μπορούν στα σταθούν επάξια σε μαγαζιά, εστιατόρια και ξενοδοχεία όλου του κόσμου!

Τι προβλήματα αντιμετωπίζετε στην παραγωγή και προώθηση του προϊόντος στην εγχώρια αλλά και διεθνή αγορά σε αυτή την περίοδο της ύφεσης; Προβλήματα συναντάς καθημερινά σε όλα τα επίπεδα, το σημαντικό είναι να τα ξεπερνάς, να μαθαίνεις και να βελτιώνεσαι! Νομίζω μέσα από ομαδικότητα και σκληρή δουλειά όλα ξεπερνιούνται.  

Ποια στρατηγική πιστεύετε ότι πρέπει να ακολουθήσει το κράτος σε σχέση με τις εταιρίες που στρέφονται στις αγορές του εξωτερικού; Νομίζω πως θα έπρεπε να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην σωστή τυποποίηση των ελληνικών προϊόντων και με ότι μέσα διαθέτουμε να υποστηρίξουμε και να προβάλουμε ανάλογες προσπάθειες! Εξάλλου αυτές οι εταιρίες δεν είναι η βιτρίνα μας στο εξωτερικό;

Ποιοι είναι οι στόχοι σας στο προσεχές μέλλον; Σχεδιάζετε να επεκταθείτε και σε άλλα ελληνικά προϊόντα; Να υπάρχει σταθερότητα αλλά και ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα! Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση και ελπίζω σύντομα να μπορούμε να ανακοινώσουμε περισσότερα! Σίγουρα πάντως όποιος θέλει μπορεί να ενημερώνεται για ότι καινούργιο συμβαίνει  στην εταιρία μας από το What’s New του FIVE Olive Oil.

Σημειώνεται επιτυχία αυτά τα δύο πρώτα χρόνια της λειτουργίας της Five Olive Oil; Είστε ικανοποιημένοι από την απόδοσή της; Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο λένε! Η επιτυχία για τον καθένα είναι υποκειμενική, για μας είναι σημαντικό να υπάρχουν τέτοιες προσπάθειες και να στηρίζονται!

*Τα προϊόντα της FIVE Olive Oil μπορείτε να τα βρείτε στην Θεσσαλονίκη στο «Παντοπωλείο της Θεσσαλονίκης» αλλά και στο κατάστημα «Ανθομελίδης» εντός του ξενοδοχείου Hyatt Regency Thessaloniki. Υπάρχουν επίσης συνεργασίες με τα ξενοδοχεία MET και Porto Palace.

Μπείτε και κάντε like εδώ για να ενημερώνεστε για όλα τα γραμμένα αποκλειστικά για το parallaximag.gr άρθρα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα